BMW M850i xDrive, mai rapid ca BMW M8

În esență, este o propunere de smart-shopping, care garantează satisfacția cumpărătorului la finalul procesului de achiziție. Adică BMW M850i xDrive, cu performanțe superioare după modificări, este mult mai ieftin decât un BMW M8. Cu ce avem de-a face?

 

Poate ai intuit deja, este vorba despre un proiect de tuning, venit din partea unei companii elvețiene care se ocupă predominant de modificarea / customizarea automobilelor mărcii bavareze. Toate seriile beneficiază de cel puțin un upgrade de putere sau cosmetic pentru unul sau mai multe modele.

Din punct de vedere financiar, Dähler Tuning este o ecuație mult mai avantajoasă pentru un posesor de M850i xDrive (specificații de serie: 530 CP și 750 Nm) decât achiziția unui model M8 sau M8 Competition. De ce le-am menționat pe ambele? Pentru că în cea mai puternică variantă de până acum, cea Competition, uzina a calibrat propulsorul pentru o putere maximă de 625 CP, M8-ul normal dezvoltând 600 CP.

Tunerul elvețian propune pentru M850i un upgrade de putere Stage 1, care poate fi comandat în două versiuni: una de 580 CP și 810 Nm sau 600 CP și 830 Nm. Mergând mai către extrem, kitul de putere Stage 2 îți propune fie 610 CP și 820 Nm, fie 636 CP și 825 Nm. Elevețienii nu stau pe tânjală și au deja în dezvoltare un Stage 2 special – „Dähler competition line” – și mai puternic, urmând ca pe parcursul acestui an să îl definitiveze pentru amatorii de hard-core într-un GT premium precum optarul.

Creșterea puterii și cuplului motor pentru variantele de Stage 1 se realizează prin resoftarea calculatorului central, în timp ce Stage 2 presupune schimbarea completă a evacuării – catalizator sport, rezonator central cu 2 sau 4 țevi, tobă finală cu 2 sau 4 terminații, țevi de legătură de 90 mm sau 100 mm diametru  -, instalarea unor intercoolere mai mari, a unei admisii de aer sport și a schimbării softului. Pentru mersul în legalitate, din punct de vedere al decibelilor, Dähler echipează modelul M850i cu un buton ce comandă închiderea sau deschiderea clapelor pe traseul evacuării, astfel încât să poți merge mai silențios în zonele cu restricții de sunet. Butonul și clapetele, plus instalarea, costă 1.080 franci elvețieni, cu TVA inclus.

Presupun că obținerea unei puteri mai mari prin programul „Dähler competition line” va impune fie un software mai agresiv al motorului, fie chiar înlocuirea turbinelor stoc/standard cu unele hibrid, cu alți parametri.

Din punct de vedere estetic, elevețienii intervin minor, aproape poți trece cu vedere buza de carbon adăugată sub spoilerul față, care costă cu TVA inclus 1.100 franci elvețieni. Jantele sunt model CDC1 și au dimensiuni de 20 inch sau 21 inch, în funcție de opțiunea clientului. Odată cu jantele, Dähler Tuning propune și câteva seturi de distanțiere la roți, de 8 mm, 12 mm, 16 mm, 20 mm sau 24 mm. Împreună cu roțile și distanțierele, este oferit un nou soft pentru DTC, astfel încât să nu existe erori. Suspensia este mai joasă cu 25 mm, iar limitatorul de viteză a fost dezactivat, viteza maximă atinsă după aceste modificări fiind de 302 km/h. Cutia de viteze beneficiază de un soft nou, care armonizează performanțele crescute ale propulsorului cu noile regimuri de turație la care se obțin cuplul maxim și puterea maximă.

 

Interiorul poate fi retapițat cu piele sau Alcantara, iar pedalierul poate fi schimbat cu unul din aluminiu. Pachetul de putere pentru M850i, Stage 2 de 636 CP, încă nu are un preț oficial comunicat, dar cel de 610 CP costă 3.910 franci elvețieni cu TVA inclus. Un euro la cursul BNR de azi este echivalentul a 1,055 franci elvețieni.

Dacă nu ai chef să calculezi, postează un comentariu și îți trimit răspunsul cu prețurile în euro.

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account