BMW X6
BMW X6
BMW X6

BMW Seria 8 – Speranța e încă vie

BMW Seria 8

BMW Seria 8 este probabil unul dintre cele mai apreciate și spectaculoase modele bavareze din ultimele două decenii, iar fascinația pentru acest model ne permite încă să visăm la o reinterpretare a acestei mașini care a născut atât de multe pasiuni. De data aceasta avem parte de randările artistului sud-african Giom Mouton care ne propune un exercițiu de imaginație destul de interesant.

În ultima vreme, mai ales cu ocazia centenarului BMW din 2016, multe lume speră că bavarezii vor prezenta un nou vârf de gamă, măcar și doar sub formă de concept. Acum câteva săptămâni scriam că zvonurile despre un potențial BMW Seria 8 se întețesc, iar acum avem încă o speranță, chiar dacă vorbim, din nou, despre randări ale artiștilor independenți. În cazul de față, artistul sud-african este clar inspirat de ADN-ul tipic bavarez, iar viziunea sa asupra lui BMW Seria 8 ține cont atât de liniile actuale de design, cât și de filozofia bavareză privind dinamica și sportivitatea, fără să uite însă de eleganță.

BMW Seria 8

„Nu e deloc dificil să «născocești» un design frumos pentru un BMW, din moment ce ADN-ul bavarez este aproape perfect. Cu atât mai mult când vine vorba de coupe-uri. Esențial este să nimerești proporțiile potrivite. Dacă ai reușit asta, atunci restul vine de la sine”, spune Mouton. Aceste randări ale modelului BMW Seria 8 au la bază BMW Seria 6 Gran Coupe din punctul de vedere al dimensiunilor. Tocmai de aceea capota lungă permite deplasarea spre spate a habitacului, pentru a permite alura elegantă pe care BMW Seria 8 ar trebui să o afișeze. Randările lui Mouton ne aduc în față o mașină care ar fi cu 100 de milimetri mai lungă decât un BMW Seria 6 Gran Coupe, dar ale căror proporții sunt clar cele ale unui coupe elegant.

BMW Seria 8

Pasajele evazate ale roților sunt un omagiu adus primei generații 850i, în timp ce partea frontală este un mix între aerodinamică, funcționalitate și design futurist. Grila dublă tipică BMW plonjează spre asfalt creând senzația dinamică a modelelor din anii ’70, în timp ce spatele mașinii este mult mai rotunjit și mai departe de desenul original. Blocurile optice în forma literei „L” sunt în continuare dominante, în timp ce eșapamentul dublu, cu guri de evacuare trapezoidale își lasă amprenta asupra forței pe care un BMW Seria 8 ar trebui să o reprezinte.

BMW Seria 8

În designul prezentat de Mouton, BMW Seria 8 ar avea doar două locuri și ar fi propulsat de un V12 de 6,0 litri care i-ar permite unui viitor „optar” să devină un adevărat cruiser de distanță lungă. Totuși, dacă BMW Seria 8 va fi reinterpretat suntem aproape convinși că nu va avea sub capotă un V12, ci mai degrabă un sistem de tip plug-in hybrid similar celui din BMW i8. Personal vorbind, partea frontală a desenelor în cauză nu mi se pare una foarte reușit, dar linia profilului și partea din spate sunt demne de un BMW Seria 8.

Sursă: BMWBlog.com

A apărut numărul doi al revistei BMW Blog România. Revista este disponibilă în rețeaua magazinelor Inmedio și la chioșcurile de difuzare a presei la nivel național.

Promo BMWBlog_2

BMW Motorrad

Comentarii

©2020 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account