BMW X5 M by G-Power cu 700 de cai-putere
Acest BMW X5 M by G-Power nu este o jucărie. Din contră. Este o declarație de forță a tunerului german, care ne arată că după BMW M6 Cabrio cu 740 CP, poate aduce în centrul atenției și un SUV-ul pe steroizi. Acum, dacă chiar crezi că ai nevoie de un X5 cu 700 de cai-putere, atunci ai face bine să te duci la Loteria Națională și să nimerești cele șase numere norocoase, pentru că un X5 M nu e deloc ieftin, iar un BMW X5 M by G-Power cu atât mai puțin.
Pe scurt, un BMW X5 M are un preț de listă de 124.056 de euro, cu TVA inclus și îți oferă fix 575 de cai-putere, alături de un cuplu maxim de 750 Nm disponibil de la 2.200 la 5.000 de rotații pe minut. Împreună cu o transmisie automată foarte deșteaptă și cu un sistem de tracțiune integrală, BMW X5 M accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,2 secunde. Mda, 4,2 secunde! Cam cât îți ia să-ți revi după ce ai văzut prețul de listă. Sigur, motorul de 4,4 litri, în confgurație V8 se bucură de avantajele supraalimentării și se mai bucură și de 11,1 litri de benzină la suta de kilometri. Bun, acum ai zice că BMW X5 M e bruta perfectă pentru a merge la intimidare și că n-ar fi nevoie de mai multă putere. Ei bine, oamenii de la G-Power nu sunt de acord.
Și pentru că nu sunt de acord, au hotărât să-și bage nasul și mâinile în soft-ul lui BMW X5 M. G-Power Bi-Tronik 5 este un dispozitiv plug&play pe care-l arunci peste electronica și așa destul de complicată a mașinii. Pe lângă modificările de soft, pentru a ajunge la cei 700 de cai-putere și cei 905 Nm promiși de G-Power mai ai nevoie de ceva modificări ale evacuării care te vor costa mai mult decât ți-ai putea imagina. Acum, că a fost rezolvată problema puterii, BMW X5 M by G-Power mai mare nevoie de jante, de anvelope, de frâne, de suspensie și așa mai departe. Acum, de ce ai vrea să schimbi suspensia sau frânele unei mașinii perfect echilibrate probabil că ține de același raționament care te face să-ți dorești un X5 cu 700 de cai.
BMW X5 by G-Power poate să aibă jante cu dimensiuni cuprinse între 20 și 23 de inch, iar dacă optezi pentru jantele Hurricane RR de 23” , cu dimensiunile 315/25 R23 va trebui să scoți din buzunar cam 10.046 de euro. Da, da, 10.046 de euro. Mai departe, Bi-Tronik 5 (componenta electronică a creșterii de putere) te va costa 4.700 de euro, plus ați 800 de euro pentru delimitarea mașinii și atingerea, la nivel teoretic, a vitezei maxime de 330 km/h. Stai liniștit, BMW X5 M by G-Power nu prinde 330 km/h, e doar o valoarea teoretică. Ar fi putut la fel de bine să fie 550 km/h. Modifcările aduse evacuării îți vor mai scoate din buznar vreo 7.200 de euro. În total, cu toate jucăriile montate pe el, BMW X5 M by G-Power te va costa, în plus față de prețul de achiziție al mașinii, aproape 23.000 de euro. Prin urmare, dacă ai 125.000 de euro de cheltuit pe un BMW X5 M, atunci cei 23.000 de euro ceruți de G-Power poate ți se par mărunțiși. În cazul în care nu-i ai, visează în continuare.
Sursă: G-Power
Citește și materialul cu BMW M6 Cabrio by G-Power: