BMW X6 M vs Audi RS Q8: pe cine pariezi?
BMW X6 M vs Audi RS Q8 analizează datele pe care le avem despre cele două SUV-uri cu forme de coupe în cele mai performante versiuni ale lor. Ambele sunt mari, late și rele. Ambele au V8-uri supraalimentate și ambele își propun să te scape de vreo 130.000 de euro. Așadar, ce alegem?
BMW X6 M vs Audi RS Q8: prețuri
În comparativul BMW X6 M vs Audi RS Q8 avem de-a face cu două modele nou-nouțe, pentru că ambele și-au făcut apariția spre finalul lui 2019. Și, chiar dacă nu avem prețul pentru RS Q8 pe piața din România, ne putem raporta la cel din Germania. Diferențele în acest caz sunt foarte mici. Noul BMW X6 M este o mașină superbă, cu un design superb și cu o agresivitate ieșit din comun. Pentru un SUV, desigur. Prețul de pornire pentru acestă mașină este de 127.925 de euro, cu TVA inclus. Pe piața din Germania, noul Audi RS Q8 are un preț ce pleacă de la 128.050 de euro. Deci e destul de clar că diferența de preț e de sub 100 de euro, ceea ce înseamnă că nimeni nu va diferenția aceste două modele pe baza prețului de achiziție. Nici despre nivelul de dotări nu prea are sens să vorbim, pentru că e cât se poate de clar că ambele vin echipate cu tot ce ți-ai puterea dori. Singura diferență notabilă este dată de suspensie. Pentru că RS Q8 mizează pe suspensia pneumatică, oferită în standard. Totuși, aș avea ceva de comentat legat de prețurile acestor două modele. În special pentru BMW X6 M, unde mie mi se par câteva lucruri anormale.
De exemplu, deși plătești 130.000 de euro pe mașină, va trebui să mai scoți niște bani pentru chestii care par elementare la acest nivel de preț. De exemplu, BMW îți mai cere 564 de euro pe ceea ce se cheamă „Asistent la parcare plus”. Și pe care îi vei da, pentru că în standard nu ai cameră video pentru mersul cu spatele. Un alt exemplu este dat de cei 410 euro pe care îi mai dai pe scaunele încălzite. Nu știu, poate sunt eu ciudat, dar mă aștept ca la 130.000 de euro să primesc aceste dotări elementare în standard. În fine, un alt exemplu este cheia cu display. Tot opțională și care costă 359 de euro. Nu pot să spun mai multe despre echipare lui RS Q8 pentru că, așa cum vă ziceam, mașina încă nu apare în configuratorul oficial audi.ro.
BMW X6 M vs Audi RS Q8: performanțe dinamice
Dacă prețurile nu pot departaja cele două modele, poate performanțele dinamice o pot face. Atât X6 M, cât și RS Q8 sunt echipate cu motoare pe benzină, în configurație V8, supraalimentate. Și dezvoltă aceeași putere maximă. Noul Audi RS Q8 este primul SUV al mărcii care primește tratamentul RS. Propulsorul V8, de 4,0 litri, dezvoltă fix 600 de cai-putere la 6.000 rpm și un cuplu de 800 Nm, disponibil între 2.000 și 4.500 rpm. Ajutat de transmisia Tiptronic cu opt trepte și de sistemul quattro, noul RS Q8 face suta în 3,8 secunde. Viteza maximă este limitată la 250 km/h, dar optând pentru pachetul „Dynamic Plus”, această limită este ridicată și RS Q8 poate atinge 305 km/h. La rândul său, noul BMW X6 M vine cu un V8, dar de 4,4 litri. Puterea sa maximă ajunge la 600 de cai-putere la 6.000 rpm, în timp ce momentul motor maxim este de 750 Nm, disponibil între 1.800 și 5.600 rpm. De la 0 la 100 km/h, X6 M are nevoie de 3,9 secunde. Viteza maximă a bavarezului este și ea limitată al 250 km/h, dar poți atinge 290 km/h dacă bifezi pachetul „M Driver’s Package”. Important în cazul lui BMW X6 M este și sprintul de la 0 la 200 km/h, care durează 13,4 secunde.
Datele sunt destul de clare și arată că RS Q8 are un mic avantaj. Datorat cuplului mai mare, cel mai probabil. Pentru a egala timpul de 3,8 secunde pe care RS Q8 îl obține în cazul sprintului 0-100 km/h, trebuie să optezi pentru X6 M Competition. Acesta din urmă vine cu 625 CP și reușește să fie la fel de rapid ca RS Q8 în cazul timpului 0-100 km/h.
BMW X6 M vs Audi RS Q8: propulsoarele
V8-ul de 4,4 litri al lui X6 M beneficiază de aportul a două turbine, integrate în V-ul dintre cele două bancuri de cilindri ale motorului. Pentru a putea furniza un cuplu atât de mare pe o plajă atât de largă a turației, BMW a folosit o galerie de evacuare în „X”. Fiecare galerie de evacuare preia gazele arse de la doi cilindri în același timp, astfel că aceste gaze sunt introduse mai rapid și mai constant în circuitul de supra-alimentare. Injecția este directă, de înaltă precizie, iar pulverizarea benzinei în camerele de ardere are loc la o presiune de 350 bar. Soluția de supra-alimentare folosită de Audi folosește aceeași tehnologie, cu două turbine „twin-scroll”, dar cu un principiu diferit. Fiecare dintre cele două turbine supra-alimentează câte un banc de cilindri și, la fel ca în cazul lui X6 M, ele sunt poziționate în V-ul creat de cei opt cilindri.
Spre deosebire de X6 M, RS Q8 vine și cu un sistem de hibridizare ușoară, având la bază un sistem electric de 48 de volt. Având capacitatea de a recupera până 12 kW și de a-i transmite mai departe bateriei compacte litiu-ion, starterul/alternator poate decide oprirea motorului pentru până la 40 de secunde, la viteze cuprinse între 50 și 160 km/h. Mai mult, V8-ul lui RS Q8 este echipat cu tehnologia de oprire selectivă a cilindrilor în cazul în care funcționarea lor nu este necesară. Astfel, cilindri 2, 3, 5 și 8 pot fi opriți pentru o eficiență crescută.
BMW X6 M vs Audi RS Q8: xDrive vs quattro
Sistemul quattro al celor de la Audi are la bază un diferențial central pur mecanic ce distribuie puterea, în condiții normale, în proporție de 40% pe față și 60% către puntea spate. În cazul în care este nevoie, până la 70% din putere poate ajunge către față. Dar, poate mai important în cazul comportamentului dinamic, este faptul că până la 85% din putere poate ajunge către roțile spate. Mai mult, opțional poți avea un diferențial autoblocant pe puntea spate. Ceea ce e ciudat, pentru că nu e oferit în standard. De cealaltă parte, BMW oferă acest diferențial în standard. Numit Active M Differential, acesta lucrează împreună cu sistemul M xDrive pentru a livra nivelul maxim de aderență. În condiții optime de drum, BMW X6 M este o mașină cu tracțiune spate, iar puntea față primește putere doar în cazul în care roțile spate nu pot pune toată puterea jos. Mai mult, prin intermediul interfeței de control, șoferul poate seta două moduri distincte pentru sistemul M xDrive. Unul standard – „4WD” – și unul sport – „4WD Sport”. În acest din urmă mod, mașina permite inclusiv manevre de „drift” în cazul în care îți dorești asta, cu intervenția sistemelor setată la minimum.
BMW X6 M vs Audi RS Q8: sisteme de frânare
Ambele modele sunt grele și capabile de accelerații brutale, ceea ce automat înseamnă o inerție uriașă. Tocmai de aceea un sistem de frânare performant este obligatoriu. Sistemul de frânare M, din aliaj compozit, vine cu discuri față ventilate, acționate de un sistem de șase pistonașe, ce au un diametru de 395 de milimetri. Pe puntea spate, BMW a optat pentru un sistem de frânare cu un singur pistonaș, dar cu discuri flotante, cu diametru de 380 milimetri. Partea interesantă este că sistemul de frânare de pe noul BMW X6 M este configurabil. Similar cu sistemul M xDrive, și frânele au două setări. „Comfort” sau „Sport”. Fiecare astfel de setare modifică parametrii, presiunea resimțită de șofer la apăsarea pedalei, dar și nivelul de creștere al presiunii hidraulice pe circuitul sistemului. Și toate aceastea sunt realizate pentru a oferi o experiență cât mai plăcută pentru cel de la volan. Audi RS Q8 are în standard un sistem de frânare diferit. Discurile față sunt venitlate și perforate, dar sunt acționate de un sistem cu 10 pistonașe și au un diamteru de 420 de milimetri. Discurile de pe spate au 370 de milimetri. Opțional, noul RS Q8 poate fi echipat cu discuri ceramice, cu diamterul de 440 de milimetri pe față și 370 de milimetri pe spate. Prețul este unul pe măsură și sunt sigur că sare de 10.000 de euro, dar partea bună e că acest sistem de frâmare este mai ușor cu 34 de kilograme decât unul standard.
BMW X6 M vs Audi RS Q8: sisteme de evacuare și sunet
Un V8 performant nu are farmec fără un sunet pe măsură și e clar că ambii producători au înțeles asta. BMW X6 M are un sistem de evacuare dublu, cu secțiuni încrucișate, dar care în partea finală se separă în patru evacuări distincte, fiecare cu diametrul de 100 mm. Importantă aici este și prezența unor valve controlate electronic, astfel încât sunetul să fie în deplină armonie cu modul de condus selectat. Dar, mai mult, șoferul poate controla intensitatea sunetului de evacuare apăsând butonul M Sound poziționat pe consola centrală. Sistemul de evacuare M Sport este opțional pentru X6 M și costă 2.050 de euro, fiind oferit în standard pentru versiunea Competition. Audi RS Q8 vine cu o evacuare dublă, partea finală având formă ovală, clasică pentru modele RS. La fel ca în cazul BMW-ului, șoferul poate modifica sunetul de evacuare prin intermediul butoanelor destinate modurilor de condus RS. Și, la fel ca în cazul lui X6 M, evacuarea RS este opțională.
BMW X6 M vs Audi RS Q8: ce alegem?
În acest caz, alegerea e destul de dificilă. Ambele modele promit performanțe dinamice de excepție și ambele încorporează tehnologie de top. Alegerea mea e destul de subiectivă și aș miza pe expereința pe care BMW o are când vine vorba despre SUV-uri ultra-performante. Pentru că, îți vine să crezi sau nu, deja a trecut un deceniu de la prima apariție a unui SUV livrat de divizia M. Pentru Audi, RS Q8 e primul astfel de model. Așa că da, aș alege BMW X6 M. Dar alegerea asta e cât se poate de subiectivă.
Mai jos îți las un comparativ între Audi Q8 și vechiul BMW X6, realizat imediat după apariția pe piață a lui Q8. Nu uita, dacă încă nu te-ai abonat la canalul nostru de YouTube, o poți face oricând. Dar mai bine mai devereme decât mai târziu.