Cinci modele BMW M4 DTM în fruntea clasamentului la Zanvoort

Primul pole position, prima victorie: António Félix da Costa (Portugalia) a încununat o duminică perfectă de cursă pe „Circuit Park Zandvoort” (Olanda) cu prima victorie a carierei sale în DTM. După ce a reuşit un start perfect din pole position, el a reuşit să-şi apere poziţia de lider pe durata cursei de 60 de minute şi să treacă primul linia de sosire cu modelul Red Bull BMW M4 DTM.
El a fost urmat de alţi patru piloţi BMW: Augusto Farfus (Brazilia, Shell BMW M4 DTM), Bruno Spengler (Canada, BMW Bank M4 DTM), Timo Glock (Germania, Deutsche Post BMW M4 DTM) şi Marco Wittmann (Germania, Ice-Watch BMW M4 DTM). La o zi după istorica performanţă – ocuparea primelor şapte locuri în clasament -, reprezentanţii BMW au ocupat primele cinci poziţii pentru BMW Motorsport, pentru a treia oară în istoria DTM. Maxime Martin (Belgia, Samsung BMW M4 DTM) şi Tom Blomqvist (Marea Britanie, BMW M4 DTM) au încheiat pe locurile al 17-lea, respectiv al 18-lea. După ce nu a reuşit să termine cursa de sâmbătă, Martin Tomczyk (Germania, BMW M Performance Parts M4 DTM) a fost din nou ghinionist şi a abandonat ca urmare a unei coliziuni.António Félix da Costa a obţinut prima sa victorie în cursa a 18-a în DTM. Ultima cursă la care el a urcat pe cea mai înaltă treaptă a podiumului a fost etapa argentiniană din Campionatul FIA Formula E de la Buenos Aires (Argentina), la 10 ianuarie 2015.
Félix da Costa a încheiat cel mai de succes week-end al său în DTM cu o victorie, un pole position, un „cel mai rapid tu” şi două clasări pe podium. El este primul pilot portughez din istorie care câştigă o cursă DTM. BMW Motorsport a obţinut două victorii, două pole position, două „cel mai rapid tur” şi şase clasă pe podium la Zandvoort. Aceasta a fost prima victorie pentru BMW Team Schnitzer de la succesul lui Bruno Spengler la Spielberg (Austria), în 2013. În ciuda unei istorii a curselor care se întinde pe 50 de ani, echipa din Freilassing nu mai câştigase niciodată la Zandvoort.
Augusto Farfus a reuşit prima sa apariţie pe podium în acest sezon DTM. Ultima dată când el s-a clasat pe podium a fost atunci când BMW a ocupat primele patru locuri la Spielberg, în 2014. Şi atunci a fost al doilea. Maxime Martin a fost lovit din spate, în turul al doilea al cursei, de un alt concurent, ceea ce a făcut ca belgianul să retrogradeze în pluton. Timo Glock a fost primul pilot intrat la standuri, în turul 12, şi a câştigat trei poziţii datorită pit stopului timpuriu. El a urcat de pe locul al şaptelea până pe al patrulea. Oprirea lui Augusto Farfus în turul 13 l-a propulsat înaintea lui Bruno Spengler, pe locul al doilea. Glock a stabilit cel mai rapid tur al cursei, cu timpul de 1:33,635. Aceasta a fost prima dată în cariera lui în DTM când a obţinut această performanţă. Martin Tomczyk a abandonat cu maşina avariată în turul 18, după o serie de contacte în timp ce se lupta pentru poziţie. Tom Blomqvist a primit o penalizare „drive-through” ca urmare a unei coliziuni cu Robert Wickens (Canada, Mercedes).
Jens Marquardt (director BMW Motorsport): După rezultatul de ieri, am reuşit să obţine o nouă performanţă de top şi în cursa a doua, chiar dacă astăzi a fost mult mai dificil. Fără îndoială, este fantastic să vezi atât de mulţi piloţi BMW în fruntea plutonului. După excelentul loc secund de ieri, António Félix da Costa a făcut un pas în plus şi a obţinut prima lui victorie în DTM – primul pilot portughez care obţine un asemenea rezultat. A făcut o cursă foarte bună. Nu a fost uşor pentru el, pentru că i-a avut pe toţi ceilalţi piloţi BMW în urma lui. António şi BMW Team Schnitzer au muncit din greu pentru victorie. Nu le-a fost uşor în ultimele luni. Felicitări lui António şi echipei Schnitzer! Augusto Farfus, Bruno Spengler, Timo Glock şi Marco Wittmann au avut şi ei p a doua cursă foarte bună. Martin Tomczyk a fost ghinionist şi de această dată, dar şi acum şi-a arătat spiritul de luptător înainte să abandoneze. Maxime Martin şi Tom Blomqvist au reuşit cel puţin să încheie în puncte în cursa de sâmbătă. Per total, rezumatul meu în privinţa acestui week-end este unul extrem de pozitiv. Totul a funcţionat pentru noi. Cu toate acestea, dată fiind situaţia generală, rămâne realişti privind evaluarea week-endului: concurenţa este foarte puternică – mai puternică decât a părut aici. Modul în care DTM este la acest moment se rezumă la simple detalii de la un circuit la altul. Diferenţele în timpii din calificări sunt mereu extrem de mici. Foarte important, spiritul nostru de echipă este unul foarte puternic. Vom avea nevoie de el în lunile următoare. Trebuie să ne continuăm munca asiduă. Vreau să dedic acest succes întregii echipe, cea de care sunt foarte mândru. Cu toţii au muncit din greu pentru a-l obţine. Astăzi sărbătorim, dar la Spielberg vom relua totul de la zero.
António Félix da Costa (BMW Team Schnitzer, locul 1): Sunt fără cuvinte. Ce week-end fantastic. Ieri, primul meu podium în DTM a fost fantastic. Dar astăzi a fost perfect, cu pole position şi prima mea victorie. M-am bucurat de fiecare moment. Am trecut printr-o perioadă dificilă. Vreau să mulţumesc BMW Motorsport pentru susţinere – şi le mulţumesc băieţilor de la BMW Team Schnitzer. Acum privesc cu încredere spre cursa de casă pentru modelul meu, Red Bull BMW M4 DTM, la Spielberg.
