DTM Lausitzring Cursa 1: Patru inele fruntașe
În ciuda balastului, Audi și-a continuat forma arătată în prima etapă și cei patru piloți în mare formă au plecat primii și n-au fost deranjați în 40 de minute de cursă-sprint.
Miguel Molina a obținut un nou pole-position și a plecat excelent, iar în urma sa s-au păstrat pozițiile pe grilă: Green, Mortara și Ekstrom îl urmau pe spaniol tur de tur. Însă Jamie Green nu beneficia de avantajul sistemului DRS, motiv pentru care a fost nevoit să aștepte în spatele liderului până spre final, când uzura și-a spus cuvântul. Pentru cei de la Audi, presiunea din spate era reprezentată doar de BMW-ul lui Maxime Martin, care a făcut tot posibilul să se țină aproape de cvartetul din Ingolstadt. Să și încerce o depășire era deja prea mult, mai ales în fața experimentatului Ekstrom.
Prima jumătate de cursă a fost marcată de unicul abandon (Farfus), care a arătat încă o dată cât de sensibile sunt aceste mașini din punct de vedere aerodinamic, orice mică avarie a splitter-ului având grave repercursiuni în termeni de performanță. Nico Muller și Lucas Auer au comis erori de pilotaj, însă mai costisitoare a fost gafa lui Tom Blomqvist, care era pe un excelent loc 7 când și-a început declinul, încununat cu o ieșire largă ce i-a pus capăt speranțelor de a puncta și l-a aruncat la coada grupului de 23, în duel cu celălalt absolvent al promoției F3 2014, Auer.
În față, primii cinci și-au luat un ușor avans, însă ritmul lui Molina a început să scadă și urmăritorii (Wehrlein, Wickens și Timo Scheider) s-au apropiat. Ceva mai în spate, era rândul lui Marco Wittmann să piardă poziția în puncte pe urma unei mici avarii frontale, fiind devansat de Juncadella, Rockenfeller și Spengler. Minutele treceau tot mai greu pentru liderul Molina, iar la finele turului 25 s-a încheiat și perioada sa la conducere. Green a executat o depășire clinică în primul viraj, fără DRS, manevră copiată cu mai mare ușurință de Mortara și Ekstrom în tururile următoare, ajutați de flapsul mobil. Însă Molina nu a mai pierdut poziții și în detrimentul constructorilor rivali, motiv pentru care s-au născut suspiciuni referitoare la o eventuală strategie de echipă în favoarea celor trei coechipieri aflați pe primele poziții la general.
Însă asta nu-i știrbește cu nimic meritele lui Jamie Green, care s-a distanțat în ultimele opt minute de cursă și n-a lăsat vreo portiță deschisă rivalilor în drum spre a doua sa victorie din 2015. Mortara și Ekstrom au contabilizat puncte prețioase, în ceea ce pare a fi o dispută internă Audi, atâta timp cât Mercedes și BMW acuză un ușor handicap. Wehrlein și Wickens au trecut de eroicul Maxime Martin pe final, însă belgianul a rezistat în fața lui Timo Scheider în ultimul tur, fiind singurul pilot BMW în puncte la finele manșei.
Mike Rockenfeller a fost departe de colegii săi, însă cu șase mașini în puncte, Audi ar trebui să primească vreun balast special, de vreme ce performează astfel la greutatea maximă. Ultimul punct i-a revenit lui Juncadella, care se arăta încrezător dinainte de cursă și o asemenea prestație este încurajatoare. Sub linie a sosit trenul BMW cu Spengler, Tomczyk și Wittmann. Amenințarea ploii nu s-a concretizat astăzi, însă mâine ne așteaptă o nouă cursă pe Lausitzring, în care pozițiile se pot schimba mai des odată cu obligativitatea opririlor la boxe. Însă pentru Green, Mortara și Ekstrom, fiecare pas greșit ar putea fi decisiv într-o dispută în care alții nu par să emită pretenții momentan.
Material realizat de echipa PitStops.ro