DTM Norisring Cursa 2: Wickens, noul rege al străzilor

În ultimele patru vizite pe traseul stradal din Nuremberg, Robert Wickens n-a terminat mai jos de locul secund. Dacă ieri i-a scăpat victoria printre degete, astăzi n-a mai făcut nicio concesie, iar Mercedes își continuă vârful de formă.

Ploaia n-a mai fost un factor în a doua zi de curse DTM de pe Norisring, însă Mercedes a recuperat tot handicapul de anul trecut și nu mai are nevoie de ajutorul divin pentru a se impune în aceste condiții particulare. Bruno Spengler, alt specialist al locului, a reușit să subtilizeze un pole-position, însă presiunea lui Wickens și Vietoris a fost prea mare și cele două modele Mercedes au trecut de BMW-ul negru în turul 13. Startul fusese curat pentru cei din față, însă Gotz l-a percutat din spate pe Timo Glock, iar Farfus și Rockenfeller au completat un cvartet scos din joc extrem de rapid.

Lucas Auer a fost într-o formă foarte bună în calificări, reușind o clasare excelentă pe poziția a cincea, iar apoi a urcat până pe locul al treilea înaintea opririi la boxe. O penalizare de cinci secunde l-a aruncat pe tânărul austriac înapoi în lupta pentru ultimele puncte, unde Green și Martin nu erau dispuși să facă vreo concesie.

Mattias Ekstrom a fost singurul pilot Audi care s-a putut amesteca în grupul fruntaș al celor de la Mercedes, însă lupta sa nu a fost cu vreo mașină a constructorului din Stuttgart, ci cu excepția de la BMW, personalizată de Spengler. Canadianul a dat totul și a trecut pe final de Ekstrom, reușind să aducă primul podium pentru bavarezi în acest sezon. Bucuria lui Bruno în parc ferme spune multe despre așteptările BMW în acest debut de sezon, de vreme ce disputa pentru locul trei a avut loc la mai bine de 10 secunde de învingător.

Wickens și Vietoris și-au permis să o lase mai moale spre final, însă canadianul de la Mercedes își trecuse deja în cont și primul tur rapid din cariera sa de pilot DTM, reușind totodată să stabilească un nou record al pistei: 48.216s. În spatele primilor patru au sosit alte cinci modele Mercedes: Wehrlein, di Resta, Paffett, Juncadella și Auer, ultimul punct revenindu-i combativului Maxime Martin, care a provocat eliminarea liderului la general Jamie Green. Felix da Costa a fost și el temporar în top 10, însă pe final a retrogradat până pe 12, continuându-și seceta de puncte în urma unui pitstop problematic de 10 secunde.

Mai grav a fost pentru Mortara, care nu a punctat în niciuna dintre cursele de pe Norisring și a cedat poziția a treia la general lui Wehrlein (67p), în spatele lui Green (81p) și Ekstrom (70p). Rămâne de văzut dacă apropierea piloților Mercedes de vârful ierarhiei va continua odată cu revenirea pe un traseu convențional precum cel de la Zandvoort, sau vom avea din nou dominația Audi, mai ales după ce s-a mai redistribuit și balastul în urma acestor două curse.

Material realizat de echipa PitStops.ro

BMW Motorrad

Comentarii

©2025 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account