Geely vrea ca Volvo sa concureze cu BMW si Mercedes-Benz

Conform unui raport publicat de Automotive News, Geely, noul proprietar chinez al marcii Volvo, doreste ca producatorul suedez cunoscut cel mai bine pentru siguranta autovehiculelor produse sa construiasca masini care sa concureze direct cu cele ale constructorilor premium cum ar fi BMW sau Mercedes.
Geely a achizitionat marca Volvo de la Ford pentru 1,5 mld. USD, ceea ce reprezinta cea mai mare achizitie chineza a unui constructor auto strain.
Surse apropiate companiei chineze declara ca departamentul de cercetare si dezvoltare al marcii Volvo va reprezenta prioritatea principala, in vreme ce o crestere modesta a vanzarilor va fi suficienta pentru a pastra compania profitabila.
“Dorim sa construim mai multe masini high-level care sa concureze cu clasa S de la Mercedes Benz si cu Seria 7 a celor de la BMW. Avem nevoie de produse pentru a concura in acel segment”, a declarat Shufu Li, CEO al Geely.
“Daca Volvo va vinde 380.000 unitati in fiecare an, afacerea va fi profitabila, dar pentru a ne situa mai bine fata de competitori avem nevoie de o crestere importanta a volumelor (peste acel nivel)”, a mai spus el. Volvo a vandut aproape 335.000 masini anul trecut, si a inregistrat pierderi de 653 mil. USD.
Modelul varf de gama Volvo, S80, se vinde in SUA la un pret de 39.200 USD, cu mult mai scazut fata de modelul entry-level Seria 7, adica 740i, al carui pret incepe de la 70.150 USD. Celalalt concurent german, Mercedes-Benz, vinde modelul S400 hybrid la un pret incepand cu 87.950 USD
Desi Geely este una din companiile auto cu cea mai rapida crestere, veniturile si profiturile lor sunt mult mai mici comparativ cu cele inregistrate de mamutii germani BMW, Mercedes sau Porsche.
[Sursa:Automotive News ]