Primul Rolls-Royce electric este un Phantom V creat de Lunaz

Compania britanică Lunaz are eo echipă de ingineri cu CV-uri impresionante, care provin inclusiv din Formula 1. Astfel, oferă servicii foarte sofisticate de convertire a modelelor clasice în mașini pur electrice. Iar acum, Lunaz se mândrește cu faptul că a creat primul Rolls-Royce cu propulsie electrică.

Este vorba despre un impunător Phantom V din 1961. Iar Lunaz precizează că primește comenzi pentru o o primă tranșă de producție de 30 de exemplare Rolls-Royce clasice. În plus, în urma cererilor de electrificare pentru modelul Phantom, Lunaz va oferi operații de transplant și restaurare și pentru modele Silver Cloud de la jumătatea anilor ’50, cu caroserii cu patru portiere, coupé sau drop head coupé.

Lunaz are deja în portofoliu modele de legendă electrificate, precum Bentley S2 Flying Spur sau Jaguar XK120. Acesta din urmă are motor electric de 375 CP și 700 Nm. Deci performanțele nu vor fi o problemă.

Iar Rolls-Royce Phantom V completează acum lista cu specificații foarte convingătoare. Mai exact, are baterie cu capacitate de 120 kWh. Astfel, Lunaz creditează Phantom-ul clasic cu o autonomie electrică de peste 480 km. Și mai precizează că sistemul de încărcare al bateriei permite cuplarea la surse de electricitate casnice sau la stații de încărcare rapidă, cu capacitate mare.
Prețurile pentru un Rolls-Royce Silver Cloud cu propulsie electrică transplantată de Lunaz încep de la 350.000 de lire sterline. Iar pentru un Rolls-Royce Phantom V pretențiile emise de Lunaz pornesc de la 500.000 de lire sterline.

(Poze cu Rolls-Royce Phantom V by Lunaz)

Sumele acestea se justifică și prin meticulozitatea și tehnologiile avansate pe care specialiștii Lunaz le utilizează în construirea acestor clasice cu motoare electrice. Lunaz oferă servicii de recondiționare și restaurare complete. Automobilele sunt dezasamblate, trec printr-o procedură de scanare 3D, iar apoi sunt aduse în stare optimă, înainte de convertirea la propulsie electrică.

În habitaclu au fost folosite materiale rafinate și a fost integrată tehnologie modernă într-un mod discret.
Preșurile locurilor din spate sunt din lână de alpaca, despre care Lunaz ne spune că este considerată a fi un material foarte sustenabil, mai rar decât cașmirul și mai moale decât lână de oaie. De asemenea, pielea tapițerie provine din surse sustenabile. Inserțiile de lemn ale exemplarului Phantom din imaginile oferite de Lunaz au fost recondiționate. Au finisare satinată, iar pe marginile lor sunt aplicate decorațiuni din aur.
Sistemul de climatizare este unul modern, care oferă reglaje pentru fiecare pasager. În spatele măsuțelor din spătarele scaunelor față se află câte un ecran, pe care se pot vedea filme sau se pot conecta cu device-urile mobile. Nu lipsește un bar, pe care Lunaz îl configurează și îl dimensionează conform băuturilor preferate de fiecare client.

Trend-ul accelerat al transplantării propulsiilor electrice în automobilele clasice
Această nouă piață se dezvoltă cu ajutorul unor constructori pentru care istoria este un argument de marketing esențial. În 2018 divizia Aston Martin Heritage a anunțat serviciul de convertire la propulsie 100% electrică a superbului DB6 MkII Volante din 1970.
Iar din 2020, Jaguar va livra către clienți primele exemplare ale iconicului E-Type cu propulsie electrică. Atât Aston Martin, cât și Jaguar, au gândit aceste conversii ca fiind reversibile și oferă servicii de remontare a propulsoarelor originale, oricând doresc clienții. Deci, așa-zisa blasfemie este reversibilă și este propusă doar ca o metodă de a permite conducerea mașinilor clasice acolo unde normele de poluare nu mai permit, sau nu vor mai permite în anii ce urmează.
Dacă marii constructori cu tradiție se pretează la această practică, nu este de mirare că apar din ce în ce mai mulți furnizori de asemenea servicii. Și nu sunt garaje mici, nu sunt improvizații. Deși se vor înmulți și acestea. Eu mă refer la proiecte în care se implică ingineri din elita competițiilor automobilistice. Un exemplu în acest sens este compania Lunaz (lunazdesign.com). La sediul său din Silverstone, Anglia, se reunesc tehnicieni cu rang înalt, care au acumulat experiență la companii precum Aston Martin, Ferrari, Jaguar, Rolls-Royce, VW, Cosworth și McLaren. Iar această echipă este coordonată de Jon Hilton, fostul director tehnic al Renault F1. Înainte de rolul crucial în echipa Renault F1, Jon a fost inginer șef pentru Cosworth în Formula 1. A lucrat la proiectarea ultimelor motoare V10 care au câștigat campionate F1 cu Fernando Alonso, a dezvoltat V8-urile care au urmat. Totodată, a fost un pionier al tehnologiei KERS (Kinetic Energy Recovery Systems), proiectând una dintre primele propulsii hibride pentru competiția Le Mans.
Dacă vreți să rămâneți în priză cu subiectul clasicelor electrice, vă recomand să vizitați electricclassiccars.co.uk și evwest.com, pentru niște proiecte care ne plimbă prin istoria Porsche, Ferrari, Volkswagen, BMW, Fiat, Land Rover ș.a.m.d

 

BMW Motorrad

Comentarii

©2020 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account