Generatiile viitoare BMW Seria 1 si Seria 3 propulsate de motoare in 3 si 4 cilindri

Chiar daca preconizam acest lucru si s-a mai vorbit si in trecut, in aceasta dimineata in lumea BMW a aparut stirea senzationala ca, producatorul de masini german va incepe sa foloseasca motoare cu 3 cilindri pentru generatiile urmatoare de Seriei 1, respectiv de Seria 3.
Conform unor surse apropiate BMW-ului, motorul cu 3 cilindri va propulsa unele vehicule compacte si platforme hibride mai mici. Asteptatul BMW Z2 si generatia viitoare Seria 1 sunt primii candidati pentru noua directia. Citand aceeasi sursa, aceste motoare sunt in faza de testare si sunt inca la 2 ani pana la data lansarii.
Publicatia germana Auto Motor und Sport a publicat astazi o lista cu aceste noi motoare. Chiar daca nu au fost confirmate si de alta sursa, vom merge inainte si o sa le publicam, chiar daca este posibil sa fie mici schimbari pe viitor.
x16i – 1,35 liters I3, 122CP/190Nm
x18i – 1,35 liters I3, 150CP/220Nm
x20i – 1,35 liters I3, 180CP/260Nm
x23i – 1,80 liters I4, 204CP/300Nm
x25i – 1,80 liters I4, 240CP/350Nm
Bineinteles ca multi dintre voi se intreaba de ce, cei de la BMW urmeaza aceasta directie, dar am spus-o de mai multe ori in ultimele luni: regulile de emisie mai stricte si necesitatea unei tehnologii mai curate, i-au impins pe cei de la BMW intr-o noua directie, unde eficienta este
elementul cheie.
Acele motoare vor fi deasemenea configurate sa mearga impreuna cu actualele si viitoarele tehnologii hibride care vor putea marii puterea. Chiar daca vehiculele cu capacitatea mai mica implica putere redusa, BMW se concentreza in a oferii aceleasi performante sportive, care au facut compania faimoasa.
Motoarele cu cilindri mai putini si capacitatea cilindrica micsorata, vor face fata performantei fiind supraalimentate cu turbine.
Pentru voi, aceia care inca mai credeti in multa putere si motoare mari, BMW-ul va continua sa ofere motoarele lor castigatoare, incepand cu biturbo-ul in 6 cilindri si actualul motor V8 turbo.
