Interviu in exclusivitate cu Dr. Wolfgang Armbrecht, despre MINI Countryman WRC

La salonul auto de la Paris de anul acesta, cei de la MINI au dezvaluit modelul Countryman WRC, ce va concura in Campionatul FIA World Rally Championship incepand cu 2011. MINI Countryman WRC este dezvoltat in cooperare cu cei de la Prodrive si are la baza modelul de serie Countryman.
Puternica inima a masinii de curse este un motor de 1.6 litri cu patru cilindri, cu turbocompresor, de la BMW Motorsport. Transmisia puterii se face prin intermediul unei cutii secventiale Xtrac cu sase rapoarte.
Masina este conforma cu noile reglementari Super2000 stabilite de Federatia Internationala a Automobilului.
Pentru a afla mai multe despre MINI WRC si viitorul lui MINI in lumea raliului, BMWBLOG a stat de vorba cu Dr. Wolfgang Armbrecht, Senior Vice President Brand Management MINI.
BMWBLOG: Haideti sa discutam mai intai despre revenirea MINI in WRC. Cum anume incearca MINI sa transmita entuziasmul si efervescenta WRC si a raliului, clientilor actuali si potentiali?
Dr. Wolfgang Armbrecht: Mai intai, MINI a fost pentru multi ani prezent in istoria raliurilor. Poate stiti istoria MINI in anii ’60, cand am castigat de cateva ori World Rally Championship – de ex. Monte Carlo 1000 Lakes Rally, etc. MINI are o traditie puternica in spate in ce priveste raliurile, iar ce facem acum este pur si simplu faptul ca o luam de la inceput. Daca mergem putin inapoi catre inceputuri, referitor la cei 50 ani ai nostri – anul trecut am sarbatorit MINI 50, pur si simplu pentru a demonstra ca vorbim de o marca cu traditie, cu baze solide pentru construirea succesului viitor.
Iar raliul este o legatura naturala, o combinatie naturala cu marca MINI, iar motivul pentru care revenim in raliuri este evident, si de aceea am ales sa facem acest lucru. Cam aceasta ar fi povestea.
Cat priveste fascinatia si entuziasmul – poate va uitati putin inapoi in timp – si poate si la istoria actuala a raliurilor – este plina de entuziasm – si iata o masina a clientilor MINI, care chiar tanjeste dupa acest tip de Motorsport.
BMWBLOG: Care au fost motivele importante din spatele deciziei de a utiliza la Countryman WRC motorul de 1.6 litri cu patru cilindri si turbocompresor de la BMW?
Dr. Wolfgang Armbrecht: Au fost mai multe motive. Mai intai, dupa parerea noastra, modelul Countryman este o masina nemaipomenita pentru raliu: avem tractiunea 4×4, care este un punct important, apoi marimea corespunzatoare si motorul, conform noilor reglementari. Asadar motorul de 1.6 litri a fost dezvoltat in cadrul BMW Motorsports. Luam acest motor si il adaptam pentru WRC. Asta inseamna ca avem masina, tractiunea integrala,suspensia potrivita si avem motorul. O combinatie perfecta.
Motorul s-a potrivit la fix cu noile reglementari FIA, si dupa cum stim cu totii, a fost un factor de influenta foarte important deoarece noile reglementari au usurat accesul mai multor concurenti, si al nostru, de a porni in aceasta directie. Datorita noilor reglementari a fost posibil sa reducem costurile – acest lucru reprezentand o problema foarte importanta pentru multi furnizori, pentru multe companii, si totodata un factor de influenta pentru decizia noastra de a reveni in campionat.
Avem un obiectiv clar, acela de a avea la sfarsitul zilei un motor competitiv.
BMWBLOG: De ce a intrat MINI intr-un parteneriat cu Prodrive?
Dr. Wolfgang Armbrecht: Mai intai, a existat din partea noastra intentia de a intra in WRC si de a cauta un partener, iar Prodrive e in domeniu de foate multi ani, si in decursul ultimilor 10-15 ani au existat multe legaturi intre BMW si Prodrive – si cel mai important lucru este faptul ca Prodrive avea un palmares excelent in ce priveste raliurile.
Asadar am discutat despre asta, si am avut o discutie foarte pozitiva, iar pana la urma am luat decizia finala si am spus ‘okay, haideti sa incheiem acest parteneriat’. Parteneriatul presupune ca Prodrive coordoneaza totul.
BMWBLOG: WRC reprezinta un angajament pe termen lung pentru MINI?
Dr. Wolfgang Armbrecht: Am declarat foarte clar ca intentia noastra este sa castigam. Si ne indreptam spre No.1 Suntem foarte ambitiosi, cei de la Prodrive sunt foarte ambitiosi, si vom incerca tot posibilul sa castigam foarte curand.
BMWBLOG: Care sunt diferentele intre tractiunea integrala a versiunii de serie si cea a lui MINI WRC?
Dr. Wolfgang Armbrecht: Puteti vedea ca este o cu totul alta masina. Are aceeasi forma dar multe componente sunt diferite. Un exemplu ar fi cusca de siguranta. Sau motorul.
BMWBLOG: Legat de design, a fost influentat acesta de designeri sau aerodinamica a dictat designul?
Dr. Wolfgang Armbrecht: Avem de-a face cu ambii factori de influenta. Dar cel mai relevant este aerodinamica, deoarece ideea e sa construiesti o masina rapida. Pe de alta parte, trebuie sa recunoastem ca la interior trebuie combinati ambii factori, si de aceea trebuie sa avem si aerodinamica si un design bun.
Designerii MINI au fost foarte implicati in proiect, a existat o cooperare foarte buna – un „partnershaft” – fiecare partener a adus la masa ce poate face cel mai bine – iar designerii au lucrat strans cu cei de la Prodrive.
BMWBLOG: Care ar fi cateva din modificarile aduse designului la modelul Countryman WRC, comparativ cu modelul standard? Cand vom vedea o versiune finala de design?
Dr. Wolfgang Armbrecht: Nu avem detaliile tehnice finale ale masinii. Cand le vom avea, la momentul lansarii masinii, adica in martie sau aprilie anul viitor, vom face publice toate datele tehnice ale masinii.
Masina este foarte diferita. Mult mai usoara in ce priveste cusca, plansa de bord este diferita, configuratia scaunelor este diferita, totul ete diferit. Ceea ce vedeti astazi este versiunea finala de design. Deja s-a decis asupra designului, componentele tehnice vor fi si ele prezente. Aceasta masina [cea expusa] nu e o masina de show.
BMWBLOG: Pe parcursul sesiunilor de teste MINI experimenteaza cu mai multe variante de body kits si kituri aero?
Dr. Wolfgang Armbrecht: Pentru noi acesta este un test complet nou. Si ce stim despre WRC? Nimic. Stim ca exista competitori, si fiecare din ei este puternic. Si foarte bun. Si pentru a putea concura cu ei avem nevoie de cele mai bune masini, de cei mai buni piloti, cea mai buna echipa, etc. Si pana la urma e vorba de incercari, ce trebuie sa facem e sa incercam, afacerea aceasta se bazeaza pe incercare si eroare. Am inceput testarile in Portugalia si mergem mai departe cu fiecare testare si imbunatatim masina. Mai sunt necesare cateva etape pentru a putea imbunatati masina mai departe.
BMWBLOG: Cine sunt pilotii care testeaza masinile?
Dr. Wolfgang Armbrecht: Acum construim echipa. Il avem pe Kris Meeke, care a fost numit deja. Lucram la stabilirea echipei de fapt Prodrive se ocupa de asta. Am luat multe decizii – am tot luat decizii in ultimele doua saptamani: legate de masina, de motor, de contract, iar acum abordam urmatoarele elemente, echipa si pilotul.
Vom face asta pas cu pas, pentru ca la sfarsitul zilei – si nu ar trebui sa fim prea departe de acel moment – ar trebui sa vedem ce e pe piata, care ar fi cea mai buna optiune. 2011 reprezinta o perioada de antrenament , vom participa la 5-6 etape, doar pentru a putea vedea cat de buni suntem, dupa care vom accelera puternic in 2012. Pana la urma puteti fi siguri ca vom avea un pilot.
BMWBLOG: Stim ca in lumea sporturilor cu motor se pot intampla defectiuni tehnice, si pesupunem ca in campionat vor fi mai multe masini, nu doar una.
Dr. Wolfgang Armbrecht: Da, cu siguranta. Si pana la urma nu va fi doar aceasta masina de curse, ci si masini ale echipelor provate. Si acestea sunt in discutie pentru ca vrem sa impartasim entuziasmul cu cat mai multi clienti posibil. De aceea avem si masinile echipelor private.
BMWBLOG: Vom vedea si o versiune legala de strada a lui WRC – o varianta mai sportiva?
Dr. Wolfgang Armbrecht: Este prea devreme pentru acest lucru. Poate mai tarziu. Vom vedea.
BMWBLOG: Ce feedback ati primit de la piloti pana acum?
Dr. Wolfgang Armbrecht: Acestia sunt foarte incantati si foarte convinsi de primele rezultate, dar stim ca mai avem cale lunga de strabatut, dar toate aceste lucruri sunt posibile. Si asta e important – ca e posibil. Sta in puterea noastra – echipa, inginerii si pilotii nostri – sa facem lucrurile sa avanseze.
BMWBLOG: Si care este feedbackul primit pana acum de la clienti, legat de anuntul de revenire in WRC?
Dr. Wolfgang Armbrecht: Am primit feedback foarte bun. Mai ales partenerul nostru Prodrive care se ocupa si de masinile pentru consumatori, are deja multe comenzi pe masa pentru astfel de masini. E chiar foarte bine. Nu are de-a face atat de mult cu masina fantastica, cat cu faptul ca vorbim de un MINI Countryman.
BMWBLOG: Cine va fi cel mai probbail cel mai puternic concurent in viitorul campionat?
Dr. Wolfgang Armbrecht: Pana acum stim toti competitorii – sunt si francezi, si americani…sunt multi competitori in WRC.
BMWBLOG: Credeti ca veti avea un avantaj competitiv datorita motorului?
Dr. Wolfgang Armbrecht: Vom vedea. Le cunoastem si apreciem munca competitorilor, stim ca sunt foarte buni si credem ca este o provocare interesanta. Vom accepta provocarea si vom gasi cai de a reveni,
BMWBLOG: Cum veti pune marketingul in slujba lui MINI WRC?
Dr. Wolfgang Armbrecht: Marketing reprezinta o posibilitate fantastica, prin publicitate. Dar MINI nu se axeaza atat de mult pe publicitate, cat pe comunicarea directa, face to face. Acest lucru inseamna ca lucram mult cu internetul, social media, Facebook. Vom folosi paginile speciale MINI, si apoi le vom transforma in evenimente. Iar in ce priveste raliul, la fiecare locatie unde vom avea ocazia vom pregati evenimente axate pe clientii MINI, impreuna cu filialele noastre locale. Pentru noi este ceva fantastic, deoarece diferenta fata de Formula 1, de exemplu, este ca te afli mult mai aproape de pista de circuit, mult mai aproape de pilot, si de masina. Si acest lucru inseamna enorm in ce priveste autenticitatea, din perspectiva marketinf, si de aceeasuntem foarte incantati.
BMWBLOG: Va exista vreo legatura cu MINI Challenge?
Dr. Wolfgang Armbrecht: MINI Challenge reprezinta ceva diferit, pentru ca este un eveniment axat pe clienti si asa va si ramane – s-a dezvoltat in ultimii ani si s-a format astfel un grup de clienti carora le place foarte mult sa concureze unii cu altii. Challenge reprezinta ceva axat pe client, dar competitorii adevarati se afla in World Rally Championship.
Si inca ceva, MINI a devenit o familie intre timp. Si oricand exista o oportunitate, prezentam intreaga familie. MINI nu este o singura masina – deocamdata avem patru masini, iar anul viitor va aparea si a cincea, iar apoi anul urmator o a sasea. Aceasta demonstreaza faptul ca MINI creste, in multe privinte.
Dr. Armbrecht, va multumim pentru timpul acordat!
