La discutii cu Chris Bangle
Recent, Chris Bangle, fostul sef de design al BMW, a participat la un eveniment caritabil si a fost invitat ca vorbitor. El a tinut o prelegere despre filosofia sa legata de design si a stat de vorba si cu cei de la MotoBullet.
Mai jos puteti gasi un fragment din articolul celor de la MotoBullet:
“Chris Bangle s-a alaturat Muzeului Wolfsonian cu ocazia celebrarii timp de o saptamana a masinii ca sculptura pe roti. Ideea a mai fost folosita de multe ori pana acum, iar Muzeul Wolfsonian ofera decorul perfect pentru a sublinia ca exista viata dincolo de designul industrial. Localizat in nucleul art-deco reprezentat de Miami, Muzeul Wolfsonian este specializat in a demonstra ca exista personalitate dincolo de caramizi, mortar sau metal.
E usor de inteles de ce Bangle nu vede elementele de polarizare ca piedici pentru design. El este adeptul vehiculelor unice care incorporeaza elemente care merg dincolo de functia lor de baza. Ceea ce cauta el in designurile sale sunt viata si personalitate. Bangle vorbeste cu afectiune fata de designurile de masini unice, si spune ca a finisa o masina e la fel ca a crea un copil. El ii ofera dragoste neconditionata, in ciuda defectelor.
Dar Bangle admite ca masinile moderne nu traiesc intr-un vid cu design, si ca trebuie sa se adapteze la realitatea situatiei. De exemplu, el explica crearea „Bangle Butt” ca datorandu-se in mare parte urmatoarelor: “Realitatea impusa de motoare a impins capota cu 6 cm in sus, iar acest lucru a cauzat o reactie de design in lant, care s-a propagat pana la spatele masinii”. In cadrul produsului final, nici chiar compromisurile realitatii nu dilueaza arta unei masini bine desenate. Bangle crede ca atunci cand designul e facut cu dragoste si pasiune, combinatia insufla viata si personalitate in acel obiect neinsufletit, transformandu-l in “cea mai mare sculptura a vremurilor”.
Bangle se simte cel mai bine in echilibrul viata/arta, si acest lucru i-a creat conditiile propice pentru a explora noi limite. El a realizat conceptul Gina din material textil astfel incat caroseria sa se muleze instantaneu pe noile forme, si a creat inclusiv posibilitatea ca farurile sa clipeasca. El a utilizat si hartie origami pentru a o incorpora in caroseriile din foi de metal”.
Continuarea articolului o puteti citi aici.