La limita aderenței cu BMW M4 Coupe
Bridgestone ne-a spus că BMW M4 Coupe are nevoie de anvelopele Potenza Adrenalin. Noi am avut nevoie de câteva ture pe Red Bull Ring pentru a ne convinge.
Cu toții știm cât de importante sunt anvelopele, iar acest lucru este și mai evident în cazul în care ai de-a face o mașină puternică, construită practic pentru a scoate ce-i mai bun din tine, pe circuit. BMW M4 Coupe, deși a renunțat la V8-ul generației precedente, are acum 431 de cai-putere pe care îi pune la dispoziție ta de la 5.500 la 7.300 rpm și un moment motor maxim de 550 Nm care te lovește în ceafă de la 1.800 la 5.500 rpm. În condiții optime, cu aderența potrivită, M4 Coupe accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,1 secunde în cazul în care e echipat cu transmisia automată DKG cu șapte trepte.
Și, atunci când ai un motor de 3,0 litri, cu șase cilindri în linie, care se enervează mai repede decât un pitbull în casa pisicilor și care-ți livrează 550 Nm pe o plajă extrem de largă de turație, trebuie să ai anvelopele potrivite. Altfel nu primești decât mult fum și derapaje mai mult sau mai puțin controlate. Pe lângă asta, aceleași anvelope trebuie să fie suficient de „lipicioase” pentru a se agăța de asfalt în virajele nebune ale circuitelor.
Cei de la Bridgestone ne-au invitat la un curs BMW M Intensive Training și n-a fost chip să-i refuzăm. De ce Bridgestone și care e legătura cu M-urile și cu Red Bull Ring? Se pare că japonezii de la Bridgestone sunt cei care livrează anvelopele pentru cursurile „M” din cadrul programului BMW Driver Training și sunt furnizorii de anvelope pentru aceste cursuri de șase ani. Prin urmare, dacă ne raportăm la perfecțiunea de care dau dovadă modelele M de la BMW, trebuie să avem încredere că și anvelopele pe care ei le-au ales pentru cursurile de condus sportiv sunt cele mai bune. Mai mult, cei de la Bridgestone sunt și cei care dezvoltă anvelopele pentru modelul BMW i3, dar și ce care au conceput și fabricat anvelopele care-l ajută pe BMW i8 să rămână conectat cu asfaltul.
În plus, tot cei de la Bridegstone sunt furnizorii de anvelope pentru modelele SafetyCar din MotoGP. Prin urmare, dacă ai încredere în produsele BMW, nu prea ai de ce să nu le urmezi exemplul și când vine vorba de anvelope. Ce-i drept, nu pot să spun acum că anvelopele Bridgestone Potenza sunt mai bune decât pneurile Pirelli P Zero sau Michelin Pilot Super Sport, pentru că nu le-am testat în paralel. Pot doar să spun că BMW a selectat anvelopele Bridgestone pentru cursurile sale cu modele M, ceea ce ar trebui să fie suficient. Și mai pot spune că, după o zi întreagă pe circuit, în care am exarsat frânări de urgență cu evitare de obstacol, frânări de urgență la viteze mari, în viraj, dar și după aproape 20 de ture pe Red Bull Ring, anvelopele Bridgestone Potenza nu dădeau prea multe semne de oboseală.