Mercedes-Benz GLE63 AMG Coupe e mai puternic decât BMW X6 M
După ce Mercedes-Benz a prezentat noul Mercedes-Benz GLE Coupe, iată că a venit și momentul mult așteptat pentru versiunea AMG a acestui model. Și pentru că standardul a fost ridicat foarte sus de noile BMW X5 M și X6 M, Mercedes-Benz GLE63 AMG Coupe a făcut tot ce trebuia să facă pentru a fi și mai puternic.
În timp ce aspectul exterior este întotdeauna subiectiv și chiar dacă mie personal nu îmi place foarte mult cum arată nici noul Mercedes-Benz GLE Coupe și nici BMW-ul X6, cifrele de vânzări pentru X6 ne demonstrează că există o piață destul de largă pentru acest gen de mașină. Ce-i drept, dacă un SUV care face 0-100 km/h în 4 secunde și un pic este sau util poate fi de asemenea discutat. Dar, cum există și Range Rover Sport SVR, cu 550 de cai-putere, așa cum există și BMW X5 M și X6 M cu 575 de cai-putere, așa cum noul Porsche Cayenne Turbo S are cu ai săi 570 de cai-putere, era normal ca și Mercedes-Benz să scoată pe piață un rival.
Prin urmare, Mercedes-Benz GLE63 AMG Coupe vine cu un V8 de 5,5 litri, bi-turbo, ce dezvoltă, în varianta cea mai puțin puternică 557 de cai-putere. Așa cum ne-a obișnuit deja Mercedes-Benz, există și o variantă S. Aceasta din urmă depășește puterea rivalilor săi și îi oferă șoferului un total de 585 CP! Da, ai citit bine, 585 CP. Varianta de bază a noului Mercedes-Benz GLE63 AMG Coupe oferă, pe lângă cei 557 CP și un moment motor maxim de 700 Nm, în timp ce varianta S oferă cu 60 Nm mai mult, pentru un cuplu maxim de 760 Nm. Tracțiunea integrală permanentă, 4MATIC, împreună cu transmisia automată cu șapte rapoarte, AMG-SPEEDSHIFT PLUS 7G-Tronic, îi oferă noului Mercedes-Benz GLE63 AMG Coupe un sprint de la 0 la 100 km/h în 4,3 secunde. Versiunea S egalează timpul 0-100 km/h al lui BMW X6 M și oprește cronometrul la fix 4,2 secunde.
Conform germanilor de la Daimler, noul Mercedes-Benz GLE63 AMG Coupe nu se limitează doar la accelerații impresionante, ci și la un comportament dinamic de excepție. Sistemele AMG RIDE CONTROL, împreună cu suspensia pneumatică AIRMATIC, dar și cu barele stabilizatoare față/spate ale sistemului ACTIVE CURVE SYSTEM promit să ofere cel mai înalt nivel de stabilitate dinamică. Direcția AMG SPORTS DIRECT-STEER, precum și sistemul de frânare AMG sunt responsabile de controlul cât mai precis al noului Mercedes-Benz GLE63 AMG Coupe.
Încă nu avem nicio informație oficială de preț însă, după toate probabilitățile, prețul pentru noul Mercedes-Benz GLE63 AMG Coupe va trece, în România, de pragul celor 130.000 de euro.