Interviu in exclusivitate: Anders Warming, noul Director de Design MINI

La Salonul auto de la Geneva 2011, BMWBLOG a continuat seria de interviuri cu designerii reprezentativi din cadrul BMW Group. Daca anul trecut in octombrie la Salonul auto de la Paris am stat de vorba cu Anders Warming de pe pozitia de Director de Design Exterior BMW, acum Anders conduce echipa de design MINI, schimbarea petrecandu-se chiar la cateva saptamani dupa evenimentul auto.

Anders Warming s-a nascut in Danemarca si si-a inceput cariera la BMW in cadrul studioului de design DesignworksUSA din California.

Absolvent al scolii prestigioase Art Center College of Design, Warming a desenat prima generatie a modelului E85 Z4 Roadster. De-a lungul carierei sale a realizat si conceptul GINA Light, Mille Miglia 2006 Coupe Concept si a fost implicat in designul Conceptului X1.

Noul sau rol de Director de Design MINI reprezinta cea mai mare provocare din cariera sa de designer, un vis devenit realitate. Am stat de vorba cu Anders Warming la standul MINI de la Geneva, pentru a afla mai multe despre designul MINI, viitorul limbaj de design si despre toata agitatia legata de brandul MINI.

BMWBLOG: Spune-ne despre recenta ta mutare de la BMW la MINI, ca Sef de Design.

Anders Warming: E un job de vis sa desenezi masini pentru cel mai emotional brand. Marca MINI se potriveste perfect cu felul in care privesc eu lucrurile din lume. Cred ca poti avea in viata masini care pot fi mici, precum si obiecte mici, care pot fi premium si luxoase, foarte emotionale, nu trebuie sa fie mari neaparat. Modelul MINI care circula astazi pe strazi este asa. Conduc unul din ele si e un vis sa-l conduci, si de fiecare data cand te uiti la el, inima incepe sa-ti bata mai rapid.

Multa lume ne intreaba de ce are marca MINI atat succes? Eu cred ca umple un gol pe o piata, satisface o nisa care nu a existat pana acum: masini mici si premium. Mici si premium nu doar in sensul de infatisare, ci si din punct de vedere al condusului, al franarii, al manevrabilitatii. De aceea sunt atat de incantat de marca pe ansamblu, caci cred ca are un potential enorm: poti fie sa faci masina mai mare – am demonstrat asta prin conceptul Paceman – si ramane tot premium si atractiva, dar in acelasi timp o poti face si mai mica. Sunt foarte incantat!

BMWBLOG: Care este ideea de design din spatele lui MINI Rocketman?

Anders Warming: Masina aceasta are o poveste foarte simpla. Masina a scazut in dimensiuni, de la una cu patru-locuri la una cu trei locuri. MINI-ul original era conceptul perfect pentru patru persoane, cu foarte putin spatiu. Astazi si MINI Cooper este conceput tot ca o masina cu patru locuri, dar pentru a ajunge la dimensiunile originale ale clasicului MINI, trebuie sa-l reducem la un vehicul cu trei locuri. Ce mai are aceasta masina – atributul de masina usoara – cu cat e masina mai mica cu atat e eficienta mai ridicata, si de aceea utilizam caroserie din fibra de carbon.

Apoi, avem usile tipice MINI, cu balamale duble si deschiderea portbagajului, special conceputa pentru aceasta masina.

BMWBLOG: Care este viziunea ta legata de brandul MINI?

Anders Warming: MINI va ramane o marca foarte autentica. Pentru mine autenticitatea este cea mai importanta: caroserie usoara, pneuri mai eficiente si mai inguste. Toate aceste mesaje fac masina mai atractiva, compacta, inteligenta, mica, si cu o infatisare obraznica.

Asa trebuie sa fie pentru mine brandul.

BMWBLOG: Cum a fost trecerea de la designul BMW la MINI?

Anders Warming: In cadrul BMW Group tot timpul comunicam intre noi, cu cei de la Rolls Royce, cu divizia de motociclete, cu MINI, asa ca exista un schimb permanent de infromatie. Pentru mine a fost o tranzitie foarte naturala. Dupa cum stiti, am lucrat la Advanced Design inainte, si acolo am lucrat si la o serie de concepte MINI, asa ca pentru mine e mai mult o reintoarcere la o tema la care am lucrat timp de ani buni. Dar ca sa raspund la cealalta parte a intrebarii, sunt de parere ca la BMW Design ai ocazia sa te exprimi foarte clar si intr-un mod autentic prin intermediul masinii. In tot timpul petrecut la BMW a fost vorba de a face lucrul care trebuia pentru BMW, acum venind la MINI trebuie sa facem lucrurile care trebuie pentru aceasta marca. Ce pot sa va spun e ca nu vor exista masini MINI cu aspect de BMW.

BMWBLOG: Cat de strans intentionati sa legati modelul original MINI de toate versiunile viitoare?

Anders Warming: Cred ca un MINI e un MINI doar daca este cel mai mic din clasa sa. Poti sa ai un Countryman si tot e cel mai mic din clasa, si acesta e mesajul transmis de brand.

BMWBLOG: Cum se integreaza condusul sportiv in marca MINI? Cum este acest lucru demonstrat in modelele actuale?

Anders Warming: Condusul sportiv reprezinta doar jumatate din ceea ce inseamna brandul. Nu te ve indragosti de brand daca acesta nu iti vorbeste ca si experienta la rulare. Suntem norocosi ca avem platforme si echipari care suporta acest condus sportiv. Sarcina noastra ca designeri este sa subliniem ca atat elementele pe care le atingi, volanul, schimbatorul, tot ce se situeaza in apropierea ta ca sofer, trebuie sa contribuie la o experienta emotionala de control al masinii.

BMWBLOG: Vom vedea vreun detaliu de design preluat de la MINI WRC la masinile de strada?

Anders Warming: Ati vazut ca multe pachete MINI, John Cooper Works, etc., sunt inspirate din seria Challenge. WRC este la acest moment un proiect pe care abia il incepem, nu pot sa spun inca despre cum va fi transpus in masina vocabularul vizual al masinii, dar puteti fi siguri ca fiecare mesaj emotional pe care il avem in brand se va regasi si in modelele de pe strazi.

BMWBLOG: Prin ce difera MINI Countryman de alte modele din clasa sa?

Anders Warming: Unul din mesajele de baza, mai ales la Countryman si acum la Paceman, este ca centram proportiile acestor masini in jurul tractiunii integrale.

BMWBLOG: Pe langa atributele care tin de siguranta si lux, care sunt incorporate in modelele actuale – cum raspunzi criticilor legate de faptul ca MINI a deviat de la originile sale in masinile ultra-compacte?

Anders Warming: Nu sunt sigur cine spune asta, dar adevarul este ca marca MINI este iubita de clienti in intregime, inclusiv cu Countryman si toate versiunile sale, diesel, cu tractiune integrala, etc. Oamenii chiar se ataseaza de marca. Mesajul important este ca noi la MINI suntem receptivi la nevoile clientilor nostri.

BMWBLOG: Exista vreun model in istoria masinilor MINI pe care l-ai vrea readus la epoca moderna, intr-o masina de serie?

Anders Warming: Cred ca avem atat de mult spirit „Mini” pe strazi, si poti vedea multe din temele MINI in masini concept. Sunt de parere ca nu poti replica trecutul, ce ar trebui facut este sa folosesti gandirea si inovatia aplicate la brand si sa proiectezi asta in viitor.

BMWBLOG: Viitoarele modele MINI vor continua sa creasca in dimensiuni, sau exista o dimensiune standard a masinii pe care vreti s-o pastrati?

Anders Warming: Desigur ca asta e o intrebare care va fi pusa tuturor celor prezenti la salon, datorita reglementarilor legale ale viitoarelor masini, care in general se axeaza pe siguranta. Toate aceste reglementari de siguranta vor influenta anumite masini din gama, dar cred ca acest lucru e valabil pentru intreaga industrie auto. Iar dupa parerea mea e un lucru bun, caci siguranta este un element foarte important.

BMWBLOG: Care sunt trasaturile de design pe care vreti sa le transpuneti si in modelele MINI viitoare? Farurile mari sunt evidente, dar care ar fi si celelalte?

Anders Warming: Elementele iconice pe care le vedeti azi in masinile de pe strazi sunt importante pentru clientii nostri: farurile, display-ul central, desenul stopurilor, plafonul alb, proportiile de ansamblu ale masinii, toate acestea ar trebui sa fie in fiecare masina MINI. Bineinteles ca ne uitam intotdeauna la noi atribute si la abordari noi, precum fibra de carbon sau o noua linie de design pe caroserie – practic aceasta este latura creativa pe care trebuie s-o ai in vedere, ca si echipa de design. Dar vor ramane elementele tipice pe care MINI le-a personalizat pentru fiecare masina.

BMWBLOG: MINI Cooper are un design fara varsta. R56 este o masina frumoasa, iar R53 nu a imbatranit mult in ultimii 8 ani – are MINI Cooper nevoie sa fie re-analizat la fiecare 7 ani, cand deja ati trecut peste cea mai mare teama in designul masinilor – realizarea unei masini care sa supravietuiasca timpului?

Anders Warming: Aceasta este mai mult o intrebare filosofica. Cred ca este important faptul ca pilonii marcii, precum Cooper si Cooper S, sau filosofia MINIMALISM, toate acestea sa se dezvolte mai departe intr-un mod autentic. MINI nu va lasa echipele de design pe planul doi. Vom construi asa cum stim si apoi vom face sa arate futurist.

BMWBLOG: Iti multumim Anders, succes mai departe!

Multumim Alex Seremet – BMW Romania pentru oportunitatea realizarii acestui interviu!

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account