Mercedes plănuiește să cucerească lumea

Mercedes SLA

Într-o clădire cu multe geamuri din Stuttgart, în care intrarea se face pe bază de card, o adunătură de corporatiști îmbrăcați la patru ace stau în jurul unei mese din sticlă și discută viitorul pieței auto. Scopul lor principal este să ajungă, de pe locul doi, direct în topul clasamentului brandurilor auto premium. Mută pionii, fac grafice, sunt îngropați în dosare și hârtii, dar ei cred că au găsit soluția – un nou coupe entry-level, care să concureze cu Audi TT și BMW Seria 2 Coupe. Asta nu e tot. Coupe-ul ar trebui să înlocuiască varianta în trei uși a actualului A-Class. Dar, acestă soluție datează din anul 2000, când Mercedes a prezentat conceptul Vision SLA în cadrul Salonului Auto Internațional al Americii de Nord. Chiar dacă acest concept nu a intrat niciodată în producția de serie, platforma MFA ar putea susține un astfel de model, atât în varianta Coupe, cât și în varianta Roadster, cum a fost gândit inițial.

Înapoi în Stuttgart, designerul îi conturează atent silueta presupusului SLA, în timp ce mai marii săi șefi calculează bugete, fac prognoze și prevăd situații. CEO-ul Mercedes-Benz spune că principalul său obiectiv este să fie în topul vânzărilor mașinilor de lux la nivel mondial până la sfârșitul deceniului. Ambițios.

Bavarezii salută inițiativa domnului CEO de la Mercedes și își văd de treaba lor în continuare și de dezvoltarea viitoarelor modele, fără a fi speriați de posibilitatea lansării unui coupe entry-level. În Ingolstadt, cei de la Audi sunt și ei îngropați în cifre și în bugete, dar nu reacționează la amenințările celor cu stea în frunte. Văzând indiferența competiției, Mercedes trece la artileria grea. Pune mâna pe telefon, suna divizia AMG și cere motorizare pentru viitorul hot-coupe. Astfel, versiunea de top, inscripționată și semnată frumos de inginerii AMG, ar putea beneficia de un motor cu patru cilindri în linie, de 2.0 litri (care se găsește și pe versiunile AMG actuale), dar care produce 400 CP. Tracțiunea integrală este trecută pe lista cu dotari, împreună cu o transmisie automată cu dublu-ambreiaj și cu interiorul de calitate premium, bineînțeles.

Chiar dacă se laudă cu planuri și schițe, Mercedes nu confirmă încă lansarea faimosului coupe. Ba chiar strânge din dinți puțin când vede viitorul BMW M2 camuflat trecând prin fața palatului perfect din sticlă din Stuttgart.

Sursă foto: Autocar

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account