DTM 2015 – La ce să ne așteptăm?
23 de rivali sunt cu ochii pe tânărul campion Marco Wittmann, într-un sezon plin de noutăți. Echipa Pitstops mai face un pas înainte față de anul trecut. De la 3 deplasări, acum promitem acoperire de la fața locului la aproape toate etapele și materiale exclusive grație parteneriatelor cu ART Grand Prix și BMW România.
2014 a început cu prima victorie din cariera lui Wittmann la Hockenheim. În etapa a treia, am făcut deplasarea la Hungaroring și am asistat la a doua victorie incontestabilă a lui Marco. Înainte de cursa de pe Red Bull Ring, am stat de vorbă cu el și ne-a vorbit, modest, despre abordarea sa pas cu pas, fără presiunea titlului. A doua zi a condus un cvartet BMW spre un triumf total. Etapa următoare i-a revenit tot lui, pe Nurburgring, în ciuda balastului pentru succes. Titlul a fost adjudecat en-fanfare, după doar opt etape din zece, iar la finala de pe Hockenheim am asistat la o sărbătoare în tabăra bavareză, chiar dacă Ekstrom și compania au adus titlul constructorilor pentru Audi.
Sezonul DTM 2015 începe cu o serie de noutăți, dintre care cea mai importantă este schimbarea formatului, după un model folosit atât în epoca de aur a Meisterschaftului de la finele anilor ’80, cât și în primii trei ani ai noului DTM (2000-2002). Astfel, se revine la două curse pe weekend, punctate identic. Sâmbăta va fi o cursă fără opriri obligatorii, ce va dura 40 minute + un tur, iar duminica vom avea și câte o oprire obligatorie într-o alergare de o oră + un tur. S-a renunțat la pneurile opționale, fiind o singură compoziție așadar. Nu se acordă puncte suplimentare pentru pole sau cel mai rapid tur și fiecare cursă va avea propria sesiune de calificări. Balastul se va recalcula după fiecare weekend, nu între cele două curse.
Sistemul DRS a fost regândit, atât din punct de vedere structural (18 grade variația în loc de 16, deci mai mare câștigul), cât și ca folosire. Astfel, ecartul față de mașina din față trebuie să fie sub o secundă (în trecut era de 2 secunde), însă flapsul poate fi deschis în trei zone pe același tur.
Numerele de concurs au fost bătute în cuie, după modelul adoptat în Formula 1. Consolidarea brandului personal al fiecărui pilot este binevenită, mai ales când putem observa o mare concentrare de talente pe grila DTM, mulți piloți având un palmares nu doar bogat, ci și extrem de variat.
BMW
După ce echipa RMG a devansat clar formația Schnitzer în 2014, fiind singura grupare care a învins (de 5 ori) pentru constructorul din Munchen, perechea de piloți nu se schimbă: Marco Wittmann și Maxime Martin. Pentru sezonul DTM 2015 Bruno Spengler a făcut rocada cu Antonio Felix da Costa, trecând la MTEK alături de Timo Glock, în timp ce portughezul a venit la Schnitzer alături de Martin Tomczyk. Augusto Farfus rămâne la Team RBM, însă va avea un nou coleg după ce Joey Hand a fost înlocuit cu vicecampionul F3, Tom Blomqvist. Dacă numele vă este cunoscut, nu e o întâmplare: vorbim chiar de fiul lui Stig. BMW a schimbat și un partener tehnic, trecând de la Castrol la Shell, fapt ce a dus la un nou design pentru mașina brazilianului Farfus.
Audi
Singurul constructor care n-a efectuat modificări în efectiv pentru sezonul DTM 2015 se prezintă la start cu aceleași trei echipe: Abt Sportsline (Ekstrom, Molina, Mortara, Tambay), Rosberg (Muller, Green) și Phoenix (Scheider, Rockenfeller). O să ne fie totuși dor de ofensiva lui Ekstrom pe pneuri soft (a se vedea Zandvoort 2014), suedezul pierzând avantajul compoziției secundare. Jamie Green este așteptat să puncteze mult mai solid, după ocaziile ratate anul trecut. Nico Muller n-a impresionat în cursele de anul trecut, însă a fost cel mai rapid în primele teste de la Estoril. Edo Mortara moștenește desenul verde-albastru Castrol de la BMW-ul lui Farfus, iar întregul grup pare decis să-și ia revanșa după ce anul trecut n-au putut traduce în victorii ritmul excelent din pre-sezon. Se pare că acum au ales calea inversă, cei de la Audi fiind într-o ușoară întârziere conform ultimilor timpi din iarnă. Însă e cert că Audi are un avantaj pe termen lung, grație unei noi pepiniere monomarcă ce debutează în 2015: cupa Audi TT-R.
Mercedes
Gruparea din Stuttgart nu vine doar cu piloți noi, ci și cu o echipă debutantă. Francezii de la ART Grand Prix vin în seria germană de turisme cu un palmares impresionant în formulele de monoposturi (titluri în GP2, GP3) și echilibrează numeric disputa dintre Mercedes și rivali. Chiar dacă membrii echipei nu au experiență în DTM, trecutul lor din programul GT McLaren va fi folositor. ART a fost la un pas să vină în DTM în 2008, însă Frederic Vasseur nu era convins de fezabilitatea proiectului la acel moment. Astfel, din 2015 vom avea câte opt membri în fiecare tabără. Vitaly Petrov a plecat, în locul său venind doi debutanți cu backgrounduri diferite: Lucas Auer (locul al patrulea în F3 2014, nepotul lui Gerhard Berger) și Maximilian Gotz (campion en-titre Blancpain Sprint Series). Auer va face pereche cu Gary Paffett la ART Grand Prix, cei doi fiind clienții noștri predilecți în acest an grație parteneriatului încheiat cu echipa franceză. Gotz și Juncadella vor concura pentru Mucke Motorsport, iar Wickens, Wehrlein, di Resta și Vietoris rămân în echipa de uzină HWA.
Calendar
Pentru fanii români nu sunt vești bune, de vreme ce etapa de la Hungaroring a fost scoasă din programul competițional, care a fost redus la nouă weekenduri de cursă. Traseul olandez de la Zandvoort este confirmat încă din start, după ce anul trecut a găzduit o cursă în urma problemelor cu etapa chineză. Pentru moment, forul organizator ITR a lăsat deoparte ideea deplasării în China. În rest, nucleul german se păstrează (cu șase etape de tradiție), iar românii sunt invitați cel mai aproape în Austria, pe Red Bull Ring, unde atmosfera a fost fantastică anul trecut.
Etapa de deschidere de la Hockenheim propune un program întins pe patru zile, ce include nu doar cursele DTM și seriile suport (Formula 3, Porsche Carrera Cup Germania, Cupa Audi TT-R), ci și o etapă din mondialul de Rallycross FIA (World RX), ce se va disputa pe un circuit special amenajat în zona Motodromului. Toată acțiunea din acest weekend prelungit va fi relatată de la fața locului de o delegație Pitstops.
Material realizat de echipa PitStops.ro