Noua Mazda MX-5: ușor de plăcut
Într-o lume în care mașinile devin din ce în ce mai grele și mai autonome, cea de-a patra generație Mazda MX-5 vine să satisfacă nevoia din ce în ce mai rară pentru o mașină ușoară care se dedică 100% voinței șoferului și nu vreunui calculator de bord.
Principala grijă a inginerilor japonezi a rămas scăderea în greutate și păstrarea proporțiilor perfecte pentru un roadster sportiv. Astfel, noua Mazda MX-5 este cu 100 kg mai ușoară decât generația precedentă și aproape la fel de ușoară ca prima generație. Au reușit asta prin folosirea aluminiului pentru capotă, portbagaj, aripi laterale și stâlpii laterali. Mașina va avea console față și spate mai scurte și va păstra distribuția egală a maselor între punți, iar centrul de greutate va fi mai coborât. Cei de la Mazda promit multă distracție la volan și datorită poziției la volan gândită special pentru a te bucura de orice curbă. Cabina a fost mutată spre centrul mașinii, iar scaunele au fost amplasate cât mai aproape de podea pentru a simți mai bine mașina.
Propulsoarele cu tehnologie SKYACTIV sunt amplasate longitudinal, foarte aproape de centrul mașinii și vor fi dezvoltate special pentru modelul MX-5. Primul motor, de 1,5 litri, va produce aproximativ 130 CP și 150 Nm în timp ce un al doilea, de doi litri, va avea o putere de 160 CP și 200 Nm. Primul promite cea mai bună experiență sportivă pe drumurile virajate strânse, acolo unde ajută să ai o greutate mai mică pe puntea față, în timp ce al doilea va fi o alegere mai bună pentru deplasările la viteze mai mari, pe autostradă, acolo unde plusul de putere se transformă în confort de drum. Reiese că noua Mazda MX-5 nu va fi o mașină mai puternică decât vechea generație, ci una care duce mai departe armonia dintre putere și control, astfel încât să beneficiezi de cele mai pure senzații la volan, amplificate și de cerul liber. Totuși, ne putem aștepta și la o versiune MPS cu turbină conform spuselor lui Kudo Hidetoshi,șeful comunicării Mazda la nivel global.
Deși este o mașină simplă, care nu răspunde neapărat cererilor moderne din piață, Mazda MX-5 rămâne în Cartea Recordurilor drept cea mai bine vândută mașină sportivă cu două locuri din lume, iar noua generație promite o experiență la fel de nepătată de „războiul necesar al cailor putere”, atât pentru șoferii experimențați cât și pentru cei mai noi inițiați în condusul sportiv, la un preț accesibil.
Sursa – Mazda/Jalopnik