Noul Audi Q7 – Mărimea nu mai contează
Dacă vechiul Audi Q7 era mai mult un Cadillac Escalade European, o mașină cu șapte locuri pe care nu le foloseai niciodată, dar care te făcea să pari că ai mașina cea mai scumpă și cea mai impunătoare din parcare, uite că noul Q7 face stânga împrejur pe un nou drum și cu alt costum.
În primul rând noul Audi Q7 se laudă cu niște premiere cum ar fi – primul Quattro diesel plug-in-hybrid din lume , cel mai ușor SUV din clasa sa, cel mai spațios SUV premium , cea mai bună aeroacustică și, credem noi, cel mai albastru SUV din clasa asta. Altfel spus, noul Audi Q7 încă își dorește să iasă în evidență cu ceva și probabil că și posesorii lor vor dori la fel.
Totuși se vede că inginerii de la Audi au muncit din greu pentru a șterge din vechea imagine și au început prin a-l face cu 325 kg mai ușor. Cum 325 de kg sunt foarte multe Oana Roman, aceștia au trebuit să-l facă în primul rând mai mic, (după ce și-au dat seama că l-au făcut prea mare prima oară) folosind aproape 40% componente din aluminiu și tehnologii deștepte care vor debuta probabil și pe viitorul SUV de la Benteley și noul VW Touareg. În ciuda dimensiunilor exterioare mai mici, interiorul noului Audi Q7 este mai mare, cele șapte locuri sunt încă prezent, iar portbagajul are un volum de 295 de litri cu al treilea rând de scaune activ ( acum oferind 24 mm mai mult loc pentru cap și 20 mm mai mult loc pentru umeri) și 890 de litri cu el rabatat. La interior mașina preia o parte din elementele vizuale ale noului Audi TT, inclusiv iluminatul prin LED și instrumentele de bord Visual Cockpit cu un monitor de 12 inch 1440 X 540 la 60fps. De asemenea, îți poți comanda opțional un sistem audio 3D de la Bang&Olufsen cu 23 de difuzoare. Ce mai vrei?
Motorizările noului Audi Q7 sunt trei la număr – un 3.0 TDI în două variante de putere (218 CP și 270 CP), un 3.0 TFSI de 333 CP și primul plug-in-hybrid Quattro echipat cu un diesel de trei litri, o mașină ce promite un consum de doar 1,7 litri la suta de kilometri și doar 50 g de CO2 emise, în ciuda celor 700 Nm. Acesta va fi alimentat și de un set de baterii lithium-ion care vor acorda o autonomie de 56 km în modul electric.
În concluzie, noua conducere de la Audi preia greșelile vechii conduceri și începe prin tăieri drastice de kilograme și reforme tehnologice. Rămâne de văzut dacă saltul ăsta tehnologic nu este cumva prea brusc și dacă din cauza lui au neglijat mașina la alte capitole, cum ar fi plăcerea de a-l conduce, ușurința de a-l parca, etc.