Noul Lexus RC F – Pariul V8-ului

Ieșit parcă direct din visul frumos al unui adolescent pasionat de jocurile de curse, noul Lexus RC-F vine să-i facă în ciudă noului BMW M4 cu titlul de cea mai puternică mașină sport echipată cu un motor V8…dezvoltată de Lexus.
Totuși, înainte de a ne oftica pe noul BMW M4 că nu mai este echipat cu un V8, trebuie să ținem cont că posesorii de Lexus fac parte dintr-un club aparte, majoritatea sunt americani și ei nu renunță așa ușor la V8-uri, mai ales că sunt printre puținele motoare care le ies și pe care le consumă.

RCF_Ronda_58

Chiar dacă le e greu celor de la Lexus să țintească către cumpărătorii europeni de BMW M4, în America lipsa V8-ului ar putea fi un factor decisiv, iar în Europa noul Lexus RC-F  face cu ochiul mai ales cumpărătorilor de Audi RS5 ,Mercedes C63 AMG Coupe sau chiar Jaguar XK-R. E imposibil să ignori un V8 aspirat de cinci litri cu 477 CP/7.100 și 530 Nm/4.800-5.600 rpm. Înconjurat de o mașină care iese în evidență ca un politician în metrou, V8-ul ar putea fi pretextul unui capriciu însă versiunea F vine să celebreze succesul LF-A-ului, iar asta înseamnă că sunt puține lucruri unde japonezii nu au fost atenți, mai ales că F-ul ăla vine de la “Fuji Speedway”. Așadar, mașina este făcută și pentru incursiunile pe circuit, are un diferențial LSD Torsen, o cutie Sport Direct Shift cu opt trepte, kilograme mai puține, un set-up al suspensiilor mai sportiv, jante mai mari, anvelope mai aderente, frâne mai puternice și tot arsenalul unui coupe sportiv care vrea să-și mulțumească șoferul într-un loc unde le poți exploata la maximum. Totuși, noul Lexus RC-F nu oferă o cutie manuală, nici măcar în această versiune hardcoristă, astfel încât BMW M4 se poată lăuda cu faptul că a rămas singura mașină din această clasă care încă oferă una.

RCF_Ronda_16

Așa cum vedem noi lucrurile, versiunea F al noului Lexus RC este mai mult un exercițiu ingineresc decât o adevărată provocare pentru un BMW M4 pe un circuit, dar pare un coupe sportiv de stradă reușit, care, într-o țară unde benzina e ieftină și circuitele sunt multe ori într-una unde benzina e scumpă, iar ciruitele lipsesc cu desăvârșire, poate avea mai mult sens pentru un cumpărător care are doar banii și nu-l interesează detaliile.

 

BMW Motorrad

Comentarii

©2025 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account