Noul Ford Focus RS poate fi un rival pentru BMW Seria 1 M135i xDrive

Ieri au fost prezentate primele informatii oficiale despre noul Ford Focus RS, iar printre noutati se numara un nou sistem de tractiune, o noua motorizare, dar si un comportament dinamic mai bun decat al generatiei precedente.

Ford pregateste „o noua era de vehicule performante” si, spun ei, pana in 2020, gama Ford va fi alcatuita din 12 astfel de modele. Tinand cont de faptul ca modelele Ford in general sunt recunoscute pentru agilitatea lor in comparatie cu modelele celorlalte branduri din segment, nu e deloc de neglijat afirmatia conform carei in urmatorii ani vom avea parte de o infuzie de modele din gamele ST si RS.

Porsche 911 Turbo Aerokit

Probabil cea mai importanta noutate legata de noul Ford Focus RS este introducerea unui sistem de tractiune integrala. E de la sine inteles ca toata aceasta putere ar fi fost mult prea mult pentru puntea fata si, dupa ce vechiul Focus RS a testat piata, Ford a ajuns la concluzia ca un sistem de tractiune integrala ar putea aduce o serie de beneficii ce nu mai pot fi ignorate. Acest lucru nu e deloc o surpriza, mai ales in contextul in care in aceasta perioada se vorbeste tot mai mult si despre modele M echipate cu xDrive.

Porsche 911 Turbo Aerokit

Noul Ford Focus RS va avea sub capota un propulsor de 2,3 litri, EcoBoost, dezvoltat special pentru acest model. Puterea dezvoltata este, conform spuselor Ford, de peste 320 de cai-putere. „Noul Ford Focus RS este o masinarie ticsita cu tehnologie performanta si inovatii menite sa seteze noi standarde in materie de performanta dinamica, atat pe circuit, cat si pe asfalt.”, declara Raj Nair, Vice Presedinte in cadrul departamentului pentru dezvoltarea produselor.

Porsche 911 Turbo Aerokit

Ken Block a fost cooptat pe post de consultant in dezvoltarea noului Ford Focus RS, asa ca, pe viitor, orice sofer al noului model se poate apuca de Gymkhana, de linii de produse vestimentare si de fabricarea bauturilor energizante. Serios vorbind, noul Ford Focus RS beneficiaza acum de aportul unui sistem de tractiune integrala. Acest sistem, numit Ford Performance AWD se bucura de prezenta unui modul de distributie variabila a cuplului intre cele doua punti motoare. In plus, pe langa faptul ca momentul motor poate fi transmis in proportie de pana la 70% catre puntea spate, cuplul motor poate fi impartit si intre cele doua roti ale puntii spate.

De exemplu, daca intr-un viraj sistemul detecteaza ca se pierde aderenta, roata spate de pe exteriorul virajul poate sa primeasca pana la 100% din forta transmisia puntii spate. Acest lucru, combinat cu aderenta sporita a puntii fata promite practic sa elemine subvirarea.

Ford Focus RS

Mai mult, tot conform comunicatului oficial, noul Ford Focus RS poate atinge o acceleratie laterala de pana la 1 g si, asa cum probabil era de asteptat, drift-ul nu va mai fi o problema pentru nimeni, mai ales ca transmisia manuala cu sase rapoarte si ambreiajul au primit componente mai rezistente, tocmai pentru a putea face fata abuzurilor. Deocamdata nu avem date precise legate de performantele dinamice sau de pret, dar stum ca noul Ford Focus RS va fi fabricat in Germania si ca va fi pus in vanzare pe toate continentele. Singurul pericol este acela ca te poti transforma intr-un monstru la volanul lui.

BMW Motorrad

Comentarii

©2025 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account