Manhart MH4 550: un BMW M4 care atinge 340 km/h

Manhart MH4 550: un BMW M4 care atinge 340 km/h

Manhart MH4 550

Manhart MH4 550 nu este doar un BMW M4 cu o culoare ciudată și niște dungi negre. Dar, la fel ca în cazul broscuțelor exotice, culoarea intensă te avertizează că nu e bine să ataci. Experiența pe care Manhart o are ca tuner pentru modele bavareze spune destul de multe despre abilitățile inginerilor de acolo, fie că vorbim despre creșterea puterii, a utilizării fibrei de carbon sau despre oferirea unor seturi de suspensii performante.

În cazul de față, Mahnart Mh4 550 este o nouă demonstrație de forță și îndemânare, iar modificările se aplică atât pentru BMW M4, cât și pentru BMW M3. În cazul modelelor stoc, puterea de 431 CP și cuplul de 550 Nm sunt stoare prin supraalimentare dintr-un motor de 3,0 litri, cu șase cilindri în linie. În cazul lui BMW M4 Coupe, echipat cu transmisia automată, sprintul 0-100 km/h durează doar 4,1 secunde, iar viteza maximă este de 250 km/h.

Manhart MH4 550

Pentru că există oamenii pentru care 431 de cai-putere nu sunt suficienți și pentru care o viteză maximă nu este maximă atunci când ea este limitată electronic, Manhart MH4 550 este una dintre variantele la care pot apela. Asta desigur, după ce au achiziționat un frumos exemplar BMW M4 sau BMW M3. Cifrele seci pe care Manhart MH4 550 le expune sunt simple: 550 CP și 820 Nm. Adică o creștere a puterii de aproape 120 CP și a cuplului motor cu 270 Nm. Cum? Destul de simplu, mai ales că acestă fază a tuningului este considerată doar „Stage 2”. În primul se montează o admisie din carbon, cu un filtru de aer de la K&N pentru o bună circulare a aerului și pentru un plus de 15 CP, dar cu un cost de 3.320 de euro. Mai departe, se trece la lucrurile serioase. Pentru asta se apelează la unitatea de control Manhart MHtronick Stage 2, care este practic un devince de tip plug&play și care comunică în permanență cu mașina pentru a verifica mereu starea temperaturilor pentru lichidul de răcire, a uleiului sau a evacuării. În plus, upgrade-ul de performanță intră în funcțiune doar după ce temepratura optimă de funcționare a motorului a fost atinsă. Costul pentru „cutia neagră”, MHtronik Stage 2 este de 4.879 de euro.

Manhart MH4 550

Acum că problema puterii a fost rezvolvată și s-a ajung la 550 CP și 820 Nm, rămân alte probleme de discutat. Una dintre ele este cea a suspensie, pe care Manhart MH4 550 a rezolvat-o cu ajutorul celor de la KW Clubsport, care mizează pe o suspensie reglabilă, de tip coilover. Reglarea suspensiei se poate face independent pentru fiecare amortizor, iar costul total al acestei probleme este 4.199 de euro. Mai departe, pentru că Manhart MH4 550 are nevoie și de frâne pe măsura puterii, tunerul german a optat pentru sistemul de frânare ale unui BMW M5. Mai bine dimensionat pentru a face față surplusului de putere și al greutății mai mari, Mahnhart MH4 550 are deci frânele unui BMW M5, cu discuri performate de 400 mm pe față și 350 mm pe spate. Acum mai rămâne doar problema aspectului exterior care este cât se poate de discutabil. În cazul de față, pentru Manhart MH4 550 s-a optat pentru jantele Manhart Concave One, cu dimaterul de 21 inch, încălțate cu anvelope Continental Sport Contact, cu dimensiunile de 250/30 ZR21 pe față și 295/25 ZR21 pentru spate. În plus, culoarea evidentă este un galben mat cu câteva elemente inscripționate, iar difuzorul spate, din carbon, este împrumutat de la Akrapovic. Nu avem informații despre timpul pe care Manhart MH4 550 îl obține în cazul sprintului 0-100 km/h, dar știm că viteza maximă este de 340 km/h. Ceea ce nu e rău dacă ești un fanatic al vitezei.

Manhart MH4 550

Unii dintre noi, inclusiv eu, sunt de părere că BMW M4 Coupe este o mașină perfectă așa cum iese ea pe poarta fabricii. Am condus mașina, iar puterea și cuplul sunt impresionante, în timp ce transmisia și suspensia lucrează fără nici cea mai mică ezitare. Pe de altă parte, sunt cei care-și doresc ceva mai mult de la mașina lor și nu avem cum să-i învinuim.

Urmărește și testul nostru cu BMW M4 Coupe, realizat pe Transfăgărășan:

Test BMW M4 Coupe

BMW Motorrad

Comentarii

©2019 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Conectează-te folosind datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account