Mansory Coastline, un Rolls-Royce Cullinan deloc britanic
Celebra firmă germană Mansory, care se ocupă cu modificarea automobilelor de lux, s-a intersectat pentru a treia oară cu luxosul Rolls-Royce Cullinan. Cea mai recentă capodoperă a imaginației și eforturilor companiei a fost botezată Coastline, iar exotic este un cuvânt prea mic pentru a o descrie.
În general, creațiile companiei, care se extind asupra majorității produselor mărcilor de automobile premium și de lux, între care și BMW, au o notă exterioară aparte, altfel, cu linii pe care le recunoști dintr-o mie. Se adresează unor clienți localizați prin Orient și Asia, dar și Rusia, însă compania este reprezentată la nivel global, având dealeri și puncte proprii de vânzare în țări din Europa, Asia, Orient și Statele Unite.
Mansory nu se ocupă doar de modificări estetice (exterioare sau interioare), ci îmbunătățește și performanțele dinamice ale automobilelor pe care le modifică, în cazul în care se dorește acest lucru.
Fondatorul companiei, directorul executiv și designerul-șef cunosc foarte bine clientela firmei, formată din oameni bogați, superstaruri din entertainment sau sporturi, oameni cărora le plac culorile puternice, care nu se sfiesc să meargă cu cotul pe geamul deschis pentru a le vedea tu ceasurile de aur cu diamante, oameni de acțiune care încă mai au ceva de demonstrat.
Nota de plată este ca pentru oamenii de acțiune, în general din șase cifre, dar luxul costă și întotdeauna vor exista cumpărători pentru servicii și bunuri de lux. Prețul va fi unul de peste 700.000 euro, iar spectaculozitatea lui Mansory Coastline – greu de depășit.
Coastline este îmbrăcat în magia Mansory, care exagerează câteodată pentru a da o notă mai sport, mai agresivă automobilelor, însă nu este cazul acum. Partea inferioară a spoilerului față a fost modificată pentru a da un aspect mai ”culcat” masivului Rolls-Royce, iar grila centrală și capota motorului au fost refăcute complet din fibră de carbon. Aripile față au fost lățite, tot carbonul fiind elementul preferat de designer, și dotate cu cîte cu o priză de extragere a aerului cald de la compartimentul motor. Pragurile laterale au fost modelate aerodinamic și dau un aspect alungit și de low-rider celor 2,4 tone de Rolls-Royce.
Aripile spate au fost lățite și ele prin adăugarea unor over-fendere cu inserții din fibră de carbon, continuându-se ca linie cu spoilerul spate modificat și el, care include și un difuzor de aer în partea inferioară. Evident că nu puteau lipsi două eleroane de aer pentru a stabiliza puntea spate; lucrarea era incompletă fără ele: cel de plafon și cel de pe portiera portbagajului. Jantele forjate, de 24 inch, completează look-ul deosebit al SUV-ului britanic. Nuanțele de vopsea folosite la exterior sunt ”oceanblue” și ”secret silver”. Turcoaz este culoarea omniprezentă în interior, iar plafonul este modificat ca la modelul Phantom, cu inserții de fibră optică, pentru o iluminare ambientală divină.