Noul Mercedes-Benz Clasa E Coupe: Păpușa Matrioșka

Noul Mercedes-Benz Clasa E Coupe a fost prezentat oficial ieri, cu tot cu poze și informații complete despre motorizări, dotări și tehnologie.
Noul Mercedes-Benz Clasa E Coupe preia toată tehnologia disponibilă pentru versiunea sedan, precum și o mare parte a motorizărilor disponibil. Totuși, trebuie să punctăm apariția unui nou motor diesel de 2,0 litri, care dezvoltă 194 de cai-putere și 400 Nm, astfel că sprintul 0-100 km/h durează 7,4 secunde, în timp ce viteza maximă este 242 km/h. Interesant este și consumul mediu promis de Mercedes-Benz pentru E 220 d, adică 4,0 l/100 km și emisii de CO2 de numai 106 g/km.
Pe lângă această motorizare diesel, în momentul lansării, noul Mercedes-Benz Clasa E va fi disponibil și cu alte trei motorizări pe benzină. Două dintre aceastea – E 200 și E 300 – au la bază un motor de 2,0 litri care dezvoltă fie 184, fie 245 de cai-putere. În fine, motorizarea E 400 4MATIC vine la pachet cu un V6 de 3,0 litri și dezvoltă 333 CP și 480 Nm, pentru un sprint 0-100 km/h în 5,3 secunde și o viteză maximă limitată electronic la 250 km/h. Cea mai „slabă” versiune de motorizare pe benzină, E 200, dezvoltă 184 CP și 300 Nm și reușește să accelereze de la 0 la 100 km/h în 7,8 secunde și promite un consum mediu de 6,0 l/100 km. De notat este și faptul că toate aceste versiuni de motorizare sunt echipate în standard cu transmisia automată cu nouă trepte, 9G-TRONIC.
La nivelul suspensiei, noul Mercedes-Benz Clasa E Coupe oferă doritorilor două variante. Prima dintre acestea este o variantă „clasică” și are o gardă la sol mai mai joasă cu 15 milimetri comparativ cu sedanul. Sistemul DYNAMIC BODY CONTROL cu amortizoare ajustabile este opțional, iar șoferul poate alege între mai multe moduri de condus: Comfort, Sport și Sport+. Tot opțional este disponibil și un sistem de suspensie pneuatică – AIR BODY CONTROL – care reușește să ajusteze setările în mod continuu, în funcție de sitlul de condus și de starea drumului. Utilizând sistemul DYNAMIC SELECT, cel de la volan poate alege între modurile Comfort, ECO, Sport, Sport+ și Individual. Acest sistem, în combinație cu cele de mai sus menționate – DYNAMIC BODY CONTROL și AIR BODY CONTROL – nu reglează doar setările suspensiei, ci și alte componente, precum răspunsul accelerației, punctele de schimbare a treptelor sau modul de funcționare al sistemului start/stop.
Printre echipamente disponibile pentru noul Mercedes-Benz Clasa E Coupe se numără integrare completă cu smartphone-ul prin sistemul COMAND Online, dar și încărcare wireless, precum și integrarea Apple CarPlay și Android Auto. În cazul sistemelor de asistență a șoferului, iar Active Brake Assist este oferit în echiparea standard și avertizează șoferul în cazul unui impact, putând acționa sistemul de frânare în mod autonom. Printre highligh-uri se numără DRIVE PILOT, sistem ce aisgură un stul de condus semi-autonom, menținând distanța corectă față de mașina din fața și urmărind-o, pe orice fel de drum, până la o viteză de 210 km/h. De asemenea Parking Pilot vine în ajutorul șoferului și al pasagerilor cu opțiunea de a parca mașina prin intermedul unei aplicații de pe smartphone.
Nu o să discutăm prea mult despre felul în care noul Mercedes-Benz Clasa E Coupe, pentru că am putea fi foarte subiectiv. Însă, privind obiectiv, parcă noul E Coupe vine să completeze colecția de păpuși Matrioșka din gama Mercedes-Benz, alături de Clasa C Coupe și Clasa S Coupe. Poate e devină ochiul nostru, însă toate aceste trei modele împart un design comun, iar singurul lucru cu adevărat diferit este legat de proporțiile. În plus, noul model parcă nu are aceeași strălucire și același nivel de atracție exercitat de C Coupe sau S Coupe, iar blocurile optice față par a face nota discordantă pe care eu o percep.
Urmărește testul nostru video cu BMW Seria 4 Coupe 435i xDrive:
