Viitorul BMW M5 va avea tracțiune spate la apăsarea unui buton
Presa germană a lansat un zvon conform căruia BMW M5 va avea tracțiune integrală, dar va oferi tracțiune exclusiv pe puntea spatea la simpla apăsare a unui buton.
Încă de la generațiile anterioare BMW M5 a început să aibă de furcă din cauza faptului că Audi și Mercedes adoptă tracțiunea integrală pentru a livra cifre mai bune la capitolul demaraj. Agilitatea și manevrabilitatea l-au ținut pe M5 pe piedestalul său de etalon al segmentului. Tracțiunea spate a însemnat că a fost surclasat cu un vârf de nas la sprintul 0-100 km/h, dar pe viraje compensa cu un joc de glezne pentru care a fost mereu adorat. Derulăm povestea până în această toamnă, când Mercedes-AMG a lansat E-ul 63 S 4MATIC+. Este o bestie de 612 CP, cu un cuplu colosal de 850 Nm, detonat cu precizie prin toate cele patru roți datorită unui sistem inteligent de tracțiune integrală. Mercedes-AMG E63 S 4MATIC + țâșnește de la 0 la 100 km/h în doar 3,4 secunde. Astea sunt cifre de supercar, nicidecum de berlină business cu fler sportiv. M5-ul cel mai iute de picior este ediția 30 Jahre cu 600 CP și 700 Nm, care reușește să prindă suta în 3,9 secunde. M5-ul standard, de 560 CP, accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,3 secunde. Sec, dar limpede spus, viitorul M5 cam are nevoie să accepte tracțiunea integrală, ca să țină pasul cu rivalii fără scrupule de la Mercedes-AMG și Audi. M5-ul de 560 CP ia acum bătaie inclusiv de la noul Seria 5. Modelul M550i are xDrive, 462 CP și 650 Nm și sprintează de la 0 la 100 km/h în 4 secunde! Deci, deși are aproape 100 CP mai puțin, M550i xDrive își exploatează mai bine resursele prin tracțiunea integrală. La fel de grăitoare sunt și performanțele limuzinei M760Li xDrive de 610 CP și 800 Nm, care atinge 100 km/h în 3,7 secunde, deși cântărește 2.255 kg.
Vă puteți imagina dilema inginerilor BMW M. Parcă-i văd întrebându-se: “Vor clienții noștri tracțiune spate? Desigur. Avem cum să introducem tracțiunea integrală atât de necesară, fără să ni-i punem în cap?…..(PAUZĂ MARE DE GÂNDIRE!!!)”
Desigur, ne putem imagina scenariul în care ar putea fi oferite două versiuni distincte de M5: una cu tracțiune spate, alta cu xDrive. Adică să alegi ca între tipul de transmisie: manuală sau automată. Dar bimmertoday.de a aprins internetul cu un zvon care spune că viitorul BMW M5 va avea „tracțiune integrală la apăsarea unui buton”. Asta ar însemna că modul de rulare normal al mașinii ar fi tracțiunea integrală, iar comutarea la tracțiunea spate ar fi precum posibilitatea de a dezactiva controlul stabilității, pentru a te bucura de un comportament mai sălbatic. Asemenea soluție ar putea teoretic să împace tradiția BMW M cu cerințele impuse de concurența din prezent. Și nu ar fi ilogică, fiindcă s-a ajuns la cote de cuplu uriașe, care depășesc posibilitățile tracțiunii pe o singură punte. Nu în cele din urmă, divizia BMW M GmbH este condusă din 2014 de nimeni altul decât Franciscus van Meel, pe care BMW l-a răpit de la Audi, unde era Managing Director al diviziei quattro GmbH din 2012. Din 1996, Franciscus van Meel a ocupat în cadrul Audi AG diverse funcții de conducere a proiectelor de dezvoltare în materie de șasiuri. Deci a venit la BMW cu experiență vastă și cu o deschidere completă față de implementarea tracțiunii integrale, în care era specializat. De altfel, cooptarea lui van Meel poate fi justificată tocmai prin prisma cunoștințelor sale despre cum se poate livra sportivitate folosind tracțiunea integrală. Așadar, Franciscus nu are doar nume de împărat roman, ci și contextul și armata de ingineri cu care și-ar putea face un renume din faptul că nu va arde până la temelii cetatea sacră a tracțiunii spate. Poate că Franciscus are viziunea măreață de a ramforsa mai degrabă cetatea tracțiunii spate cu soluții precum butonul care comută la tracțiunea integrală după bunul plac al șoferului. În speranța că acesta este planul noului împărat BMW M GmbH, nu ne rămâne să spunem decât: Ave Franciscus!
Descoperă produsele BMW Shop din cadrul magazinului nostru online: