Primul contact cu noul MINI Cooper S, la evenimentul de lansare Proleasing Motors

Sâmbătă, 15 martie, Proleasing Motors Ploiești, dealer BMW și MINI, a organizat un eveniment pentru clienți, în care publicul a avut ocazia de a admira și testa noul MINI. Și cum vremea superbă pur și simplu ne îmbia la plimbări, ne-am făcut și noi drum până la Ploiești, pentru a lua pulsul evenimentului și a vedea pentru prima dată cea de-a treia generație a hatch-ului britanic.

Evident, pasionații mărcii britanice au venit în număr mare la showroom-ul de pe Șoseaua Ploiești-Buzău, nr. 505, parcarea fiind invadată de haioasele modele MINI.

MINI_Proleasing_Ploiesti_4

În interiorul showroom-ului a fost expus și un Cooper galben, însă principala atracție a fost versiunea Cooper S disponibilă pentru test-drive, pe care cei prezenți au avut posibilitatea să o conducă. Evident că nu ne-am putut abține de la a urca la volanul noului model măcar pentru câțiva kilometri, ca un preview al testului oficial pe care îl vom face în viitorul apropiat.

MINI_Proleasing_Ploiesti_1

Deși este cu 10 cm mai lung decât modelul pe care îl înlocuiește, noul MINI nu și-a pierdut niciun stop din agilitatea legendară, neegalată de niciun alt hatchback, indiferent de segment. Astfel, experiența de la volanul unui Cooper S a rămas la fel de distractivă, oferind performanțe foarte ușor de accesat pentru șoferul de rând. Însă odată cu creșterea în dimensiuni, noul MINI a devenit mai rafinat, mai bine echipat și mai confortabil, iar finisajele și aspectul general al interiorului sunt alte aspecte unde se simte o evoluție consistentă comparativ cu generația anterioară.

MINI_Proleasing_Ploiesti_7

În timp ce trendul general este de a reduce capacitatea cilindrică a motoarelor, noul Cooper S a adoptat un propulsor de 2,0 litri, care ia locul unității de 1,6 litri dezvoltată de BMW în colaborare cu PSA. Deși oficialii mărcii au declarat la momentul lansării că ar fi putut obține aceleași performanțe și de la motorul de 1,5 litri cu trei cilindri în linie (care ajunge până la 231 CP pe BMW i8), au preferat să folosească propulsorul N20 în configurație L4, regăsit în gama BMW în mai multe trepte de putere sub acronimele 20i, 25i sau 28i. Sub capota lui Cooper S, acesta dezvoltă 192 CP și 300 Nm (cuplu constant între 1250 – 4750 rpm) – cu 8 CP respectiv 40 Nm mai mult decât vechea generație.

Pentru a nu diminua interesul pentru testul care va urma, vă putem spune doar că noul MINI Cooper S se simte mai rapid, sună mult mai bine și nu mai lasă senzația că „se rupe” pe drumurile de calitate proastă. Pocniturile care se aud din evacuare la retrogradare trezesc fiori, iar eficiența cu care pune puterea jos și torque-steer-ul mult mai puțin invaziv decât în trecut îl fac mai ușor de condus la limită.

Culmea, deși noul MINI este superior din toate privințele generației anterioare, prețurile au rămas neschimbate, versiunea Cooper S având un preț de pornire de 20.500 euro, plus TVA. Nu este o mașină ieftină, însă caracterul british și modul în care se conduce acesta sunt trăsături greu de cuantificat în bani. Dacă nu ne crezi pe cuvânt, te invităm să faci un test cu noul MINI Cooper S. Ai să fii surprins câte senzații încap într-o mașină de 3,7 metri!

BMW Motorrad

Comentarii

©2025 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account