[VIDEO] BMW M4 Coupé și BMW M4 Convertible cu facelift aduc și mai multă putere
BMW M4 Coupé și BMW M4 Convertible au mai multă putere, elemente de design restilizate, noi opţiuni de personalizare şi inovaţii digitale. BMW M GmbH continuă povestea de succes a celor mai bine vândute modele ale sale în segmentul median premium.
Noile BMW M4 Coupé şi BMW M4 Cabriolet evidenţiază acum şi mai intens genele de motorsport. O creştere cu 15 kW/20 CP a puterii maxime pentru modelele BMW M4 Competition Coupé cu M xDrive şi BMW M4 Competition Cabriolet cu M xDrive, faruri noi, stopuri laser, jante M forjate din aliaj uşor cu un design nou, volane şi ornamentele interioare, precum şi sistemul de operare BMW 8.5 marchează punctele importante ale dezvoltării suplimentare pentru gama de modele 2024.
Motorul cu şase cilindri în linie, cu tehnologie M TwinPower Turbo, va fi disponibil în viitor cu trei niveluri de performanţă. Încă fără egal în mediul competitiv este combinaţia dintre varianta de motor ce oferă 353 kW/480 CP cu o transmisie manuală cu şase trepte la noul BMW M4 Coupé. Propulsorul noului BMW M4 Competition Coupé oferă o putere maximă de 375 kW/510 CP, transferată la drum printr-o transmisie M Steptronic cu opt trepte cu Drivelogic. În combinaţie cu M xDrive disponibil la variantele cu tracţiune integrală atât Coupé, cât şi Cabriolet, această transmisie garantează o transformare supremă a puterii – crescută acum la 390 kW/530 CP.
Datorită modificărilor actuale, automobilele de înaltă performanţă din segmentul median premium au toate premisele ideale pentru continuarea popularităţii lor pe pieţele auto internaţionale, întărindu-şi în acelaşi timp poziţia de lider în acest segment. SUA a devenit principala piaţă de vânzare pentru BMW M4 Coupé, urmată de China, Germania şi Marea Britanie. În SUA, BMW M4 Cabriolet reprezintă de departe cele mai mari cifre de vânzări. Mai mult, modelul decapotabil cu patru locuri se bucură de o mare popularitate în Germania şi Marea Britanie. Atât la nivel global, cât şi pe fiecare dintre pieţele lor relevante, modelele BMW M4 ocupă, cu o marjă clară, poziţia de lider de piaţă în fiecare dintre mediile lor competitive. Şi în România, BMW M4 este cel mai apreciat model BMW M după spectaculosul şi nou lansatul BMW XM.
Noile BMW M4 Coupé şi BMW M4 Cabriolet sunt produse la uzina BMW Group din Dingolfing. Lansarea pe piaţa mondială a noilor modele va începe odată cu începerea producţiei în martie 2024.
Automobile la comandă, performanţă tipică M
Dinamica fără compromis atât în condusul de zi cu zi, cât şi pe circuite este caracteristică modelelor BMW M4, acest lucru reflectându-se şi în designul lor. Proporţiile puternice şi caracteristicile de design specifice M pentru optimizarea alimentării cu aer pentru răcire şi echilibrul aerodinamic le susţin statutul de automobile sport de înaltă performanţă. Grila BMW verticală mare, cu lamele duble tip M dispuse orizontal, pasaje puternic modelate ale roţilor şi praguri laterale evazate proeminent, cu un finisaj negru lucios contrastant, precum şi ataşamente pentru spoilerele faţă şi spate înseamnă o referire clară la potenţialul dinamic atât al modelului Coupé, cât şi al celui Cabriolet.
Fiecare din modelele din familia BMW M4 au o imagine individuală bine definită şi fiecare fascinează într-un stil caracteristic. De exemplu, un plafon din plastic ranforsat cu carbon (CRP) este disponibil standard pentru toate variantele de BMW M4 Coupé – materialul exclusiv asigură coborârea centrului de greutate şi subliniază orientarea spre performanţă. BMW M4 Competition Cabriolet cu M xDrive oferă o oportunitate unică de a vă bucura de performanţa tipică M, împreună cu o experienţă extraordinară de condus al unei decapotabile. Soft topul sofisticat al automobilului combină beneficiile unui hard top retractabil cu aspectul unui acoperiş clasic din material textil. Mecanismul de acţionare electrică permite deschiderea sau închiderea acestuia în timpul deplasării.
Motor cu şase cilindri în linie cu tehnologie de curse şi noi specificaţii de performanţă
Motoarele cu şase cilindri în linie utilizate la noile BMW M4 Coupé şi BMW M4 Cabriolet combină caracteristicile tipice de a urca în turaţii oferite de motoarele de la BMW M GmbH cu versiunea actuală a tehnologiei M TwinPower Turbo. Toate variantele motorului de 3,0 litri impresionează prin livrarea liniară a puterii şi caracteristicile de cuplu ridicat pe o plajă mare de turaţii.
Caracteristicile de design ale motorului derivă direct din motorsport şi includ carterul extrem de rigid, care este fabricat într-un design cu punte închisă, fără manşon, arborele cotit forjat cu masă redusă şi învelişul de fier care este aplicat pe căptuşeala cilindrilor printr-o pulverizare voltaică (AWSP). Fabricat printr-un proces de imprimare 3D, miezul chiulasei prezintă o direcţionare optimizată a canalelor de răcire, ceea ce nu poate fi realizat folosind tehnologia convenţională de turnare a metalelor. În acest fel, atât managementul masei, cât şi al temperaturii sunt optimizate. La fel ca sistemul de răcire, alimentarea cu ulei este aliniată la cerinţele speciale ale utilizării pe circuite.
Tehnologia M TwinPower Turbo cuprinde două turbocompresoare mono-scroll, fiecare dintre ele alimentând trei cilindri. Intercoolingul indirect, facilitat de un circuit de joasă temperatură şi compresoare specifice, optimizează puterea unităţii de încărcare. Mai mult, pachetul tehnologic include sistemul de injecţie pe benzină High Precision Injection care funcţionează la o presiune maximă de 350 bar, controlul variabil al supapelor VALVETRONIC şi controlul variabil al arborelui cu came Double VANOS. Sistemul de propulsie foloseşte o combinaţie unică de tehnologii pentru controlul admisiei de aer şi combustibil, tehnologii unde BMW are o experienţă de decenii în implementare.
Puterea maximă a variantei de motor cu şase cilindri în linie, oferită atât la noul BMW M4 Competition Coupé cu M xDrive, cât şi la noul BMW M4 Competition Convertible cu M xDrive, a fost crescută de la 375 kW/510 CP la 390 kW/530 CP, aceasta fiind atinsă la o turaţie a motorului de 6.250 rpm. Motorul dezvoltat suplimentar asigură un cuplu maxim de 650 Nm într-un interval extins de turaţii ale motorului, între 2.750 şi 5.730 rpm. Acest lucru are ca rezultat o livrare de putere superioară, îmbunătăţind astfel şi mai mult experienţa de performanţă, mai ales în situaţii de condus extrem de dinamic. Această specificaţie de performanţă oferă o dovadă suplimentară a potenţialului extraordinar al motorului cu şase cilindri BMW M GmbH care serveşte drept bază pentru propulsorului modelului BMW M4 GT3 destinat curselor de anduranţă.
În timp ce noul BMW M4 Competition Coupé cu M xDrive este capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în 3,5 secunde, noul BMW M4 Competition Cabrio cu M xDrive are nevoie de 3,7 secunde pentru a realiza sprintul 0-100 km/h. Toate variantele de model ale noilor BMW M4 Coupé şi BMW M4 Cabriolet ating o viteză maximă limitată electronic la 250 km/h. Această valoare poate fi crescută la 280 km/h cu pachetul opţional M Driver’s (BMW M4 Competition Cabriolet cu M xDrive) sau, respectiv, la 290 km/h.
Perfecţionat pe Nürburgring: pachet general tipic M care cuprinde motor, transmisie a puterii şi tehnologie de suspensie
La fel ca transmisia M Steptronic cu opt trepte cu Drivelogic montată pe toate celelalte variante de model, transmisia manuală cu şase trepte a noului BMW M4 Coupé se potriveşte perfect cu caracteristicile de performanţă ale fiecărui motor. Pentru transmisia automată, clapetele de schimbare atrpetelor de viteze de pe volan asigură un control foarte precis alături de butonul Drivelogic pentru caracteristici variabile de schimbare a treptelor.
Cea mai puternică versiune a motorului cu şase cilindri în linie este combinată cu tracţiunea integrală inteligentă M xDrive. Acest lucru conferă noilor BMW M4 Competition Coupé cu M xDrive şi BMW M4 Competition Cabriolet cu M xDrive o tracţiune remarcabilă, un atribut care este exprimat prin valorile impresionante de acceleraţie. Sistemul de tracţiune integrală orientat către puntea spate în combinaţie cu un diferenţial M activ complet variabil în transmisia punţii spate asigură experienţa sportivă în viraje. Prin meniul de configurare, conducătorul poate selecta, pe lângă setarea implicită 4WD, modul 4WD Sport, în care un procent şi mai mare de cuplu este direcţionat către puntea spate. Mai mult, atunci când DSC este dezactivat, modul 2WD devine disponibil pentru transmiterea puterii exclusiv către roţile din spate.
Rigiditatea ridicată la torsiune a structurii caroseriei şi conexiunile suspensiei creează premisele ideale pentru agilitate care inspiră şi răspuns spontan la comenzile de direcţie. Cinematica şi elastocinematica specifice M ale punţii faţă cu dublu braţ transversal şi a celei spate cu suspensie multibraţ garantează armonia dintre dinamica extremă de condus şi caracteristicile de confort echilibrat pe toate modelele din serie, atât în utilizarea de zi cu zi, cât şi în călătoriile mai lungi. Trei hărţi caracteristice sunt disponibile prin meniul M Setup pentru ajustări individuale ale suspensiei M Adaptive, care este disponibilă standard. Alte componente ale tehnologiei suspensiei includ direcţia M Servotronic şi sistemul de frânare integrat, care este utilizat împreună cu frânele M Compound, oferite standard sau cu frânele opţionale M carbon-ceramice.
Aplicarea integrată a tuturor sistemelor de propulsie şi suspensie, care a fost testată, printre altele, pe circuitul Nürburgring, garantează şi în traficul de zi cu zi o manevrabilitate extrem de dinamică şi control cu precizie. O formă a plăcerii de a conduce, unică în segment, este oferită de sistemul de control al stabilităţii DSC (Dynamic Stability Control), care, pe lângă modul M Dynamic, asigură zece trepte de control pentru derapaje. Prin intermediul funcţiei M Traction Control, disponibilă opţional pentru BMW M4 Coupé şi standard la toate modelele Competition, conducătorul poate reduce intervenţiile sistemului în etape pentru a se apropia cu controlat de limitele condusului atunci când maşina este utilizată pe circuit, de exemplu. M Drift Analyzer este o altă expresie unică a plăcerii de a conduce BMW.
Dimensiunile jantelor aliniate fiecărei punţi, jante M forjate, din aliaj uşor, cu un design nou
Dimensiunile jantelor specifice fiecărei punţi asigură un transfer excelent al forţelor laterale în timpul virajelor dinamice. Noile BMW M4 Coupé şi BMW M4 Competition Coupé sunt echipate standard cu jante M forjate de 18 inchi, din aliaj uşor, pe puntea faţă şi de 19 inchi pe cea spate. Configuraţia standard a BMW M4 Competition Coupé cu M xDrive şi BMW M4 Competition Cabriolet cu M xDrive cuprinde jante M forjate, din aliaj uşor, de 19 inchi pe puntea faţă şi de 20 de inchi pe cea spate.
Combinaţia de jante M de 19 inchi şi 20 de inchi, din aliaj uşor, este disponibilă opţional şi pentru noile BMW M4 Coupé şi BMW M4 Competition Coupé. Nou în gama de echipamente speciale pentru toate variantele de model sunt jantele M forjate, din aliaj uşor, în dimensiunile de mai sus, cu design double-spoke şi, în premieră, cu finisaj argintiu. Suprafeţele lor strălucitoare oferă un aspect sportiv, sofisticat şi elegant.
Sisteme de asistenţă cu o gamă configurabilă de funcţii
Dezvoltarea continuă a gamei de sisteme pentru condus şi parcare autonome contribuie, de asemenea, la o experienţă inconfundabilă de condus. Funcţionarea sistemelor de asistare a condusului poate fi controlată prin intermediul butonului M Mode situat pe consola centrală, pentru a garanta experienţa captivantă tipică a condusului unui automobil sport de înaltă performanţă. De exemplu, în modul TRACK disponibil opţional, care este conceput pentru utilizarea pe circuit, toate sistemele de confort şi siguranţă sunt dezactivate temporar.
Echipamentul standard pentru noile BMW M4 Coupé şi BMW M4 Cabrio include controlul distanţei de parcare (Park Distance Control) cu senzori în faţă şi în spate, tempomat cu funcţie de frânare, avertizare la coliziune frontală cu intervenţie de frânare, avertizare la părăsirea benzii, inclusiv funcţia de revenire pe bandă cu asistenţă la direcţie, şi recunoaştere semnelor de circulaţie cu informaţii despre limita de viteză şi indicator privind interdicţia de depăşire. Caracteristicile opţionale pentru modelele Competition includ asistent de control al direcţiei şi al benzii cu asistenţă automată pentru limitarea vitezei, asistent pentru menţinerea benzii şi recunoaşterea fazelor semaforului (funcţie limitată la anumite pieţe), precum şi tempomat activ cu funcţie Stop & Go, ca parte integrantă a Driving Assistant Professional. Asistentul de parcare facilitează parcarea automată (intrarea în/ieşirea din spaţii) şi include şi asistentul de marşarier ca standard.
Accente de design modern: design nou al farurilor, stopuri cu tehnologie laser
Farurile reproiectate conferă părţii frontale a noilor BMW M4 Coupé şi BMW M4 Cabriolet un aspect modern. Interiorul farurilor LED, acum o echipare standard, este structurat şi mai distinctiv. Atât faza scurtă, cât şi cea lungă sunt produse acum de acelaşi modul LED. Două unităţi LED verticale, fiecare aliniate într-o formă de vârf de săgeată, îşi asumă funcţia de lumini de poziţie şi de zi, precum şi de semnalizatoare.
Farurile LED adaptive cu faza lungă cu funcţie matrix cu efect antiorbire sunt disponibile ca dotare opţională. Acestea sunt recunoscute după inserţiile albastre şi au o funcţie de iluminare în viraje şi funcţia de lumină urbană. Utilizarea funcţiei de lumină urbană asigură o iluminare optimizată a zonelor de pe marginea drumului la deplasări cu viteză redusă pe drumurile identificate de datele de navigaţie ca zone construite. Funcţia de fază scurtă este apoi comutată când a fost atinsă o viteză de 35 km/h. În plus, împreună cu farurile LED adaptive sunt disponibile şi lumini M Shadow Line cu accente întunecate în interior.
Farurile LED adaptive sunt completate cu un design impresionant atât din punct de vedere vizual, cât şi tehnologic al stopurilor LED, care sunt disponibile pentru toate versiunile noi ale tuturor modelelor BMW M4. Acestea folosesc tehnologia laser pentru un efect spectaculos. În interior, diodele laser produc o iluminare uniformă a fasciculelor de fibră de sticlă, ale căror grafice luminoase tridimensionale în filigran completează grupurile optice spate. Versiunea specifică modelului a acestui scenariu luminos inovator utilizează o tehnologie prezentată pentru prima dată pe ediţia limitată a modelului special de înaltă performanţă BMW M4 CSL, limitat la 1.000 de unităţi.
Un nou design al suprafeţei de contur atât a siglei BMW, cât şi a siglei M din spatele modelelor Competition adaugă alte accente subtile pentru o eleganţă sofisticată. Baza logo-ului BMW este finisată acum în negru lucios. Logo-ul mărcii BMW M GmbH situat pe hayon a fost completat de un contur argintiu.
O caracteristică specială concepută exclusiv pentru BMW M4 Coupé pentru personalizarea aspectului exterior este grafica de design M opţională pentru capotă şi hayon. Aceasta este realizată printr-un proces automatizat special de vopsire şi nu prin benzi autocolante, pentru o calitate excepţională a finisajelor. Elementele de culori contrastante sunt disponibilă fie în negru lucios, fie în roşu lucios. (CLICK AICI pentru mai multe detalii despre acest proces de vopsire.) Acoperişul opţional din oţel, disponibil gratuit, include un plafon glisant din sticlă acţionat electric şi oferă un accent suplimentar de design: partea metalică a acoperişului este finisată în negru lucios în loc de culoarea caroseriei.
Cockpit de maşină sport, specific M, cu modele noi de volan şi ornamente interioare noi
Designul interior sportiv al noilor versiuni ale modelelor de înaltă performanţă a trecut printr-un proces de optimizare. Noile modele de volan şi elemente de control, precum şi materiale de înaltă clasă pentru panoul de bord şi ornamentele interioare îmbunătăţesc atmosfera exclusivă din interiorul cockpiturilor specific M al automobilelor sport.
Disponibil standard, volanul M cu butoane multifuncţionale, două butoane M şi clapete de schimbare a treptelor de viteză de pe modelele Competition vin cu o imagine şi mai puternic inspirată din motorsport. Noul design cuprinde o secţiune aplatizată a părţii inferioare a volanului şi braţe modificate. Un marcaj central roşu în poziţia ora 12 subliniază orientarea sportivă a designului volanului. Mai mult, pentru prima dată, un volan M Alcantara este disponibil cu acelaşi design şi aceeaşi gamă de funcţii. În plus, o funcţie de încălzire este disponibilă opţional pentru ambele variante de volan.
Mai mult, aranjamentul cockpitului specific M include şi un panou de comandă pe consola centrală, pe care sunt situate maneta schimbătorului de viteze sau comutatorul selectorului de viteze, butonul roşu Start/Stop, controlerul BMW iDrive, butoanele Setup şi M Mode. Acestea pot fi activate pentru configuraţia individuală a automobilului, precum şi pentru gama de funcţii ale afişajelor din cockpit şi ale sistemelor de asistare a condusului, care pot fi adaptate pentru a se potrivi situaţiei de condus.
Elemente din zona planşei de bord, panoul de control şi capacul suportului de pahare sunt oferite acum standard în versiunea Dark Graphite mat. Benzile ornamentale de interior în aluminiu rombic antracit, precum şi în noua variantă aluminiu fin lustruit pot fi comandate acum ca opţiuni pentru noile BMW M4 Coupé şi BMW M4 Cabriolet. Panoul de instrumente disponibil opţional în versiunea Sensatec are o structură de suprafaţă mai rafinată.
Scaunele sport M sunt standard şi oferă mai multe opţiuni de reglare cu acţionare electrică, tetiere integrate şi sigle de model iluminate. Poziţia ideală la volan poate fi salvată folosind funcţia de memorie. Scaunele încălzite atât pentru conducător, cât şi pentru pasagerul din faţă sunt, de asemenea, standard, cu ventilaţie a scaunelor ca opţiune. Tiapiţeriile standard cu piele Merino, şi cele opţionale cu conţinut extins de piele Merino, BMW Individual cu conţinut extins de piele Merino şi BMW Individual cu conţinut integral cu piele Merino sunt toate disponibile în patru culori diferite.
Scaunele M Carbon – opţionale, complet reglabile electric şi încălzite – asigură o conexiune optimizată între conducător şi automobil. Acestea combină funcţionalitatea din motorsport cu un design uşor, o finisare modernă şi un nivel ridicat de confort pe distanţe lungi. Utilizarea CFRP pentru elementele structurale ale scaunului şi spătarului, precum şi decupajele din zona suporţilor laterali şi de sub tetiere au ca rezultat o reducere a masei cu 9,6 kg în comparaţie cu scaunele sport standard.
În plus, un sistem Air Collar poate fi comandat ca opţiune exclusivă pentru BMW M4 Competition Cabriolet cu M xDrive. Acesta generează un flux de aer reglabil în trei trepte, oferind căldură plăcută din spate atât conducătorului, cât şi pasagerului din faţă, inclusiv în timpul condusului cu acoperişul coborât şi indiferent de temperatura exterioară.
Ecran central curbat BMW şi noul sistem de operare BMW 8.5
Mai mult decât oricând, noile BMW M4 Coupé şi BMW M4 Cabriolet combină stilul exclusivist de automobil sport cu digitalizarea avansată. Informaţiile specifice M de pe ecranul central curbat BMW de înaltă rezoluţie, care este înclinat spre conducător, îl ajută pe cel de la volan să se concentreze pe deplin asupra condusului. Combinaţia de ecrane complet digitale cuprinde un monitor de 12,3 inchi (31,24 cm) în spatele volanului şi un monitor de control cu diagonala ecranului de 14,9 inchi (37,885 cm).
Ecranul central curbat BMW serveşte drept platformă pentru actualul sistem BMW iDrive utilizat în noile BMW M4 Coupé şi BMW M4 Cabriolet. Sistemul de afişare şi operare, care include şi Asistentul Personal Inteligent BMW se bazează acum pe sistemul de operare BMW 8.5. Grafica specifică M şi conţinutul de pe ecranul de informaţii şi de pe monitorul de control au fost completate de o nouă formă de funcţionare pentru controlul automat al climei pe trei zone, disponibilă standard. Setarea temperaturii, intensitatea ventilaţiei, încălzirea atât a scaunului, cât şi a volanului pot fi controlate acum, în funcţie de echiparea automobilului, printr-o opţiune specială de meniu în partea inferioară a displayului central, fie prin intermediul comenzii vocale.
Dotarea standard Ambient Lighting include acum şi iluminarea de contur integrată în capacul gurilor de ventilaţie. La fel ca şi în cazul iluminării zonei picioarelor şi a compartimentelor de depozitare din zona consolei centrale şi a mânerelor uşilor, culoarea şi luminozitatea pot fi adaptate în funcţie de preferinţele individuale. Există nouă culori diferite. Pachetul de iluminat interior include, de asemenea, un scenariu atmosferic Welcome şi Goodbye, precum şi semnale luminoase care indică o uşă deschisă şi apeluri telefonice primite.
Dotarea standard BMW Live Cockpit Professional cuprinde şi sistemul de navigaţie BMW Maps bazat pe cloud. O altă opţiune standard este BMW Head-up Display, care proiectează pe parbriz, într-un stil specific M, informaţii legate de condus, inclusiv reprezentarea multicoloră a intervalului de turaţii, lumini de schimbare şi M View.
În plus, dotarea standard BMW Live Cockpit Professional cuprinde două porturi USB pentru transferul de date şi o interfaţă de reţea wireless, precum şi integrarea smartphone-ului, care permite, printre altele, utilizarea Apple CarPlay® şi Android Auto™. În plus, sistemul de încărcare wireless a smartphone-urilor şi un sistem de difuzoare hi-fi cu 10 surse de sunet şi un amplificator de putere de 250 W sunt incluse în gama de echipamente standard.
Personalizare specială cu pachetul exterior M Carbon, pachetul M Race Track şi accesorii BMW M Performance
Un pachet exterior M Carbon specific modelului este disponibil pentru personalizarea precisă a acestor automobile de înaltă performanţă, aducând în prim-plan şi mai intens caracterul de curse al ambelor modele. Pachetul exterior M Carbon include inserţii pentru prizele de aer faţă larg deschise şi un difuzor spate, capace de oglinzi exterioare şi – exclusiv pentru BMW M4 Coupé – un spoiler spate CFP. Masa automobilului este redusă cu până la 25 de kilograme datorită pachetului M Race Track, disponibil opţional, care include, pe lângă frâne ceramice M Carbon, scaune-scoică M Carbon atât pentru conducător, cât şi pentru pasagerul din faţă, precum şi benzi ornamentale de interior din fibră de carbon lucioasă.
Accesoriile BMW Performance oferă opţiuni suplimentare pentru adaptarea experienţei intense de condus şi a aurei dinamice a noilor maşini sport de înaltă performanţă pentru a se potrivi preferinţelor conducătorului. Gama de opţiuni retrofit specifice modelului include componente CFP pentru exterior, jante M Performance forjate cu prindere centrală, covoraşe M Performance şi ornamente de volan M Performance pentru individualizarea interiorului.
Toate datele referitoare la performanţă, consumul de combustibil şi emisiile sunt provizorii.
Toate variantele de model, caracteristicile echipamentelor, datele tehnice şi cele privind consumul de combustibil/energie electrică şi emisiile menţionate se referă la oferta de pe piaţa germană. Dimensiunile şi măsurătorile se referă la automobile cu configuraţie de bază în Germania. Acestea pot varia în funcţie de dimensiunea jantei/anvelopei şi de echipamentele opţionale selectate.