Range Rover Sport SVR țintește către BMW X5 M
Noul Range Rover Sport SVR este cel mai puternic model produs vreodată de britanicii de la Land Rover și, cu un V8 suficient de puternic încât să mute munții din loc, este și cel mai rapid.
Cu un șasiu de tip monococă, unic în clasă SUV-urilor, noul Range Rover Sport SVR stă pe jante de 22 inch și este echipat cu anvelope puse la dispoziție de Continental. Cu o dimensiune de 295/40 R22, anvelopele Continental SportContact 5 promit să ofere suficientă aderență pentru ca toată puterea să ajungă pe asfalt.
Și pentru că tot am adus vorba de putere, Range Rover Sport SVR este pus în mișcare de clasicul V8, de 5,0 litri, supra-alimentat. Doar că în cazul de față puterea maximă este de 550 de cai-putere, în timp ce momentul motor maxim este de 680 Nm. Astfel, versiunea SVR are cu 40 CP și 56 Nm mai mult decât un Range Rover Sport S/C. Prin urmare nu e de mirare că Range Rover Sport SVR accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 4,5 secunde și că are o viteză maximă limitată electronic la 260 km/h. Transmisia automată cu opt rapoarte, produsă de ZF, și sistemul de tracțiune integrală au grijă ca tot cuplul V8-ului să ajungă acolo unde trebuie.
O altă premieră pentru Land Rover este implementarea unui sistem de evacuare în două faze. La turații înalte, sunetul noului Range Rover Sport SVR devine extrem de agresiv și de puternic, dar la turații normale și în condiții obișnuite de rulare, rafinamentul tipic pentru Range Rover nu este deloc alterat.
Suspensia pneumatică și sistemul Terrain Response 2 asigură atât o gardă la sol variabilă, cât și un comportament excelent în teren accidentat. Pe de altă parte, în off-road, cu jante pe 22 inch și anvelope cu talonul de 40 nu cred că se aventurează prea multă lume. Cu atât mai mult din moment ce șasiul, suspensia și celelalte sisteme ale noului Range Rover Sport SVR au fost mai degrabă gândite pentru circuit, nu pentru a ieși pe munte. Drept dovadă pentru acest lucru stau și cele 8 minute și 14 secunde de care Range Rover Sport SVR a avut nevoie pentru a termina o tură pe Nurburgring.
Prețul de pornire pentru Range Rover Sport SVR este și el pe măsura mașinii și pornește de la 131.564 euro, cu tot cu TVA. Ce-I drept, la această sumă, nici valoarea de 18,3 l/100 km a consumului urban nu te mai sperie.
Clipul de prezentare al noului Range Rover Sport SVR este și el impresionant și poate fi vizionat mai jos: