Top 10 cele mai frumoase BMW-uri

BMW nu ar fi o marcă de succes dacă mașinile lor ar fi sportive și performante, dar mai urâte decât o zi de toamnă în Mizil. După ce ne-am decis care sunt cele mai urâte BMW-uri, am hotărât să facem un top și cu cele mai frumoase.

 

Locul 10 – BMW X1

Prima generație de BMW X1 a fost chiar urâțică, zic unii. Lucrurile s-au schimbat însă cu noua generație, desenată de Calvin Luk, un australian asiatic, responsabil și pentru facelift-ul seriei 1 actuale. X1 este acum un hot hatch pe picioroange, zvelt, agresiv, modern, dar care păstrează identitatea modelelor X mai mari. Noi l-am văzut pe viu, l-am condus ca un BMW ce este și ne-a lăsat o impresie foarte bună.

BMW-X1_2016_800x600_wallpaper_02

Locul 9 – BMW Z3 Coupe

Știm că unii sunt de părere că mașina asta și-ar merita locul într-un top 10 cu cele mai urâte BMW-uri, dar mulți cred asta doar pentru că au auzit de la alții. Ia mai priviți la ea încă o dată, de data asta cu ochii și cu mintea voastră! Suntem siguri că nu-i chiar atât de rea. Din contră, BMW Z3 coupe are ceva din BMW Kamm Coupe, din mașinile sport ale anilor 40-50, cu capota aia mai lungă decât tăcerea lui Iohannis și niște șolduri care te invită să visezi cu ochii deschiși la carnavalul de la Rio. Designerul este un japonez pe nume Joji Nagashima și asta putem observa în alura aproape caricaturizată a mașinii, dar și în detaliile hentai. Cu toții știm cât de perverși sunt japonezii cu minionele.

BMW-M_Coupe_1999_800x600_wallpaper_02

Locul 8 – BMW Seria 8

BMW Seria 8 a fost un experiment eșuat, dar din care BMW a învățat foarte multe și din roadele căruia tragem foloase și astăzi. Menit să aducă BMW în zona GT-urilor de lux care se vindeau foarte bine în America anilor 80-90, Seria 8 s-a dovedit prea scumpă și prea complicată pentru vremea sa. Era perioada când rapperi începeau să facă bani mulți. Bani pe care doreau să-i „spargă” pe bijuterii de aur și mașini scumpe, dar Mercedes, Lexus sau Jaguar erau mereu mai bine văzute în zona GT-urilor de lux, atât de rapperi cât și de proaspeții îmbogățiți din Silicon Valley. Plus că mașina avea sub capotă motoare V12 și V8, iar războiul din Golf le-a mai tăiat din sete. Cu toate astea BMW Seria 8 rămână o mașină frumoasă, la care poți privi și astăzi ca la o mașină modernă. Este și motivul pentru care BMW M1 nu a mai avut loc în acest top.

BMW-8_Series_1989_800x600_wallpaper_11

Locul 7 – BMW M4

BMW M4 este poate cel mai frumos M de până acum. Sigur, toate M-urile arătau special, dar parcă niciunul nu s-a diferențiat într-un mod atât de plăcut și de natural de versiunea obișnuită din care se trage. Este mai lat, mai brăzdad de nervuri tăioase și de fante de aer decât orice alt M3 de până acum. Arată masiv pe lângă un BMW Seria 4 obișnuit, ca un Rottweiler lângă un Dobermann. Vine în culorile care trebuie și are niște jante și o evacuare care-i trădează agitația de sub capotă.

BMW-M4_Coupe_2015_800x600_wallpaper_3d

Locul 6 – BMW 328

Mașina asta a fost concepută pentru a concura în cursele de motorsport și asta se vede și în formele ei. A debutat în 1936 direct pe circuitul de la Nurburgring și a fos desenată de Peter Szymanowski, care a ajuns șef de design BMW imediat după terminarea războiului. În România a fost condusă de piloți precum Marin Dumitrescu sau Petre Cristea, oameni care i-au purtat o adevărată dragoste. Din spusele unora dintre ei, era un adevărat magnet pentru cuconițe pe vremea aia.

BMW-328_1936_800x600_wallpaper_03

Locul 5 – BMW M635CSi

Ăsta-i unul din BMW-urile alea la care pasionații de astăzi visează cu ochii deschiși. Are bling, are ce-i trebuie sub capotă pentru a fi rapid și astăzi, prezență, forme și toate chestiile necesare pentru a te uita la ea ca la o femeie frumoasă pe care o vrei neapărat ca a doua nevastă. Sau a treia. Caroseria a fost făcută de cei de la Karmann, iar garda la sol joasă este meritul lui Bob Lutz, care s-a opus capriciilor oamenilor complexați de înălțime ce vroiau s-o înalțe pentru a se urca mai ușor în ea. Astăzi mașina asta e la fel de proaspătă ca o piesă de Grand Master Flash.

BMW-635CSi_1978_800x600_wallpaper_03

Locul 4 –  BMW i8

Nu-i un BMW pe care poți să-l treci cu vederea, chiar dacă tocmai te-ai întors de pe o altă planetă, dintr-o altă galaxie, unde ai făcut cunoștință cu soția președintelui marțian la un simpozion despre problema imigranților klingonieni. A pornit de la o mașină concept și a ajuns aproape în aceeași formă pe stradă. Fibra de carbon este materialul, hibrid este sistemul de propulsie, lumi necunoscute este destinația.

BMW-i8_2015_800x600_wallpaper_78

Locul 3 – BMW 3.0 CSi

BMW E9 este exemplul perfect de metamofoză de la vierme la fluture. A avut la bază un BMW 2000CS, considerat de unii o mașină urâtă, și a ajuns unul dintre cele mai frumoase BMW-uri din istorie. Tot cei de la Karmann sunt responsabili pentru caroserie, mult mai potrivită unui coupe elegant menit să primească sub capotă un șase în linie. Formele astea i-au adus și mulți fani în motorsport, acolo unde a câștigat numeroase trofee și a fost împinsă către limite de piloți precum Dieter Quester, Hans Joachim Stuck sau Niki Lauda. Astăzi trezește pasiuni în rândul oricărui colecționar de BMW-uri.

BMW-3.0_CSi_1971_800x600_wallpaper_03

Locul 2 – BMW Z8

Prețurile pentru un BMW Z8 la mâna a doua sunt astronomice astăzi. Dacă atunci când era nouă plăteai puțin peste suta de mii de euro, astăzi găsiți unele second hand care sar bine de 200.000 de euro. Dacă în 14 ani a reușit să-și dubleze valoarea, gândiți-vă cât de prețioase vor fi peste încă 10-20 de ani. E și un motiv pentru care BMW Z8 este atât de râvnit – arată bine, are un V8 de 400 CP sub capotă, o cutie manuală, cel mai frumos interior de BMW făcut vreodată și un design inspirat din conceptul lui Henrik Fisker (ZO7). Mașina asta are toate ingredientele și toate trăsăturile necesare pentru a deveni unul dintre cele mai dezirabile BMW-uri din toate timpurile.

BMW-Z8_2001_800x600_wallpaper_03

Locul 1 – BMW 507

Nu este nicio surpriză că BMW 507 este cel mai frumos BMW din topul nostru. Asta este mașina care aproape că a falimentat BMW, mașina pe care-și lăsau leșinatele după Elvis numărul de telefon scris cu ruj și care a devenit sursă de inspirație pentru viitoarele roadstere bavareze. Fiecare model construit aducea pierderi și asta i-a determinat pe cei de la BMW să producă puțin peste 250 de exemplare. Designul exterior aparține lui Albrecht von Goertz, un tip care s-a transformat din spălător auto în designer industrial și căruia îi placea să i se spună „Contele”.

BMW-507_1955_800x600_wallpaper_05

Vă reamintim că topul nostru este unul pur subiectiv. Dacă aveți alte păreri vă invităm să le mărturisiți aici.

BMW Motorrad

Comentarii

©2023 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account