Gerovital
Gerovital
Gerovital

Marc VDS trage cortina peste programul auto

La aproape 3 luni de la câștigarea cursei de 24 de ore de la Spa, Marc VDS a anunțat, prin vocea fondatorului Marc Van Der Straten, retragerea din cursele auto la finele stagiunii.

Anunțul de marți a venit ca un trăznet mai ales în condițiile în care belgienii ar fi trebuit să fie cei care să conducă asaltul BMW în europa cu noul M6 GT3 la dezvoltarea căruia au participat. Totuși, focul arde mocnit de luni bune în sânul echipei cu o istorie de aproape un deceniu, primul semn fiind concedierea lui Bas Leinders la doar câteva zile după triumful de la Spa din iulie.

Înainte de a detalia decizia lui Van Der Straten și posibilele motive care ar sta în spatele deciziei omului din fruntea echipei care deruleaza și programe în Moto GP și Moto2, să privim, pe scurt, istoria echipei care-și va încheia activitatea pe patru roți după etapa finală din ELMS de la Estoril din data de 17 octombrie.

Gillet-ul Vertigo al Belgian Racing în 2008

Gillet-ul Vertigo al Belgian Racing în 2008

Echipa a apărut sub numele Belgian Racing Team sub care a activat, în FIA GT, mai întâi la categoria G2 cu Gillet Vertigo Streiff, pentru ca mai apoi să treacă la Ford-ul GT de categorie GT1 construit de Matech cu care a concurat până în 2011. În această perioadă, echipa și-a trecut în cont titlurile la G2 în 2008 și 2009 cu piloții Bas Leinders și Renaud Kuppens. Aceștia au fost păstrați și pentru asaltul cu modelele Matech cu care echipa a ajuns și la Le Mans în 2010. Anul următor, belgienii au urcat pe treapta cea mai înaltă venind cu un prototip Lola Aston-Martin B09/60 înscris la LMP1 cu un echipaj din care a făcut parte și Vanina Ickx, fiica lui Jacky fiind membră a echipei și în programul din FIA GT1 World Championship.

După ce a devenit evident că GT1 era o clasă muribundă, Marc VDS s-au concentrat pe varianta de GT3 a Ford-ului GT construit tot de Matech. Acesta a fost folosit în cursa de 24h la Spa din 2010 și 2011. În ultima parte a anului, Marc VDS au primit și noul BMW Z4 GT3 pe care l-au folosit până în prezent. Între 2012 și 2015, echipa a avut parte de mult succes reușind să își treacă în cont titlul la categoria Pro din cadrul Blancpain Endurance Series plus alte rezultate de excepție precum ar fi cele două podiumuri reușite la cursa de 24 de ore de pe Nordschleife.

Marc VDS Racing se pot mândri cu 2 clasări pe podium în cursa de 24h de pe Nurburgring plus victorii în VLN

Marc VDS Racing se pot mândri cu 2 clasări pe podium în cursa de 24h de pe Nurburgring plus victorii în VLN

În 2014, Marc VDS Racing au fost aproape de a atinge obiectivul cel mai important: victoria în cursa de 24 de ore de la Spa în fața propriilor suporteri. Sorții nu au fost însă de partea lor iar probleme cu servodirecția l-au făcut pe Dirk Werner să nu se poată apăra în fața lui Rene Rast care a trecut ca o furtună pe lângă BMW-ul pe ale cărui portiere trona – ca întotdeauna – leul galben, simbol al echipei.

Roata a părut să se întoarcă în 2015 în favoarea celor de la Marc VDS, acum aflați în postura de echipă semi-oficială pentru BMW sub titulatura BMW Sports Trophy Team, însă, din nou, Werner a fost lovit de probleme în ultimele 4 ore ale cursei. A doua mașină înscrisă a reușit însă să revină, să treacă de Audi-ul din frunte, și să se impună oferind cel mai mare rezultat al echipei de la fondarea ei și până la momentul actual. Euforia victoriei nu a durat însă mult căci, la doar câteva zile, echipa a anunțat, printr-o postare rece și lapidară, despărțirea de Bas Leinders care ocupa poziția de șef al echipei – asta după ce pilotase până la finele lui 2013. Cei ce au urmărit cursa de la Spa i-au putut vedea de mai multe ori pe Van Der Straten și Leinders îmbrățișându-se și schimbând gesturi amicale astfel că decizia a venit de nicăieri iar explicațiile au fost insuficiente.

Ford-ul GT Matech de clasă GT1 a fost folosit în FIA GT1 World două sezoane

Ford-ul GT Matech de clasă GT1 a fost folosit în FIA GT1 World două sezoane

Plecarea lui Leinders a aruncat gaz pe focul pornit de cei ce spuneau, după victoria de la Spa, că Marc VDS s-ar putea retrage cu totul din cursele auto. Motivul ar fi fost că, aparent, Van Der Straten și-ar fi atins scopul visat astfel că nu ar mai fi avut alte rațiuni pentru a concura. Au apărut, ulterior, anunțuri contradictorii care au făcut uitate temerile celor apropiați echipei. Mai întâi, s-a spus că cele două laturi ale echipei – cea moto și cea auto – ar putea fi unite pentru o mai bună eficiență a întregii operațiuni, rezultatul direct fiind reducerea programului auto. Această știre nu a îngrijorat căci la scurt timp s-a anunțat că belgienii vor fi conducătorii atacului BMW cu noul M6 GT3, probabil în BES.

Lola a fost singurul prototip înscris de Marc VDS alături de Kronos Racing în 2011

Lola a fost singurul prototip înscris de Marc VDS alături de Kronos Racing în 2011

Toate acestea s-au prăbușit astăzi când Van Der Straten a anunțat că ultima etapă din ELMS a acestui an va fi și ultima cursă pentru echipa Marc VDS Racing pe 4 roți. Motivele țin mai mult de onoare, Van Der Straten fiind dezamăgit de anumiți membrii ai echipei care l-ar fi trădat, escaladarea unor probleme interne ducând la dublarea costurilor pentru programele în derulare. Mai mult, șeful Marc VDS a fost profund dezamăgit de faptul că nu poate concura doar la cursa de 24 de ore la Spa, văzând o participare în întreg campionatul Blancpain Endurance Series ca o mișcare care nu rentează. Se poate spune, deci, că demiterea lui Leinders a fost doar vârful unui iceberg pe care noi, cei de dinafară, nu-l cunosc iar disensiunile apărute între SRO și echipă sunt o altă filă a poveștii care până acum a fost ținută secretă.

Z4 GTE a debutat în Europa în acest sezon alături de Marc VDS iar ultima sa cursă de la Estoril va fi și ultima cursă pentru echipa belgiană

Z4 GTE a debutat în Europa în acest sezon alături de Marc VDS iar ultima sa cursă de la Estoril va fi și ultima cursă pentru echipa belgiană

Dată fiind situația actuală, BMW este nevoită să găsească alte echipe care să concureze, din postura de echipe Sport Trophy semi-oficiale, cu noul M6 GT3 de la anul pe bătrânul continent. Cei mai în măsură ar putea fi cei de la Schubert care, însă, și-au redus mult activitatea în ultimele 12 luni dar o revenire în forță, așa cum a fost și în 2010 cu noul, pe atunci, Z4 E89, nu poate fi scoasă din discuție având în vedere apropierea dintre Team Schubert și BMW.

Surse foto: VLN, ELMS, 4c-forum, Supercars.net

Material realizat de echipa Pitstops.ro

BMW Motorrad

Comentarii

©2020 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account