Trofeul Teliu alături de Costi Stratnic și BMW Seria 1 Coupe 135d

Teliu - Costi Stratnic - BMW Seria 1 Coupe (FT)

Au trecut câțiva ani buni de când n-am mai fost la o etapă a Camionatului Național de Viteză în Coastă, dar Trofeul Teliu pare să fi fost cea care mi-a deschis din nou apetitul pentru această competiție. Desigur, dacă n-ar fi fost implicate și câteva modele BMW și în special Costi Stratnic și al său BMW Seria 1 Coupe, probabil că aș fi ales o cu totul altă destinație pentru acel weekend.

Cam toată lumea știe – sau ar trebui să știe – că sportul cu motor în România se află foarte departe de o situație ideală. Pe de o parte, putem arunca vina asupra Federației Române de Automobilism Sportiv (care, între noi fie vorba, are unul dintre cele mai slabe website-uri pe care le-am vizitat vreodată. Și nu din prisma designului sau a funcționalității, ci din cauza lipsei desăfârșite de informație) pentru slaba promovare a competițiilor pe care le patronează. Pe de altă parte, publicul român nu pare că a descoperit încă plăcerea unei etapte de Coastă sau de Raliu, așa că numărul spectatorilor de pe trasee e în continuare destul de redus. Și totuși, piloții insistă, investesc timp, bani și pasiune în mașinile lor și, în fiecare weekend competițional dau tot ce pot pentru a obține cel mai bun timp pe traseu. Fără să caute aplauze, fără să caute faimă. Pur și simplu, din pasiunea pentru viteză, pentru perfecțiune și pentru motorsport.

Teliu - Costi Stratnic - BMW Seria 1 Coupe (2)

Așa cum spuneam și la început, motivul principal pentru care am mers în ziua manșelor de concurs la Trofeul Teliu este Costi Stratnic și BMW-ul Seria 1 Coupe. În ziua de sâmbătă, destinată antrenamentelor, am urmărit rezultatele pe live timming și am fost foarte surprins să văd că, după primul antrenament, diferența dintre primii doi piloți a fost de doar 0,23 secunde. Tot în primul antrenament, Costri Stratnic a obținut un timp de 1:57.137, clasându-se pe locul 16, la puțin peste 10 secunde în urma liderului. Cel de-al doilea antrenament cronometrat a adus din nou o surpriză, pentru că iarăși, diferența dintre primii doi clasați a fost de 0,5 secunde. Primul, Ovidiu Zaberca a obținut la volanul Mitsubishi-ului EVO VIII a oprit cronometrul după 1:46.231, fiind urmat de Raduț Lucian, tot la volanul unui Mitsubishi EVO VIII. Pentru Costi Stratnic, al doilea antrenament a însemnat un timp mai bun, cu un setup mai eficient al mașinii, astfel că a putut urca traseul în 1:54.940, obținând astfel și locul 12. Ultima sesiune a antrenamentelor cronometrate a adus un timp foarte bun pentru Răduț Lucian, acesta reușit un timp de 1:43.345, fiind urmat la două secunde și ceva de Ovidiu Zaberca. Pentru Costi Stratnic, această manșă a adus o îmbunătățire a timpul de câteva zecimi de secunde, Stratnic obținând timpul de 1:54.779.

Teliu - Costi Stratnic - BMW Seria 1 Coupe (5)

Prima manșă de concurs s-a desfășurat în același registru ca antrenamentele. Cei doi piloți – instructori în cadrul Smart Driving Academy – Raduț Lucian și Ovidiu Zaberca și-au disputat primele două poziții, fiind urmați pe locul al treilea de Paul Andronic. Cu un timp de 1:41.621, Răduț și-a adjudecat prima manșă, fiind urmat la 0,895 secunde de Zaberca. Andronic a avut un ecart de aproape 2,9 secunde față de lider. Costi Stratnic a reușit o primă manșă de concurs bună la volanul BMW-ului Seria 1 Coupe, oprind cronometrul la 1:52.408 și reușind astfel să urce pe poziția a 11-a. În ce-a dea doua manșă a concursului, diferența a fost ceva mai mare, Răduț reușind din nou să obțină prima poziție, urmat de Zaberca și de Andonic. Pentru Costi Stratnic, cea de-a doua manșă de concurs a decurs mult mai bine, acesta reușind să-și îmbunătățească timpul din prima manșă cu aproape două secunde. Timpul pentru cea de-a doua urcare fiind de 1:50.532, ocazie cu care Stratnic a urcat pe poziția a VII-a, având un ecart de 9,5 secunde față de lider. Iar atunci când stai să te gândești că vorbim despre un Seria 1 Coupe, diesel, care se luptă cu „monștrii” consacrați, rezultatul nu e deloc rău.

Teliu - Costi Stratnic - BMW Seria 1 Coupe (3)

Clasamentul final l-a găsit pe Lucian Răduț pe prima treaptă a podiumului, urmat de Ovidiu Zaberca și de Paul Andronic. La finalul celor două manșe, timpul cumulat, l-a poziționat pe Costi Stratnic pe poziția a VIII-a, acesta adjudecându-și primul loc în „Cupa Diesel”. După etapa de la Teliu, lupta în grupa H devine și mai interesantă. Liderul grupei este Răduț Lucian, cu 105 puncte, urmat de Paul Andronic (95 de puncte) și de Ovidiu Zaberca (90 de puncte). În clasamentul grupei H, Costi Stratnic este pe poziția a opta, cu 22 de puncte. În clasamentul Cupei Diesel, Samoilă Bogdan este lider cu 97 de puncte, urmat de Costi Stratnic, cu 75 de puncte.

Teliu - Costi Stratnic - BMW Seria 1 Coupe (1)

Următoarea etapă a Campionatului Național de Viteză în Coastă se va desfășura în perioada 19-20 septembrie, la Câmpulung, pe DJ734, între Câmpulung și Voina. Traseul are o lungime de fix trei kilometri, o pantă medie de 8,5% și o alltitudine la sosire de aproape 1.000 de metri. Noi le urmă succes tuturor piloților și îi ținem pumnii lui Costi Stratnic pentru încă un rezultat bun.

Mai jos poți urmări un scurt rezumat al etapei de la Teliu, avându-l în prim plan pe Costi Stratnic:

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account