Vânzările BMW Group au atins maximul istoric în martie 2013
191.269 de maşini livrate, o creştere de 3,0%.
Faţă de Q1 2012, vânzările au avut un plus de 5,3%, la 448.200 de automobile.
Creşteri consistente în Asia şi în Americi.
În luna martie, BMW Group a vândut mai multe automobile decât în orice altă lună din istoria sa. Per total, compania a comercializat 191.269 de automobile BMW, MINI şi Rolls-Royce în cursul lunii trecute, depăşind precedentul maxim istoric din martie anul trecut (185.741 unităţi / +3,0%). De asemenea, compania a înregistrat un nou nivel de top pentru primele trei luni: volumul vânzărilor pentru acest an, până la finalul lunii martie, a crescut cu 5,3%, la 448.200 de unităţi (anul trecut: 425.543).
Ian Robertson, membru în Consiliul Director şi responsabil pentru vânzări şi marketing BMW: „Luna trecută, BMW Group a reuşit cele mai bune vânzări şi cel mai bun trimestru din întreaga istorie a companiei, acestea în ciuda mediului economic nefavorabil în Europa. Vânzările gamei BMW Seria 3 au contribuit masiv la acea creştere, iar în curând vom extinde gama de succes Seria 3 cu BMW Seria 3 Gran Turismo. În consecinţă, obiectivul nostru este o creştere continuă a vânzărilor BMW Group la nivel mondial în 2013.”
Prin volumul la nivel global – 159.195 de automobile (anul trecut: 153.016 / +4,0%) -, marca BMW a comercializat mai multe maşini decât în orice altă lună din istoria companiei. Vânzările pentru acest an la sfârşitul lunii martie au ajuns la 381.404 automobile (anul trecut: 356.562), o creştere de 7,0% faţă de primul trimestru din 2012. BMW Seria 3 a avut un prim trimestru excelent, cu 109.279 de maşini vândute (anul trecut: 91.138 / +19,9%). Creşterea din primul trimestru s-a datorat şi modelului BMW X1, al cărui volum de vânzări a urcat cu 27,6%, la 37.680 de unităţi (anul trecut: 29.535). Şi vânzările pentru BMW X3 şi BMW X5 au continuat să performeze bine până la finalul lunii martie, fiind vândute 36.189 de unităţi (anul trecut: 35.249 / +2,7%), respectiv 27.274 de maşini (anul trecut: 26.563 / +2,7%). Volumul vânzărilor pentru BMW Seria 6 a urcat cu 32,7%, la 6.174 de unităţi faţă de 4.651 în acelaşi interval din 2012.
În cursul lunii martie, 31.763 de automobile MINI au fost livrate clienţilor din lumea întreagă (anul trecut: 32.422 / -2,0%), iar totalul vânzărilor din primul trimestru al anului 2013 a fost de 66.154 de unităţi (anul anterior: 68.211 / -3,0%). Uşoara descreştere din primul trimestru a fost cauzată de închiderea fabricii din Oxford pe o perioadă de patru săptămâni, la începutul anului, pentru renovare. Noul MINI Paceman, care a fost lansat luna trecută, este văzut ca un motiv de impulsionare a vânzărilor mărcii la nivel global.
Rolls-Royce: După un nou record înregistrat în 2012, automobilele Rolls-Royce livrate clienţilor în primul trimestru au fost mai mici cu -16,6% (642 unităţi) comparativ cu anul anterior. Acest lucru a figurat în ciclul de planificare al companiei, întrucât uzina a fost reechilibrată şi pregătită pentru începerea producţiei la noul Rolls-Royce Wraith. Vânzările din martie au înregistrat o creştere de 2,6% (311 unităţi) în comparaţie cu aceeaşi perioadă din 2012, subliniind optimismul rezervat al companiei cu privire la un nou an foarte bun în 2013.
În primele trei luni din 2013, BMW Motorrad a depăşit datele înregistrate cu un an înainte, astfel că a reuşit cel mai bun prim trimestru din istoria sa. Vânzările au crescut cu 1,5%, la 24.732 de unităţi (anul trecut: 24.373). În total, 13.067 de motociclete BMW au fost livrate clienţilor în martie – o creştere de 6,3% faţă de anul anterior (12.295).
De-a lungul primelor trei luni, BMW Group a reuşit creşteri pe mai multe pieţe. Un prim trimestru foarte bun în SUA şi China a contribuit la saltul înregistrat de vânzările BMW Group la nivel mondial. În SUA au fost livrate un număr-record de automobile – 78.957 de unităţi -, o îmbunătăţire de 4,3% faţă de aceeaşi perioadă din 2012 (75.729). În intervalul ianuarie-martie, clienţilor de pe piaţa Chinei continentale le-au fost livrate 86.070 de automobile, o creştere de 7,6% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut (2012: 80.014). Şi alte pieţe din Asia, precum Japonia (14.990 unităţi / +7,2%) şi Coreea de Sud (8.900 de unităţi / +16,9%), au raportat creşteri importante în primele trei luni ale anului. De asemenea, pieţele din Orientul Mijlociu au avut parte de evoluţii pozitive, fiind livrate 6.303 automobile (anul trecut: 4.936 / +27,7%).
În Germania, piaţa internă a companiei, în primul trimestru au fost înmatriculate 63.675 de automobile BMW Group (anul trecut: 66.214 / -3,8%). În ciuda climatului potrivnic din piaţă, compania a reuşit să obţină o creştere a cotei şi acum este lider al segmentului premium din Germania. În Rusia, vânzările au urcat cu 21,1% în primele trei luni ale anului, la 9.377 de maşini (anul trecut: 7.743). În toată Europa, compania a raportat o creştere uşoară, fiind vândute 207.128 de unităţi în intervalul amintit (anul trecut: 200.954 / +3,1%).
[Sursa: BMW]Fiti la curent cu cele mai noi stiri din lumea BMW si de pe telefonul mobil, accesand m.bmwblog.ro