ALPINA B7 xDrive facelift vs Mercedes-AMG S 63 4MATIC+

ALPINA B7 xDrive s-a revigorat estetic și tehnic odată cu facelift-ul modelului de lux BMW Seria 7. În urma revizuirilor, propulsorul său V8 biturbo de 4,4 litri livrează 608 CP și un cuplu de 800 Nm. Drept urmare, sprintează de la 0 la 100 km/h cu 0,1 secunde mai repede, adică în 3,6 secunde. Iar viteza sa maximă se plafonează abia la 330 km/h.

Prestația motorului a fost îmbunătățită prin modificări la nivelul turbinelor, o gestiunea electronică revizuită și folosirea unor intercoolere proiectate special pentru ALPINA, care sunt interconectate pentru a reduce sau egaliza pulsațiile de presiune între cele două bancuri de cilindri. Aceste specificații au ajutat ca livrarea cuplului maxim să aibă loc de la 2.000 rpm, în loc de 3.000 rpm.

Totodată, mulțumită și filtrelor de particule, propulsorul respectă normele Euro 6d, conform măsurătorilor WLTP.
La rândul său, transmisia sport automată, cu 8 trepte, proiectată de ZF, include și sistemul ALPINA SWITCH-TRONIC. Iar timpii săi de reacție în modul de rulare Sport sunt acum considerabil mai rapizi, după cum subliniază ALPINA.
Sistemul de direcție integrală, care virează toate cele 4 roți, este moștenit de la BMW Seria 7 și are un rol important în agilitatea limuzinei. În plus, sistemul de tracțiune integrală xDrive, care redistribuie cuplul între punți continuu, în milisecunde, beneficiază de un calibraj special ALPINA.

Însă cum se compară ALPINA B7 xDrive cu rivalul clasic de la Mercedes-AMG?

Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ oferă un răspuns foarte puternic. Acesta a trecut printr-un transplant care îl face și mai performant. A primit un V8 biturbo de 4 litri, care include și funcția de dezactivare a 4 cilindri pentru reducerea consumului și emisiei. Acest motor înlocuiește V8-ul biturbo de 5,5 litri. Dar, în ciuda cilindreei reduse, propulsorul oferă 612 CP, ceea ce reprezintă un surplus de 27 CP. Cuplul maxim de 900 Nm este livrat de la 2.750 rpm. Iar gestionarea lui se face prin noua transmisie AMG SPEEDSHIFT MCT cu 9 trepte, care înlocuiește cutia de viteze cu 7 trepte utilizată în prealabil. Toate acestea au drept rezultat un demaraj 0-100 km/h de 3,5 secunde și o viteză de top ce ajunge la 300 km/h, dacă se alege și pachetul AMG Driver. Desigur, ajută și faptul că sistemul de tracțiune integrală pune mai bine în valoare resursele motorului. Sistemul denumit AMG Performance 4MATIC+ oferă tracțiune integrală variabilp continuu și, în funcție de condițiile de rulare, poate oferi plăcerea condusului doar cu tracțiune spate.

BMW Motorrad

Comentarii

©2020 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account