Audi RS3 Sportback – cel mai puternic concurent pentru BMW Seria 1 M Coupe

In luna ianuarie a anului viitor, BMW va lansa la Salonul auto de la Detroit modelul BMW Seria 1 M Coupe. M-ul entry-level de 340 CP va fi o masina construita pentru entuziastii marcii si pentru soferii care isi doresc sa experimenteze inca odata „Ultimate Driving Machine”.
Modelul Seria 1 M Coupe, echipat cu tractiune spate, cutie de viteze manuala cu sase rapoarte si suspensie M, reprezinta cel mai dinamic vehicul din clasa compacta premium.
Dar iata ca ieri Audi, constructorul german din Ingolstadt, a publicat mai multe detalii despre modelul Audi RS3, impreuna cu o serie de fotogafii.
Asa cum BMW pariaza pe motorul lor cu sase cilindri in linie si tractiunea spate ca elemente de baza ale marcii, Audi pariaza pe motoarele turbo cu cinci cilindri si pe faimosul sistem de tractiune integrala quattro.
Audi RS3 Sportback este propulsat de motorul de 2.5 litri ce produce 340hp (250kW) si cuplu maxim de 450Nm. Puterea este transmisa rotilor prin intermendiul unei transmisii S tronic cu sapte rapoarte, iar tractiunea este integrala permanent. In timp ce zona rosie incepe la 1M in jurul valorii de 6500 rpm, la RS3 incepe de la 6800 rpm.
Ca toate motoarele Audi pe benzina, si acesta de 2.5 l TFSI combina tehnologia turbo cu injectia directa FSI.
Audi RS3 accelereaza de la 0 la 100 km/h in 4,6 secunde, iar viteza maxima este limitata electronic la 250 km/h. Masina cantareste doar 1.575 kg. Pe de alta parte, despre 1M se spune ca ar accelera de la 0 la 100 km in 4,5-4,6 secunde si ar cantari in jur de 1.500 kg.
La exterior, RS3 ramane fidel designului Audi, cu multe LED-uri, grila in nuanta antracit marita si capacele oglinzilor exterioare vopsite intr-o nuanta de aluminiu mat.
Randare realizata de Jon Sibal
Audi RS3 sta pe roti de 225 si 235 mm si jante de 19 toli. Garda la sol a fost redusa cu 25 mm, iar sistemul de franare include discuri de 270 mm pe fata si 310 mm pe spate, cu etriere in patru pistoane.
Audi RS3 va fi construit la uzina de la Győr in Ungaria si va costa in Germania in jur de 50.000 Euro. Probabil ca si Seria 1 M Coupe va avea un pret similar.
In primavara anului 2011 vom putea vedea mai multe analize si comparative ale celor doua masini.
