Noul BMW Seria 1: faza finală de teste pe circuitul de la Miramas
Automobile de preserie camuflate ale celei de-a treia generaţii BMW Seria 1 sunt supuse în prezent unor teste vaste la centrul de testare BMW de la Miramas, în sudul Franţei. Diferitele piste de manevrabilitate ale facilităţii oferă condiţii optime pentru rafinarea agilităţii şi a dinamicii noului BMW Seria 1. Acest lucru a fost precedat de cinci ani de activitate de dezvoltare intensă şi de trecerea la arhitectura modernă BMW cu tracţiune faţă.
Un BMW veritabil cu caracter individual
Noul BMW Seria 1 va impune noi standarde în clasa compactă premium în ceea ce priveşte dinamica, oferind în acelaşi timp un spaţiu interior semnificativ mărit. Cu un reglaj de ultimă oră al suspensiei, tehnologii inovatoare şi integrarea tuturor componentelor şi sistemelor de control referitoare la dinamică, BMW Seria 1 dispune de o agilitate mai mare atât cu tracţiune faţă, cât şi cu tracţiune integrală BMW xDrive inteligentă. „Clienţii noştri vor simţi direct reacţiile rapide şi precise care oferă o experienţă a condusului optimizată. BMW Seria 1 va fi un BMW veritabil cu un caracter individual”, declară Peter Langen, director de dinamică în cadrul BMW Group.
Transfer de tehnologie de la BMW i3
La noul BMW Seria 1, BMW a utilizat toată experienţa acumulată pe parcursul ultimilor ani cu modelele BMW Group cu tracţiune faţă. Un element crucial pentru agilitatea foarte ridicată a automobilului este tehnologia ARB (limitare a patinării roţii actuatorului contiguu) cunoscută de la BMW i3, care acum îşi face debutul la un automobil cu motor termic. Acest transfer de tehnologie de la marca BMW i către marca BMW îmbunătăţeşte decisiv tracţiunea, facilitând totodată un control semnificativ mai sensibil şi mai rapid.
Tehnologia ARB, care este standard la BMW Seria 1, dispune de un sistem de control al patinării poziţionat direct în unitatea de control a motorului în loc să fie în unitatea de control pentru funcţia DSC (Controlul Dinamic al Stabilităţii). Fără căile lungi de semnal, informaţia este trecută de trei ori mai rapid, viteza de reglare fiind percepută de conducător de zece ori mai repede. În strânsă colaborare cu funcţia DSC, limitarea patinării roţii actuatorului contiguu reduce semnificativ subestimarea puterii experimentată de obicei de automobilele cu tracţiune faţă, dar fără intervenţia de control pentru stabilizarea dinamicii laterale. BMW Performance Control (distribuţia momentului de cuplu) este disponibil tot standard, iar suplimentar creşte agilitatea BMW Seria 1 prin intervenţia frânei dinamice. Mai mult, rigiditatea torsională a structurii caroseriei este îmbunătăţită prin utilizarea direcţionată a braţelor suplimentare cum ar fi „lonjeronul boomerang” standard pe puntea spate.
„Prin această integrare vastă a tuturor aspectelor referitoare la dinamică, precum şi a celor noii funcţii inovatoare de control a tracţiunii, creăm o experienţă complet nouă a condusului”, declară Holger Stauch, project manager BMW Seria 1.
Cel mai puternic motor BMW Group cu patru cilindri pentru noul vârf de gamă
Nou dezvoltatul motor cu patru cilindri se evidenţiază în portofoliul de motorizări pentru noul BMW Seria 1. BMW M135i xDrive dispune de cel mai puternic motor cu patru cilindri de la BMW Group, cu o capacitate de 2,0 litri şi tehnologie BMW TwinPower Turbo. Propulsorul oferă 225 kW (306 CP), asigurând caracteristici de manevrabilitate foarte dinamică prin soluţii tehnice individuale precum arborele cotit armat, noi pistoane şi tije, turbocompresorul cu evacuare mai mare şi supapele optimizate pentru injecţia combustibilului.
Mai mult spaţiu interior
BMW Seria 1 a făcut un pas major înainte şi în ceea ce priveşte spaţiul interior. Datorită noii arhitecturi cu tracţiune faţă cu motoare dispuse transversal şi tunel central coborât, un spaţiu suplimentar notabil este disponibil acum faţă de modelul anterior, în special pentru locurile din spate. De exemplu, spaţiul pentru picioare pentru pasagerii din spate a crescut cu 33 de milimetri, iar spaţiul pentru cap la locurile din spate cu 19 milimetri. Accesul la compartimentul spate este mai uşor, iar portbagajul a fost extins cu 20 de litri, la 380 de litri. Astfel, noul BMW Seria 1 combină caracteristici de manevrabilitate remarcabilă cu un spaţiu mărit semnificativ.