Modelul plug-in hybrid BMW X1 xDrive25Le dedicat Chinei are autonomie electrică de 110 km

Propulsiile plug-in hybrid lasă din ce în ce mai puține argumente în favoarea motorizărilor diesel. Și, treptat, vor face inutilă folosirea unor motorizări pe benzină cu cilindree mare. Versiunea actualizată a modelului plug-in hybrid BMW X1 xDrive25Le, care este dedicat pieței din China, este un exemplu clar în acest sens, prin nivelul de autonomie și performanță.

Concret, BMW X1 xDrive25Le promite acum o autonomie pur electrică de până la 110 km, ceea ce reprezintă o creștere cu 83% față de autonomia electrică pe care acest model o asigura înainte de actualizare. Tot în comparație cu propulsia plug-in hybrid inițială, BMW X1 xDrive25Le consumă acum cu 72% mai puțină benzină. Adică 1,3 litri per 100 km/h. Aceste valori sunt calculate conform normelor NEDC, care au fost înlocuite de normele WLTP, ce promit mai multă strictețe și măsurători mai apropiate de utilizarea mașinilor în condiții de trafic real. Dar chiar și așa, îmbunătățirile sunt impresionante.
În plus, aceste performanțe le obține un Sports Activity Vehicle (SAV) de clasă compactă, nu un automobil mic de oraș. Pe deasupra, fiind vorba despre modelul construit și comercializat în China, acest X1 este în varianta cu ampatament lungit, ceea ce mai adaugă la cântar. Dar resursele sistemului de propulsie plug-in hybrid sunt solide. Livrează per ansamblu 231 CP și un cuplu de 382 Nm, care permit un demaraj 0-100 km/h în 7,4 secunde.
Dezvoltarea bateriei litiu-ion a condus la acest surplus consistent de eficiență și performanțe. Celulele noii baterii conțin acum nichel, cobalt și mangan în raport 8:1:1. Creșterea nivelului de nichel a crescut densitatea bateriei, iar folosirea a mai puțin cobalt înseamnă că nu mai este nevoie de aceeași cantitate de pământuri rare. În urma evoluției, bateria cântărește cu 2,5 kg mai mult, dar acestea sunt justificate pe deplin prin performanțe.
Sistemul plug-in hybrid utilizat de versiunea actualizată a lui BMW X1 xDrive25Le folosește un propulsor turbo pe benzină, de 1,5 litri, cu 3 cilindri, care animează roțile punții față. Acestuia îi vine în ajutor un motor electric ce angrenează roțile punții spate. Așadar, vorbim despre un sistem de propulsie suficient de compact cât să fie implementat în modele de clasă cât mai mică. Performanțele și autonomia pe care le oferă unui SUV de talia lui BMW X1 face foarte atractiv viitorul sistemelor plug-in hybrid.
BMW subliniază că X1 xDrive25Le a fost în 2018 cel mai bine vândut model premium plug-in hybrid din segmentul SUV în China. Acum, cu noile specificații mult îmbunătățite, acest statut de bestseller va fi bine apărat.

BMW Motorrad

Comentarii

©2025 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account