Autocar a testat noul ALPINA B5

La inceputul acestei saptamani, constructorul ALPINA a prezentat cea mai recenta versiune a modelului B5. Construit pe baza modelului BMW Seria 5 F10 sedan, ALPINA B5 sporeste agresivitatea infatisarii actualei Seria 5, in urma aplicarii tratamentului propriu. In mod similar modelului B7, noul B5 ofera un mix de performanta de lux, eleganta, stil, sportivitate si exclusivism.
Sub capota B5 ascunde motorul actual V8 al celor de la BMW, care echipeaza si ALPINA B7. Motorul de pe B5 poarta denumirea interna N63 si livreaza o putere maxima de 507 CP si cuplu maxim de 700 Nm. Agregatul este cuplat cu o varianta modificata a cutiei automate ZF cu opt rapoarte.
Noul B5 a fost luat la un scurt drive-test de cei de la Autocar, asadar haideti sa vedem impresiile lor.
Incredibil de rapid. Am condus B5-ul de la sediul Alpina in Buchloe pana in Marea Britanie – la timp pentru aparitia sa la Goodwood Festival of Speed – si cu o fasie de autobahn libera in fata, masina e rapida ca un supercar.
Acceleratia raportata de Alpina, de 4,7 secunde de la 0 la 100 km/h pare un rezultat mare – cat despre viteza maxima, ei bine, am vazut pe bord 306 km/h in conditiile in care in masina erau trei pasageri impreuna cu bagajele lor, iar masina tot mai accelera puternic.
Adevarul e totusi ca realizarea unui Seria 5 care sa fie puternic pe autostrada nu avea cum sa fie cea mai mare provocare pentru inginerii de la Alpina. Mai provocatoare este sarcina de a face masina manevrabila pe sosele proaste si drumuri virajate, si aici isi dovedesc rezultatul modificarile facute de companie – suspensia mai joasa, pneuri non-runflat si posibilitatea de reprogramare a amortizoarelor reglabile BMW.
Nu am putea spune ca B5 are fix aceleasi nivele de agilitate si subtilitate cu ale unui Jaguar XFR – dar nici nu este foarrte departe de acestea, insemnand ca e cu adevarat foarte bun. Modificarile aduse la reglajele de directie fac ca volanul sa se simta la viteze mai mici mai usor decat ca un cinciar, si mai greu cand accelerezi, si iti ofera reglaje mai satisfacatoare decat cele ale BMW.
Cand masina este in modul Sport sau Sport+ suspensia este rigida dar inca ascultatoare (nu exista pneuri runflats, doar Michelin Pilot Sport 2s, sau Pilot Super Sports) iar controlul masinii este excelent.
Sa cumpar oare una?
La pretul aproximativ de 70.000 GBP, B5 se situeaza deasupra modelului Jaguar XFR ca pret, dar il bate clar la capitolul exclusivitate. Pana si masina noastra – prototipul de productie numarul unu – era finisata superb, dotarile sunt relativ generoase dupa standardele BMW, iar Alpina poate sa ofere si un serviciu personalizat neegalat de niciun producator de serie.
Puteti citi raportul complet pe site-ul Autocar
