BMW ActiveHybrid 7 analizat de The Diesel Driver
Anul trecut BMW a debutat in segmentul hibrid cu doua modele de varf, Seria 7 si X6 Hybrid. Denumit ActiveHybrid 7, primul hibrid BMW gata de productie utilizeaza un sistem electric diferit de X6 Hybrid, si e considerat un hibrid de tip ‘mild’. Sistemul a fost dezvoltat in colaborare cu Mercedes Benz.
ActiveHybrid 7 combina un motor electric cu foarte apreciatul motor BMW V8 de 4.4 litri twin-turbo si transmisia automata cu opt rapoarte, si accelereaza de la 0 la 100 km/h in doar 4,7 secunde. Consumul de carburant estimat este de 13.8 l/10km urban si 9l/100km extraurban, o imbunatatire de cca 18% comparativ cu modelul non-hibrid BMW 750i/Li.
Cei de la The Diesel Driver au publicat recent impresiile lor despre BMW Seria 7 Hybrid, impreuna cu consumul real inregistrat in timpul testelor. Desi majoritatea detaliilor tehnice sunt binecunoscute si mentionate deja, haideti sa citim si despre experienta la rulare.
“Poate ca pana la urma va intrebati cum se conduce ActiveHybrid 7. Mi-am petrecut o saptamana cu ActiveHybrid 7, conducandu-l pe drumuri serpuite de munte, pe autostrazi si in traficul urban, si cand am apasat pedala de acceleratie nu prea am simtit diferenta intre el si modelul 760Li propulsat de motorul V12. Functia start-stop este destul de insesizabila, desi o miscare brusca de la frana la acceleratie poate avea ca rezultat o usoara smucitura. Datorita bateriei de dimensiune mica si a sistemului hibrid de tip ‚mild’, distributia greutatii in cazul septarului se pastreaza, ceea ce contribuie la buna manevrabilitate (acesta e unul din motivele pentru care BMW utilizeaza sisteme hibride diferite la X6 comparativ cu Seria 7).
Suspensia ferma a putut fi ajustata prin intermediul celor patru setari din sistemul Driving Dynamics Control. In modul sport, ActiveHybrid 7 a atacat serpentinele cu inversunare. Pe unele strazi cu gropi din New York nu prea am simtit denivelarile.
Economia de carburant pe care am realizat-o in acea saptamana a fost un mod excelent de a-mi reaminti ca ma aflu totusi intr-un vehicul hibrid. Consumul mediu in mediul urban a fost de 11.75 l /100km, iar consumul mixt pe durata intregii saptamani a fost de 9.6 l/100 km.”
Puteti citi analiza completa pe site-ul The Diesel Driver.