BMW X6
BMW X6
BMW X6

BMW Alpina B3 Bi-Turbo Touring: mașina perfectă pentru toată familia

BMW Alpina B3 Bi-Turbo Touring

BMW Alpina B3 Bi-Turbo Touring este acel M3 Touring care nu a venit niciodată. Cu peste 400 de cai-putere și cu un volum maxim al portbagajului de 1.500 de litri, Touring-ul celor de la Alpina bazat pe Seria 3 este un vis destul de costisitor.

Dacă ești în căutarea unei mașini de familie care să-ți ofere suficient spațiu pentru copii, cățel și bagaje, dar nu vrei sub nicio formă să renunți la performanțele unui BMW M3, atunci BMW Alpina B3 Bi-Turbo Touring este probabil cea mai bună variantă. Mai ales că, teoretic, Touring-ul celor de la Alpina este mai rapid decât un M3, dar și ceva mai ieftin. Dar să începem cu începutul.

În primul rând, BMW Alpina B3 Bi-Turbo Touring este disponibil în două versiuni de tracțiune: spate sau integrală. Și, ca orice tătic responsabil, vei alege versiunea cu xDrive. Dacă așa stau lucrurile atunci vei primi un „break” care are sub capotă un motor de 3,0 litri, supraalimentat, cu șase cilindri în linie, cuplat unei transmisii automate cu opt rapoarte. Puterea maximă este fix 410 cai-putere disponibili între 5.500 și 6.250 de rotații pe minut, în timp ce momentul motor are o valoare maximă de 600 Nm și este disponibil între 3.000 și 4.000 de rotații pe minut. Mai mult, un cuplu de 550 Nm este disponibil pe o plajă mult mai largă de turații, adică între 2.200 și 5.200 de rotații pe minut. Astfel, sprintul 0-100 km/h durează 4,2 secunde, iar viteza maximă este 295 km/h. Prin comparație, un BMW M3 Sedan – echipat cu transmisia automată – accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,1 secunde și are o viteză maixmă limitată electronic la 250 km/h. Chiar și dacă optezi pentru pachetul BMW M Driver’s Package vei ajunge la 280 km/h, dar tot nu vei egala cei 295 km/h ai un Touring Allrad de la Alpina.

BMW Alpina B3 Bi-Turbo TouringPe lângă ce se află sub capotă, fiecare BMW Alpina B3 Bi-Turbo Touring Allrad vine echipat cu suspensie adaptivă, dar și cu sistemul ALPINA SWITCH-TRONIC de schimbare a treptelor, în timp ce elementele de design exterior punctează mult la capitolul exclusivitate. Un alt aspect care merită atenția ta și a noastră este evacuarea dezvoltată în colaborare cu Akrapovic și care are o supapă care controlează sunetul prin intermediul sistemului Drive Performance Control. Astfel, dacă rulezi în modul Comfort, supapa rămâne închisă până la 2.500 rpm, astfel încât sunetul evacuării să fie cât mai discret. Totuși, după 2.500 rpm, supapa se deschide automat și lasă liber sunetul natural. Mai mult, modul ALPINA SWITCH-TRONIC de schimbare a treptelor îți permite ca atunci când ai selectat modul Sport+ sau când ai decuplat sistemul DTC să schimbi treotele manual 100%. Astfel, modulul care schimbă în trepte superioare automat este dezactivat, astfel că ai controlul totatl asupra transmisiei, mașina menținându-și o turație maximă limitată electronic pentru a proteja componentele grupului moto-propulsor.

BMW Alpina B3 Bi-Turbo TouringDacă îți faci griji legate de nivelul de echipare, poți să stai liniștit, pentru că BMW Alpina B3 Bi-Turbo Touring Allrad vine echipat cu tot ce ți-ai putea dori și chiar mai mult. Jantele clasice Alpina pe 20 inch sunt încălțate cu anvelope Michelin Pilot Super Sport, iar sistemul de frânare are disccuri de 370 mm pe față și 345 mm pe spate. Pentru iarnă, există un pachet cu jante Alpina pe 19 inch și anvelope Continental ContiWinterContact. În interior, volanul Alpina îmbrăcat manual în piele este prezent, iar plăcuța cu numărul de producție al modelului este și ea prezentă. Pe lângă asta mai primești faruri cu LED, pilot automat, sistem de navigație și tot ce găsești în lista de dotări ale unui model BMW. În plus, pentru cei de la Alpina nu există nicio limită atunci când vine vorba despre personalizarea interiorului.

BMW Alpina B3 Bi-Turbo TouringBMW Alpina B3 Bi-Turbo Touring Allrad are un preț de listă de 72.600 de euro, cu TVA inclus, în timp ce, tot prin comparație, un BMW M3 Sedan echipat cu transmisia automată M cu dublu ambreiaj pornește de la 83.620 de euro, cu TVA inclus. Da, știm că nu poți compora un BMW M3 Sedan cu un BMW Alpina B3 Bi-Turbo Touring Allrad, însă în lipsa unui M3 Touring, estate-ul celor de la Alpina este un înlocuitor al naibii de bun și de atractiv. Mai ales că sunt puține „break”-uri pe piață care se apropie de 300 km/h și care fac suta în 4,2 secunde.

Descoperă noua colecție BMW Motorsport și alege-ți accesoriul potrivit:

colectia bmw motorsport

BMW Motorrad

Comentarii

©2020 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account