Blechmann R 18: O personalitate alternativă a cruiser-ului bavarez
Bernhard Naumann este genul de specialist în personalizarea motocicletelor, care lasă metalul să exprime laturile ascunse ale personalității. Iar de data aceasta a scos în evidență trăsături fascinante din personalitatea lui BMW R 18, modelul dedicat de BMW Motorrad segmentului cruiserelor.
Bernhard Naumann a abordat proiectul în maniera unui artist:
„Trasez designul direct pe obiect, folosind materialul final. Asta îmi permite să răspund direct cerințelor și să țin mereu un ochi asupra proporțiilor. Munca mea începe prin a înlătura părți din versiunea originală, până când rămâne o pânză albă. Pe măsură ce procesul de construire progresează, designul se dezvoltă. Denumesc asta stilul Blechmann de creare rapidă a prototipului.” Rezultatul este la fel de plastic ca și exprimarea lui Bernhard Naumann.
Proiectul Blechmann R 18 se remarcă prin formele zvelte. De exemplu, rezervorul a fost îngustat și subliniază sportivitatea expunând și mai mult imensul motor boxer. Este cel mai mare motor boxer BMW realizat vreodată, cu o capacitate de 1.802 cmc. Dezvoltă 91 CP la 4.750 rpm și un cuplu de 158 Nm la 3.000 rpm.
Linia atletică a motocicletei este pronunțată și de decupajele pentru genunchi. Iar aspectul unuic al lui Blechmann R 18 este reflectat și de farul din față, al cărui design imită grila dublă tradițională BMW.
Per ansamblu, Bernhard Naumann a respectat stilul retro al lui BMW R 18, care evocă designul legendarului model clasic BMW R 5. Iar meticulozitatea manufacturii se explică și prin faptul că el a lucrat alături de echipa sa timp de 450 de ore pentru a da viață acestei versiuni R 18.