Motorină de lux, la 3 litri: BMW 730d xDrive versus Audi A8 50 TDI quattro

Diesel-urile de 3 litri cu 6 cilindri sunt în continuare o alegere populară pentru sedanurile de lux. Iar sistemele mild hybrid le oferă carte verde pentru ca ele să își continue călătoria într-o lume care virează cât mai mult spre electrificare. Noile modele BMW 730d xDrive și Audi 50 TDI quattro aduc argumente în acest sens.  

Atât BMW, cât și Audi au apelat la sisteme mild hybrid pentru a îmbunătăți eficiența și perfomanța propulsoarelor diesel de 3 litri cu 6 cilindri. Mai mult de atât, versiunile de bază ale acestor motoare dezvoltă 286 CP atât pentru BMW 730d xDrive, cât și pentru Audi 50 TDI quattro. Drept urmare, duelul este purtat cu forțe egale. Dar, diferențele stau în detalii.

Audi A8 50 TDI quattro

Sedanul din Stuttgart are un V6 TDI de 2.967 cmc, cu injecţie directă Common Rail, care produce 286 CP între 3.750 și 4.000 rpm. Cuplul maxim de 600 Nm al motorului turbo este livrat între 1.250 și 3.250 rpm. Rezultă un sprint 0-100 km/h în 5,9 secunde și o viteză maximă de 250 km/h. Aceleași performanțe sunt declarate și pentru varianta cu caroserie lungă a lui Audi A8 50 TDI quattro. Consumul mediu declarat de Audi se încadrează între 5,6 și 5,8 litri, pentru ambele variante de caroserie. Emisiile CO2 sunt de 145-152 g/km pentru Audi A8 50 TDI quattro și respectă normele Euro 6d-Temp.

Audi menționează că tehnologia mild hybrid implementată standard tuturor motorizărilor disponibile pentru A8 ajută la reducerea consumului cu până la 0,7 l/100 km. Sistemul de 48 de volți include o baterie litiu-ion de 10 Ah (amplasată sub podeaua portbagajului), precum și un starter alternator conectat la arborele cotit printr-o curea.

Când șoferul ridică piciorul de pe accelerație la viteze între 55 și 160 km/h, Audi A8 50 TDI quattro oprește motorul termic și trece în modul de coasting (rulare liberă) cu ajutorul sistemului mild hybrid. Se poate rula astfel până la maximum 40 de secunde. Iar motorul diesel este pornit deîndată, într-o manieră lină, mulțumită starterului alternator. Sistemul mild hybrid susține funcționarea cu vibrații reduse și a sistemului Start/Stop de la 22 km/h și poate recupera la frânări energie de până la 12 kW.

Opțional, Audi A8 50 TDI quattro poate fi echipat cu un așa-zis asistent de eficiență. De exemplu, acest sistem îi indică șoferului când să nu mai accelereze înainte de un viraj, ori când circulă în spatele unui vehicul lent. Asistentul de eficiență poate ajusta frânarea și accelerare chiar și automat, dacă șoferul dorește acest lucru. În acest caz se folosesc drept repere datele de la sistemul de navigație sau și de la sistemele și senzorii de asistare a condusului, precum recunoașterea indicatoarelor rutiere sau distanța în raport cu celelalte mașini.

Desigur, eficiența și performanțele motorului diesel mild hybrid sunt exploatate optim și de transmisia tiptronic cu 8 trepte și tracțiunea integrală quattro.

BMW 730d xDrive

Din iulie 2020, BMW Seria 7 va fi disponibil la rândul său cu versiuni mild hybrid ale propulsorului diesel de 3 litri cu 6 cilindri în linie. Modelele BMW 740d vor avea varianta de 340 CP a acestui motor. Dar pentru acest comparativ cu Audi A8 50 TDI quattro, referința este BMW 730d xDrive, cu 286 CP, tracțiune integrală xDrive și transmisie Steptronic cu 8 trepte.

Spre deosebire de Audi A8 50 TDI quattro, modelul BMW 730d este propus atât cu tracțiune integrală, cât și cu tracțiune la puntea spate. Bineînțeles, 730d și 730d xDrive pot fi alese și în variante cu caroserie lungită.

Modelul BMW 730d xDrive are propulsor cu tehnologie BMW TwinPower Turbo, care acum cuprinde supraalimentare cu două turbine cu geometrie variabilă. De asemenea, BMW a optimizat sistemul de injecţie directă common-rail al motorului de 3 litri diesel, pentru a  furniza combustibilul în camera de ardere la o presiune maximă de 2.700 bar.

Propulsia lui BMW 730d xDrive generează 286 CP la 4.000 rpm și un cuplu maxim de 650 Nm între 1.500 și 2.500 rpm. Starterul generator care face parte din sistemul mild hybrid produce 11 CP, care sunt folosiți pentru a susține accelerările prompte și a reduce din sarcina motorului pe motorină. BMW explică faptul că sistemul mild hybrid a permis ca timpul de accelerare de la 0 la 100 km/h al modelelor BMW 730d şi BMW 730d xDrive să fie îmbunătăţit cu 0,2 secunde, la 5,9, respectiv 5,6 secunde. Viteza lor maximă este de 250 km/h. De asemenea, hibridizarea a redus consumul mediu de motorină cu până la 0,6 l/100 km. Mai exact, 730d consumă 4,7 – 4,9 l/100 km, în timp ce 730d xDrive are nevoie de 5,0 – 5,2 l/100 km. Modelul BMW 730Ld xDrive (cu ampatament lung) demarează de la 0 la 100 km/h în 5,7 secunde și consumă 5,1 – 5,3 l/100 km. Emisiile CO2 ale lui 730d xDrive sunt de 133 – 138 g/km.

Așadar, cel puțin cifrele declarate de constructori, arată că BMW 730d xDrive are avantaje la capitolele cuplu maxim, consum mediu și emisii CO2.

Pentru tratarea gazelor de eșapament, există filtru de particule de oxidare diesel și un strat SCR pe filtrul de particule diesel. Iar, pentru reducerea optimă a emisiilor de oxizi de azot, o a doua unitate de dozare a fost integrată la ieşirea SCR, montată aproape de motor. Drept urmare, dieselurile BMW de 3 litri cu 6 cilindri respectă deja normele Euro 6d.

BMW nu a menționat detalii despre funcțiile de coasting și Auto Start Stop ale motorului diesel de 3 litri utilizat de Seria 7. Dar același propulsor de 2.993 cmc și 286 CP a fost deja anunțat pentru facelift-ul Seriei 5 și noua generație Seria 4 Coupe. În cazul lor, funcția de coasting este activă în modurile de rulare ECO Pro și Comfort, de la 25 la 160 km/h, iar cea de Auto Start Stop este activată când viteza scade sub 15 km/h. De asemenea, BMW a subliniat că a preluat de modelele sale plug-in hybrid sistemul performant de regenerare a forței de frânare. Acesta reîncarcă bateria litiu-ion adițională a sistemului mild hybrid, în timpul frânărilor și decelerărilor. Iar eficiența sa este crescută atunci când se rulează în modul SPORT.

 

 

BMW Motorrad

Comentarii

©2020 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account