Vânzările BMW Group au atins un nou maxim pentru ianuarie
După un an 2014 în care BMW Group a stabilit noi recorduri şi a livrate peste două milioane de automobile, 2015 aduce un nou start bun din punct de vedere al vânzărilor, mai mari cu 7,0% în comparaţie cu aceeaşi lună a anului anterior. Un total de 142.154 de automobile BMW, MINI şi Rolls-Royce au fost livrate în ianuarie clienţilor din lumea întreagă, un nou maxim pentru această lună (anul anterior: 132.906).
„Acesta este un start bun, în care continuă tendinţa anului trecut”, a declarat Ian Robertson, membru al Consiliului de Administraţie BMW AG, responsabil pentru vânzări şi marketing BMW. „Privind înainte, avem drept obiectiv noi creşteri în 2015, în ciuda condiţiilor economice care sunt în continuate dificile pe unele pieţe. În cursul acestui an vor fi lansate modele foarte atractive, iar obiectivul nostru este să creştem vânzările la nivel global pentru a cincea oară consecutiv”, a completat Robertson.
Vânzările BMW au fost mai mari decât în precedenta lună ianuarie: 124.561 de automobile ale mărcii BMW au fost livrate clienţilor, cu 6,3% mai multe decât în aceeaşi lună din 2014 (117.178). 4.247 de clienţi au intrat în posesia recent lansatului Seria 2 Active Tourer, iar cererea pentru noile modele BMW Seria 4 a rămas la fel de mare, cu un total de 8.537 de livrări pe mapamond. Şi succesul gamei BMW X continuă. În ianuarie s-au vândut 4.555 BMW X4, în timp ce BMW X5 a avut o creştere semnificativă de 40,9% în comparaţie cu aceeaşi lună a anului trecut (12.035 / 2014: 8.540). Vânzările modelului BMW X6 au înregistrat o creştere uşoară, fiind livrate 2.889 de unităţi, un plus de 2,5% faţă de anul anterior (2.819). În prima lună a anului, vânzările automobilele BMW i inovatoare au totalizat 1.845 de unităţi. Pe mapamond, 1.416 clienţi au recepţionat modelele BMW i3, în timp ce vânzările BMW i8 au totalizat 429 de unităţi în ianuarie.
Per total, vânzările automobilelor MINI au fost mai mari ca niciodată în ianuarie, marca înregistrând o creştere de peste zece procente – 12,0% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut (17.373 / 2014: 15.510). „După ce modelul principal al mărcii noastre a fost schimbat anul trecut, MINI are ca obiectiv o creştere constantă în 2015”, a declarat Peter Schwarzenbauer, membru în Consiliul de Administraţie BMW AG, responsabil pentru MINI, BMW Motorrad şi Rolls-Royce. „Vânzările bune ale noilor MINI cu trei, respectiv cu cinci uşi pe care le-am înregistrat în trimestrul al patrulea au continuat şi în noul an, ceea ce mă face să fiu încrezător că acestea şi modelele care vor urma vor face ca MINI să-şi păstreze tendinţa de-a lungul întregului an”, a mai spus Schwarzenbauer. Vânzările noului MINI cu trei uşi sunt mai mari cu 33,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, totalizând 7.502 unităţi (2014: 5.616), în timp ce noul MINI cu cinci uşi a fost livrat către 3.876 de clienţi.
Ca urmare a strategiei de vânzări echilibrate la nivel mondial, BMW Group a înregistrat creşteri în aproape toate regiunile.
Livrările modelelor BMW şi MINI în Asia au crescut cu 6,6% comparativ cu ianuarie anul trecut (54.188 / 2014: 50.841), numeroase pieţe contribuind la această creştere. Livrările în China continentală au fost cu 7,9% mai mari (40.081 / 2014: 37.137), în timp ce Coreea de Sud a înregistrat un salt de 16,9% (4.045 / 2014: 3.460).
În cele două Americi, un total de 27.450 de automobile BMW şi MINI au fost livrate clienţilor (2014: 25.977 / +5,7%). Vânzările în SUA au totalizat 22.209 unităţi, o îmbunătăţire de 6,8% (2014: 20.796). Brazilia a experimentat şi o creştere semnificativă, de 18,5%, la un total de 1.139 de livrări (2014: 961).
Creşterea pozitivă înregistrată în Europa de-a lungul anului 2014 a continuat şi în ianuarie, regiunea având vânzări mai mari cu 8,5% faţă de aceeaşi lună a anului trecut. În total, 55.676 de automobile BMW şi MINI noi au fost livrate clienţilor în regiune pe parcursul lunii ianuarie (2014: 51.333). O serie de pieţe au obţinut creşteri de peste 10 procente. Vânzările din Scandinavia au urcat cu 11,5% comparativ cu ianuarie anul trecut, la un total de 3.300 de automobile livrate clienţilor (2014: 2.959). Creşteri similare s-au înregistrat în Olanda, unde s-au vândut 1.820 de automobile în ianuarie (2014: 1.639 / +11,0%). O evoluţie pozitivă a reuşit şi pe piaţa internă a BMW Group, Germania, unde au fost înmatriculate 19.396 de automobile BMW şi MINI noi (2014: 18.760 / +3,4%).
Anul a început foarte bine şi pentru BMW Motorrad. Un total de 6.263 de maxiscutere şi motociclete au fost livrate clienţilor, o creştere a vânzărilor de 15,2% în comparaţie cu luna ianuarie a anului anterior (2014: 5.438).
Vânzările BMW Group în ianuarie 2015, pe scurt
În ianuarie 2015 | Comparativ cu anul anterior | |
Automobile BMW Group | 142.154 | +7,0% |
BMW | 124.561 | +6,3% |
MINI | 17.373 | +12,0% |
BMW Motorrad | 6.263 | +15,2% |