BMW se retrage din WTCC 2011

Astazi a fost confirmat faptul ca BMW Motorsport a anuntat retragerea echipelor de fabrica din World Touring Car Championship pentru sezonul 2011. Aceasta stire vine pe fondul a doua modificari importante in randul echipei BMW Motorsport: Dr. Mario Theissen, actualul Director BMW Motorsport, care se retrage, si participarea BMW in campionatul DTM (German Touring Cars) in sezonul 2012, dupa o absenta de aproape 20 ani. Chiar daca echipele de fabrica se retrag din WTCC, BMW a anuntat ca vor oferi in continuare clientilor motoarele turbo de 1.6 litri cu injectie directa, pentru a le permite acestora sa fie conformi cu modificarile anuntate de FIA pentru sezonul 2011.

Dr. Thiessen a declarat: “BMW 320 TC, propulsat de motorul dezvoltat recent de 1.6 litri cu patru cilindri, (DI-)turbo, va fi inclus in oferta destinata clientilor, si va intra in WTCC prin intermediul echipelor private.”

Aceasta mutare vine dupa ce si echipa SEAT si-a retras sprijinul acordat echipelor de fabrica la sfarsitul sezonului WTCC 2009, in ciuda celor doua titluri castigate in perioada 2008-2009. Retragerea SEAT s-a datorat in primul rand reglementarilor noi din WTCC care au favorizat concurentii SEAT.

In mod oarecum ironic, si BMW a avut recent discutii cu FIA legat de reglementarile WTCC, cand au aparut probleme cu omologarea la penultima cursa din Japonia, unde echipele principale rulau cu masini cu cutii secventiale cu sase rapoarte, in loc de cele normale cu cinci rapoarte. Drept urmare, in urma utilizarii cutiilor neomologate, Andy Priaulx si Augusto Farfus au pierdut puncte de campionat in cursa Okayama, ambii piloti perzand astfel sansa de a concura la titlu, iar BMW a pierdut sansa la inca un titlu de constructor, favorizand astfel echipa Chevrolet, care ar castiga primul lor campionat.

Desi ultimul sezon se termina pentru BMW Motorsport intr-o nota trista, BMW ramane inca cel mai de succes constructor participant la WTCC (de la relansarea acestuia), cu Andy Priaulx castigator al primelor trei titluri in 2005-2007. Aceasta mutare va permite BMW Motorsport sa-si concentreze din nou eforturile pe programele M3 GT2 si M3 DTM. BMW este implicat si in WRC prin parteneriatul dintre MINI si Prodrive.

Primele rapoarte indica faptul ca o mare parte a pilotilor BMW din WTCC, precum Andy Priaulx sau Augusto Farfus, vor fi re-alocati pe programul european M3 GT2 care beneficiaza de ajutorul echipei Schnitzer.

[Sursa: Autosport.com si Bimmertoday.de]
BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account