DTM Spielberg C2: Timo Glock prelungește supremația BMW

Un debut în forță i-a adus cea de-a treia victorie în DTM fostului pilot de Formula 1 Timo Glock, iar BMW devine primul constructor cu două succese în 2016. Bucuria bavarezilor a fost completată de alte cinci mașini în puncte.
Calificările de duminică au confirmat forma bună a modelelor BMW în pofida kilogramelor suplimentare acumulate în prima manșă austriacă, dar pole-ul i-a revenit unui pilot Audi – britanicul Jamie Green. În spatele său, printre 7 BMW-uri se aflau doar doi coechipieri – Mortara și Rockenfeller, în timp ce Mercedes nu a contat. Pe ultima linie a grilei s-au așezat Paffett și di Resta, scoțianul fiind cu doar șase zecimi mai lent decât polemanul. Echilibru remarcabil așadar, în plutonul DTM.
La start, Glock a trecut rapid de Antonio Felix da Costa și l-a taxat apoi pe Green încă din turul secund, pe frânarea în acul de păr Remus. Nimeni nu l-a mai deranjat pe Timo până la final, acesta continuându-și forma bună care îi adusese două clasări pe podium în trecut la Spielberg. Echipa RMG a obținut așadar ambele succese în Austria, însă de această dată în urma primului BMW au ajuns doi componenți ai concernului Audi. Mattias Ekstrom a avut o strategie curajoasă, stând cu 12 tururi mai mult decât Glock pe primul set de gume, iar asta l-a promovat de pe 11 până pe 3. Ulterior, cu DRS și pneuri mai proaspete, suedezul a trecut și de Green, care nu i s-a împotrivit în virajul al treilea și astfel s-a sedimentat un podium cu o vârstă cumulată de peste 100 de ani.
Cu Mercedes foarte departe de rivali și în cursa a doua, cărțile s-au amestecat doar între BMW și Audi. Singurul moment fierbinte cu personaje din cele două tabere i-a avut în prim-plan pe Antonio Felix da Costa și Edo Mortara, italianul cauzând un incident ne-necesar, care-l costă la general. Cei doi au eliberat astfel poziții aducătoare de puncte, promovând un tren de BMW-uri compus din Farfus, Martin, Blomqvist și Wittmann. Ultimul vagon a fost cel sacrificat, Spengler fiind nevoit să se apere în fața Audi-urilor și pierzând locul în dauna lui Rockenfeller. Al zecelea a sosit Timo Scheider, din nou foarte robust în defensivă, spre disperarea lui Paffett.
Britanicul a făcut tot ce i-a stat în putință pentru a obține măcar un punct, însă pe final a fost surclasat de Juncadella, cel mai bun Mercedes fiind clasat abia pe 12. Un alt perdant a fost Adrien Tambay, care nu a putut să progreseze pe final, deși oglindise strategia bună a lui Ekstrom.
Jamie Green și Mattias Ekstrom pot afirma că sezonul abia a început în cursa a patra pentru ei, de vreme ce au punctat solid pentru prima oară, în timp ce la vârf avem un pilot Mercedes, Paul di Resta fiind în continuare lider deși a plecat cu mâna goală de la Spielberg. Următoarea etapă va avea loc peste două săptămâni, pe Lausitzring.
Clasament: di Resta 43p, Mortara 40p, Glock 37p, Martin 37p, Wittmann 35p, Blomqvist 34p, Farfus 32p.
Articol realizat de partenerii de la Pitstops.ro
