Modelul de competiții BMW M4 GT4 este disponibil cu 550 CP, de la 187.000 de euro
Odată cu prezentarea oficială premergătoare weekendului de curse SRO de la Virginia International Raceway (SUA), BMW M Motorsport a intrat în faza de vânzare a noului BMW M4 GT4, care urmează să continue succesul predecesorului său în categoria GT4 consacrată la nivel internaţional începând cu sezonul 2023.
Prețul noului BMW M4 GT4
Maşina a fost expusă pentru prima dată cu designul BMW M Motorsport, după ce a finalizat cu succes o cursă de test în culorile de camuflaj pe Nürburgring-Nordschleife (Gemania). Noul BMW M4 GT4 este disponibil cu un preţ de 187.000 de euro net. Producţia este programată să înceapă în octombrie 2022, pentru a permite ca primele maşini să fie livrate echipelor la timp pentru începutul sezonului 2023.
„Ne-am asumat provocarea de a dezvolta un succesor al primei generaţii de succes BMW M4 GT4”, a declarat Franciscus van Meel, directorul executiv BMW M. „Folosind informaţiile primite din partea clienţilor şi noua generaţie a maşinii de producţie bazată pe BMW M4, echipa noastră de dezvoltare, cu o experienţă bogată, a pregătit un BMW M4 GT4 mai rapid şi mai fiabil şi foarte emoţionant.”
BMW M4 GT4 preia componente de la modelul de competiții superior BMW M4 GT3
Noul BMW M4 GT4 a fost dezvoltat pentru a câştiga curse şi titluri, la fel ca predecesorul său. În acest scop, cele mai recente tehnologii-cheie din modelul de producţie au fost combinate cu o gamă de componente de la fratele mai mare, BMW M4 GT3. Dezvoltatorii s-au concentrat pe patru domenii-cheie: performanţă, fiabilitate, eficienţă a costurilor şi mentenanţă. În plus, evoluţiile în ergonomie şi electronică au îmbunătăţit considerabil experienţa clienţilor. Acestea includ cockpit M Track, care face posibile multe setări şi verificări ale automobilului direct prin intermediul elementelor de control, minimizând astfel conexiunea mai consumatoare de timp la un laptop.
La dezvoltarea noului BMW M4 GT4, BMW M Motorsport a beneficiat de sprijinul unor parteneri puternici. Bcomp, H&R, PUMA, RAVENOL şi RECARO au împărtăşit o competenţă valoroasă în domeniile lor şi, prin aceasta, au avut o contribuţie importantă la succesul proiectului.
Producția noului model de curse demarează în octombrie 2022
După prezentarea din SUA, noul M4 GT4 intră în faza finală de testare. Aceasta va include maşina care va participa la următoarea cursă a Nürburgring Endurance Series şi la cursa de 24 de ore de la Portimão (Portugalia). Producţia pentru livrarea către clienţi urmează să înceapă în octombrie 2022. Preţul net al BMW M4 GT4 a fost stabilit la 187.000 de euro. Datorită dezvoltării aproape de producţie şi omologării SRO în aşteptare, maşina poate fi folosită în toate seriile de curse GT4 din întreaga lume.
Caracteristicile tehnice şi specificaţiile lui BMW M4 GT4
Dimensiuni:
Lungime (incl. spliter şi aripă spate):…….. 4.863 mm
Lăţime (incl. oglinzi):……………………………. 2.093 mm
Înălţime:………………………………………………. 1.368 mm (variabilă)
Ampatament:………………………………………. 2.857 mm
Sistem de propulsie:
Motor:…………………………………. cu şase cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie
M TwinPower Turbo, patru supape pe cilindru,
injecţie directă, Valvetronic
Capacitate:…………………………. 2.993 cmc
Putere/cuplu:………………………. până la 405 kW / 550 CP & 650 Nm
(în funcţie de regulament)
Managementul motorului:…… ECU de producţie, putere reglabilă pentru
managementul BoP
Transmisie:…………………………. Cutie de viteze ZF automată cu 7 trepte,
cu software de motorsport, diferenţial DREXLER
cu patinare limitată cu răcire auxiliară,
cu control al temperaturii, arbori de transmisie
optimizaţi pentru motorsport
Alte caracteristici tehnice:
- Aer condiţionat, parbriz încălzit ca dotări standard
- Cockpit M Track şi funcţii care nu necesită laptop
- Volan iluminat FANATEC GT4 cu diverse comenzi
- Controlul tracţiunii în 10 trepte
- Scaun de siguranţă RECARO special construit. cu ventilaţie, poziţie fixă şi insigna BMW M4 GT4
- Interior şi exterior realizat din fibră naturală uşoară de către Bcomp, capota motorului cu jaluzele proiectate aero
- Acoperiş uşor GT3 (CFK)
- Aripa spate Motorsport concept GT3 reglabilă (fibră naturală)
- Accent pe uşurinţa întreţinerii
- Bară antiruliu faţă şi spate pentru motorsport, reglabilă pe cinci niveluri
- Amortizoare Motorsport bidirecţionale KW construite special, cu trei rate diferite de arcuri H&R
- Unghi de cădere frontal reglabil cu lamele
- Convergenţa şi unghiul de cădere spate reglabile cu lamele
- Răcire cu aer a frânelor, cu dublu debit