5 modele care îi lipsesc lui BMW din gamă

Disputa strânsă cu Mercedes-Benz pentru supremația segmentului premium ar putea determina BMW să își completeze gama cu modele noi. Astfel, am prefigurat cele mai plauzibile 5 modele care ar întregi familia BMW.

Ce modele îi lipsesc lui BMW din gamă? Iată o întrebare pentru care răspunsul devine din ce în ce mai scurt. Bavarezii au construit modele pentru atât de multe segmente și nișe, încât putem număra pe degetele de la o mână posibilele completări care mai pot fi aduse. Dar cum ghicitul în palmă sau cafea, ori horoscopul nu sunt declarate activități ilegale, atunci avem și noi dreptul de a face măcar un exercițiu de imaginație încercând să cântărim cele mai plauzibile modele pe care BMW le mai poate lansa. Și, până la urmă, ca la fiecare început de an ne stă mintea la rezoluții și planuri de viitor.
Mergând în ordine crescătoare, vedem că sub segmentul compact BMW lasă totul pe seama mărcii MINI, astfel că se adresează direct clasei compacte, unde întâmpină rivali precum Audi A3, Mercedes-Benz Clasa A și VW Golf. Modelele MINI au crescut continuu în dimensiuni, apropiindu-se de clasa compactă, motiv pentru care s-a zvonit de câteva ori că ar fi posibilă apariția unui MINI cu adevărat minion. De altfel, MINI a alimentat aceast scenariu în 2011 prin prezentarea conceptului Rocketman, care avea puțin peste 3 metri lungime. Un an mai târziu Audi prezenta conceptul A2 electric prin care se dorea revenirea în scena micilor mașini urbane. Ar fi fost un rival pentru i3, dar planul pare că s-a năruit ulterior. Iar cum grupul VAG își numără foarte atent banii după rușinea Dieselgate, zona această de piața nu pare să mai aibă vreo prioritate pentru Audi. Așadar, BMW nu este motivat să aloce buget pentru acest segment. De altfel, BMW nu pare sinchisit de marca smart a lui Mercedes-Benz, sau în general de piața modelelor cu adevărat mini. De dragul trecutului, ar fi interesant să vedem cum ar arăta un BMW Isetta construit cu materialele exotice din prezent și cu propulsie electrică. Dar și acesta ar fi mai mult un experiment decât un proiect capabil să genereze succes comercial.
Urcând în segmentul compact, BMW propune hatch-back-urile Seria 1 cu 3 și 5 portiere, coupe-ul și cabrioletul Seria 2, precum și MPV-urile Seria 2 Active Tourer și Gran Tourer. Cândva era de neconceput un monovolum BMW, care este pe deasupra și cu tracțiune față. Dar realitatea a dovedit contrariul, iar Seria 2 Active Tourer este un succes, aducând o clientelă nouă mărcii BMW. Interesant este că BMW a ales să producă mai degrabă un MPV, decât un break derivat din Seria 1. Singurul break premium care ar fi justificat un Seria 1 Touring este Mercedes-Benz CLA Shooting Brake. Însă, ca și în cazul CLS Shooting Brake, acesta este un model mai mult de imagine. Costurile de producție sunt suportabile, fiind amortizate prin fabricarea în comun cu modelele A, CLA și GLA. Dar volumele de vânzări sunt modice. Deci, CLA Shooting Brake este o miză prea mică pentru BMW pentru a face un Seria 1 Touring. Nici măcar Audi nu s-a încumetat să producă un asemenea model.
Așadar, o țintă importantă din segmentul compact pe care BMW nu a ochit-o până acum a fost popularul GLA. Acesta este versiunea în stil SUV-crossover a hatchback-ului Clasa A. Dar BMW X2 va sosi în 2017 cu toate argumentele pentru a ispiti clientela atrasă de Mercedes-Benz GLA.


Pentru o vreme îndelungată, BMW a rămas spectator la succesul lui Audi A3 Sedan și Mercedes-Benz CLA. De abia la finalul lui 2016 a lansat Seria 1 Sedan. Dar acesta este un model cu tracțiune pe puntea care se vinde momentan exclusiv în China, unde se și produce.
Seria 3 este modelul principal din gama BMW, în ceea ce privește volumul de vânzări. Și, probabil, BMW nu a vrut să afecteze vânzările acestuia lansând un sedan compact cu tracțiune spate dar cu preț mai abordabil. Astfel se explică de ce Seria 1 Sedan are tracțiune față și nu este adresat piețelor tradiționale pentru BMW. Însă un model în 3 volume compact ar fi foarte apreciat în Europa și SUA, mai ales dacă ar avea tracțiune spate. BMW M2 a uns pe suflet fanii, iar Seria 2 Coupe este văzut bine dar nu se vinde în volume impresionante, deoarece este un coupe cu 2 portiere, astfel că utilitatea acestui format nu atrage un spectru larg de clienți. Tocmai de aceea s-au tot vehiculat zvonuri că BMW ia în calcul și un Seria 2 Gran Coupe. Acesta ar fi un coupe cu 4 uși și ar avea tracțiune spate. Formula ar trebui să aibă priză la public, fiindcă este exact rețeta datorită căreia se vinde bine stilatul Mercedes-Benz CLA. Din acest motiv, Seria 2 Gran Coupe intră în topul nostru pentru cele mai dezirabile modele pe care BMW încă nu le produce.


În segmentele SUV-urilor cu dimensiuni compacte BMW stă foarte bine, oferind modelele X1, X3 și X4, care se vând în volume lăudabile și sunt repere de dinamism. De altfel, Mercedes-Benz a trebuit să prindă din urmă BMW, producând modelele GLK/GLC, GLC Coupe și GLA.
În clasa medie, Seria 3 este în continuare etalonul în rândul modelelor premium. Iar BMW a extins gama oferind și versiunea GT (Gran Turismo), care este o alternativă pentru cei care nu vor un break, deși au nevoie de utilitate superioară unui sedan. Zvonuri recente spun că este posibil ca viitoarea generație Seria 3 să nu mai fie produsă și în format GT. Dar nu am paria încă pe această ipoteză. Luând în calcul și modelele Seria 4 Coupe, Cabrio și Gran Coupe, singurul derivat al Seriei 3 care ar mai putea fi adăugat în gamă este un concurent pentru Audi A4 allroad quattro. Adică ar fi un Seria 3 Touring cu gardă la sol înălțată, tracțiune integrală și bandouri de protecție pentru caroserie. La fel, Audi are deja tradiție cu modelul A6 allroad quattro. Iar Mercedes-Benz a prezentat anul trecut pentru prima oară un rival pentru acesta sub numele de Clasa E All-Terrain. Desigur, în aceeași nișă regăsim și Volvo V90 Cross Country.
Dacă mai luăm în seamă și modelul Volkswagen Passat Alltrack, putem spune că ar fi mai indicat ca niciodată pentru BMW să producă atât pentru Seria 3 Touring, cât și pentru Seria 5 Touring câte o versiune cu stil de off-roader. În aceeași idee nu ar da rău nici un derivat al lui Seria 2 Active Tourer. Toate aceste modele oferă deja opțiunea tracțiunii integrale xDrive. Deci nu le-am mai trebui decât o gardă la sol un pic înălțată și câteva bandouri de plastic pentru caroserie.


În segmentul Seriei 5 deja oferă varianta GT, care va exista și în generația nouă, după cum dovedesc pozele spion. Așadar, urcăm încă o treaptă până la segmentul de lux. Aici BMW are o reputație solidă cu limuzina Seria 7. Iar deasupra sa tronează Rolls-Royce Ghost și Phantom. Totuși, lui BMW îi lipsește un model în această zonă. Mă refer la un rival pentru Clasa S Coupe și Cabrio. BMW Seria 6 Coupe, Cabrio și Gran Coupe sunt în aceeași categorie cu Mercedes-Benz Clasa E Coupe și Cabrio, respectiv CLS. Însă Clasa S Coupe și Cabrio sunt modele superioare ca dimensiuni, format și tratament luxos, pentru care BMW nu are un răspuns. Desigur, se tot vehiculează ipoteza că Seria 6 ar fi rebotezată Seria 8, dar pozele spion arată că formatul actualului 6 va fi păstrat. Cert este că lui BMW i-ar prinde bine să producă un rival pentru Clasa S Coupe și Cabrio. În timp ce Rolls-Royce Wraith și Dawn asigură prezența în zona ultra-lux, BMW ar putea oferi alternative cu un stil mai sportiv. Adică ar avea un caracter distinct. Un coupe de lux BMW ar fi logic și ar fi atractiv inclusiv pentru clientela lui Bentley Continental GT. Tehnologiile și rafinamentul Seriei 7, motorizări impresionante precum V12-le de 610 CP și imaginea BMW ar crea aura necesară pentru coupe de lux. Pe deasupra, BMW pune un mare accent în prezent pe obținerea unui profit cât mai mare. Mercedes-Benz și sporit profitul și vânzările Clasei S derivând-o în aceste formate diverse. Acesta ar fi un exemplu de urmat pentru BMW. Și acum, fie vorba ca între fani BMW, desigur că suntem curioși cum o să fie X7, dar de visat cu ochii deschiși mai degrabă am visa la un coupe Seria 8 sau 9 înscris în liga de superlux.
Fiindcă tot am amintit de X7, acesta se anunță drept cel mai cu nasul pe sus dintre BMW-uri. Va fi cel mai luxos model bavarez și va da o replică puternică giganticului Mercedes-Benz GLS. Desigur, doar grupul BMW va putea să pretindă că deține coroana clasei SUV atunci când Rolls-Royce va lansa primul său model din acest segment.
În zona SUV, BMW are o gamă foarte extinsă, unde a fost pionier și cu X6, coupe-ul lui X5. Un SUV cabrio ar fi puțin plauzibil, fiindcă vânzările limitate ale lui Nissan Murano CrossCabriolet sau Range Rover Evoque Convertible arată că încă nu există o cerere serioasă pentru un asemenea automobil.
Un model cu adevărat off-road precum Clasa G are și el puține șanse să poarte sigla BMW. Clasa G este o speță aparte în industria auto, datând deja de decenii. Este un model întreținut de nostalgie ambalată cu tehnologii noi, astfel că pentru BMW nu reprezintă o miză.
Zona utilitarelor sau van-urilor este cea mai depărtată de imaginea BMW. Dar cumva s-a înfiripat ipoteza în favoarea unui pick-up, care cumva ar părea un văr al modelelor Sports Activity Vehicle. Scenariul a apărut natural după ce Mercedes-Benz a anunțat primul său pick-up, prefigurat de conceptul X-Class. Dar trebuie subliniat faptul că nu este o creație Mercedes-Benz. Acest model este un Nissan Navara restilizat, iar producerea lui este un pariu pe care Mercedes-Benz și-l permite datorită costului împărțit cu Nissan și Renault, care la rândul lui are varianta numită Alaskan. În plus, Clasa X este încadrată în gama Mercedes-Benz Vans. Deci nu este pus chiar în rând cu turismele. Pentru BMW ar fi eficientă producerea unui pick-up tot doar în contextul unui parteneriat cu alt producător. Iar cum asemenea parteneriat nu există, experimentul nu are rost.

Am lăsat la final subiectul modelelor sport, fiindcă acesta este coarda sensibilă a fanilor. BMW a găsit o formulă de a eficientiza costurile de producție pentru urmașul lui Z4, împărțind platforma cu Toyota. Presupusul Z5 a fost dezvoltat împreună cu presupusa Toyota Supra. Iar cele două modele vor fi cel mai probabil produse împreună de Magna Steyr. Dar se vorbește despre faptul că Z5 va fi oferit doar în variantă roadster, ca urmare a acordului cu Toyota. Cu alte cuvinte, BMW va avea un rival pentru Porsche 718 Boxster, Mercedes-Benz SLC și Audi TT, dar în continuare nu va oferi un model sport. Practic BMW a evitat până acum o înfruntare directă cu Porsche 911, Seria 6 fiind o mașină mult mai corpolentă, greoaie și axată pe confort. La fel, BMW nu are un antidot pentru Mercedes-AMG GT și Audi R8. Inclusiv Jaguar zburdă în aplauzele industriei cu superbul F-Type SVR. Cât de posibil este astfel de BMW? Din nou ajungem să vorbim despre platforme, costuri de producție și în general latura logistică și pragmatică. Dar nimic din ce pregătește BMW în mod oficial nu face să pară că un model sport de sine stătător ar face parte din planul mărcii. BMW i8 rămâne o ofertă la nivel de imagine în acest sens. Iar SUV-urile și modelele electrice sunt prioritatea evidentă. Măcar în contextul acesta putem spera la un Z5 M, așa cum nu a fost cazul ultimei generații Z4.
În concluzie, se profilează 5 modele noi care ar completa de minune gama bavarezilor: BMW Seria 9 Coupe și Cabrio, BMW Seria 2 Gran Coupe, BMW Seria 3 și Seria 5 în stil allroad și BMW Z5 M.

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account