Ar trebui să ofere BMW o alternativă mai timidă pentru grila uriașă, așa cum face Aston Martin?

Nu doar BMW se confruntă cu critici din cauza faptului că a extins grilele frontale până la dimensiuni uriașe. De exemplu, Aston Martin a întâmpinat păreri contra pentru grila modelului Vantage. Iar ca răspuns a ales să ofere clienților și o a doua versiune de grilă, mai puțin extrovertită. Oare această soluție ar putea fi adaptată și în cazul modelelor BMW Seria 4?

Creșterea masivă a grilelor frontale este un trend pe care îl regăsim la majoritatea constructorilor de automobile. Doar că la BMW tranziția a părut mai bruscă. În cazul unor mărci precum Audi, Lexus sau Mercedes-Benz, grilele au în mod tradițional proporții mai mari și au evoluat constant. Și în istoria BMW au existat grile cu decupaje imense, dispuse în deosebi pe verticală. Dar marca bavareză nu utilizase acest stil de mai bine de jumătate de secol. Astfel, a părut că deodată s-a decis să treacă de la niște nări cu dimensiuni potrivite la decupaje care prea țipă după atenție. La prima vedere, mai ales în poze, este o schimbare stridentă. Dar, sincer, când am avut ocazia să văd în persoană noul BMW Seria 4 Coupe, proporțiile grilei verticale mi-au părut mult mai bine raportate la designul părții frontale. Bineînțeles, fiecare dintre noi trebuie să ne formăm propria opinie, fiindcă avem afinități estetice diferite. Cert este că despre grilă s-a discutat mai mult decât despre orice alt aspect sau orice specificație a noului BMW Seria 4. Pe de o parte, controversa a generat multă atenție în jurul noului BMW Seria 4 Coupe. Însă, în această polemică, grila eclipsează ad litteram mașina foarte evoluată și capabilă pe care o maschează.

Genul acesta de frustrare probabil a contat și în decizia celor de la Aston Martin, când au anunțat că oferă clienților două variante de grilă pentru modelul Vantage. Noua grilă a fost prezentată în 2020, odată cu lansarea versiunii Vantage Roadster. Iar Aston Martin precizează că este oferită cu ocazia împlinirii a 70 de ani de la debutul primului Vantage. De aceea, grila are un aspect care amintește de designul iconic al modelelor Aston Martin clasice. Estetica generală a grilei este mai subtilă. Mai exact nu are burele de carbon foarte pronunțate ale grilei cu care era echipat standard modelul Vantage de la debutul din 2018. Grila mai proeminentă este denumită de Aston Martin tip “hunter” (vânător). Și chiar arată ca o gură de pește răpitor, care vrea să te înghită. Desigur, inspiră forță și caracter sportiv. Dar Aston Martin este sinonim și cu eleganța. Astfel încât este binevenită și alternativa adusă de grila mai docilă, mai clasică și mai armonios integrată.

Și BMW a creat, de fapt, mai multe versiuni ale grilei verticale pentru noua gamă Seria 4. La modelul BMW M4 grila se distinge prin traverse dispuse orizontal, pentru un look care inspiră fără ezitare caracterul sportiv. În cazul modelelor non M, cu motorizări mai temperate, grila are o plasă cu ținte și poate fi comandată în finisaje cu aspect cromat, sau complet negru. Din gama de accesorii M Performance se poate alege variante de grilă cu margini care au aspect de fibră de carbon. Nu în cele din urmă, avem și interpretarea pentru motorsport. Adică grila lipsită complet de traverse sau plase, a noului model de competiții BMW M4 GT3.

Deci, ar fi interesant de văzut dacă odată cu facelift-ul pentru Seria 4 vor apărea schimbări substanțiale. Constructorul bavarez poate lua în calcul fie să schimbe aspectul general al grilei, fie să propună și o variantă ceva mai timidă, după cum a optat Aston Martin. Dar renunțarea completă la grila mare și redesenarea ei ar fi probabil o decizie prea radicală. Vedem că și BMW iX urmează aceeași temă a grilei verticale. Deci BMW indică mai degrabă că vrea să insiste în a obișnui opinia generală cu noul design. Un factor important mai este și că redesenarea grilei Seriei 4 ar implica costuri deloc neglijabile. S-ar impune nu doar retușarea grilei, ci inclusiv remodelarea spoilerului frontal și, eventual, a capotei.

Cum ar putea arăta alternativa pentru grila Seriei 4? Nu putem decât să ne imaginăm. Sau să vedem propuneri cum ar fi cele creionate de Chip Foose sau Prior Design.

BMW Motorrad

Comentarii

©2021 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account