Divizia BMW M va lansa în 2021 primul model electric de performanță din istoria sa

În cursul anului 2021, BMW M GmbH va prezenta în premieră un automobil de performanţă cu propulsie electrică. Acesta este anunțul făcut odată cu raportarea faptului că 2020 a fost anul cu cele mai mari vânzări din istoria diviziei BMW M GmbH.

Deși nu a fost menționat numele modelului, se subînțelege că este vorba despre versiunea M Performance a modelului BMW i4. De altfel, Markus Flasch, CEO-ul BMW GmbH, a declarat în 2020 site-ului Caradvice.com.au că BMW i4 va fi oferit într-o versiune M Performance: “Anul viitor vom lansa prima mașină M electrică în segmentul de performanță, pe baza lui i4. Apoi, lucrăm la mașini de performanță și performanță înaltă cu electrificare hibridă, dar este prea devreme să dezvălui care dintre ele va fi.”

Încă nu au fost oferite specificații tehnice despre BMW i4 M Performance. Însă la momentul dezvăluirii conceptului BMW i4, constructorul bavarez anunța că propulsia electrică a modelului de serie va fi capabilă să livreze până la 530 CP, astfel că va accelera de la 0 la 100 km/h în aproximativ 4 secunde și va atinge o viteză maximă de peste 200 km/h. Cei 530 CP echivalează resursele motorului V8 de 4,4 litri pe care îl utilizează modele de performanță precum BMW M850i xDrive sau BMW X6 M50i. De altfel, dacaă i4 M Performance va dezvolta 530 CP, va depăși puterea noilor BMW M3 Sedan și BMW M4 Coupe, care au motor de 3 litri, cu 6 cilindri în linie și până la 510 CP (pentru versiunile Competition). Cu aceste resurse, M3 și M4 gonesc de la 0 la 100 km/h în secunde 3,9 secunde.

Deși i4 M Performance va dezvolta probabil mai mulți cai putere decât M3 și M4, gran coupe-ul electric nu este propus drept un model M. Ci este o variantă de performanță. Iar un motiv esențial în acest sens este că bateria sa de 80 kWh cântărește 550 de kilograme. Desigur, avantajul unei baterii atât de mari este că autonomia pe care o promite este de până la 600 km (WLTP). Dar, după cum a subliniat chiar Markus Flasch, performanța dinamică nu se măsoară doar în accelerație sau putere. CEO-ul BMW M GmbH explică: “Direcția și dinamica laterală sunt marea întrebare. Sunetul, desigur, ridică și el o întrebare. Pentru acestea punem știința la treabă, pentru a crea acel sentiment de M. Dar înainte de toate, cea mai mare întrebare este cum să te descurci cu greutatea unei mașini electrice și să și oferi dinamism specific M sau în stilul M.”

Partea bună este că amplasarea bateriei în podea ajută la coborârea centrului de greutate. Așadar, va fi interesant de văzut cum se va transpune experiența inginerilor BMW M în calibrarea lui i4 M Performance pentru cât mai multă agilitate.

Nu în cele din urmă, merită amintit faptul că anul trecut au apărut zvonuri conform cărora noua generație BMW M4 va include și versiunea de caroserie Gran Coupe. Aceasta ar fi o premieră este preconizată de Autocar.co.uk. Publicația britanică preciza că a aflat de la surse din cadrul BMW faptul că în 2022 va fi lansat primul BMW M4 Gran Coupe. Sursele păstrate anonime au spus că popularitatea variantei Seria 4 Gran Coupe în SUA și China a condus la această decizie. BMW M4 Gran Coupe încă nu a fost confirmat oficial. În schimb, divizia de performanță a constructorului bavarez a anunțat că până în vara lui 2021 va fi dezvăluit M4 Cabriolet.

 

 

BMW Motorrad

Comentarii

©2025 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account