Aston Martin DBX707 debutează drept „cel mai puternic SUV de lux din lume”. Îi face față BMW X6 M Competition?

Primul SUV din istoria mărcii Aston Martin s-a bucurat de multă anticipare, iar în primul său an de comercializare a cucerit peste 3.000 de clienți, ceea ce este o reușită deosebită pentru un constructor de volum mic precum este producătorul britanic. Totuși, performanțele sale dinamice sunt apreciabile, însă nu spectaculoase, când îl comparăm cu rivali foarte puternici precum Lamborghini Urus, Porche Cayenne Coupe sau BMW X6 M. Însă acum, Aston Martin își adjudecă titlul de „cel mai puternic SUV de lux din lume” cu modelul DBX707.

Aston Martin DBX707 descătușează 707 CP și un cuplu de 900 Nm, având o versiune modificată a motorului V8 twin turbo de 4 litri. Este o creștere substanțială, cu 157 CP și 200 Nm față de versiunea acestui V8 regăsit și modelul DBX de bază.
Concret, Aston Martin DBX707 se poate proclama cel mai puternic SUV premium care arde benzină. În, rest Tesla Model X Plaid rămâne etalonul pentru SUV-uri electrice, având 1.020 CP. Iar superSUV-urile americane cu putere de „muscle car” nu sunt luate în calcul de Aston Martin, deoarece acestea se adresează clienților care pun preț mai mare pe pofta de a face burnout decât pe finețurile segmentului premium. Ne referim aici la Dodge Durango SRT Hellcat și la Jeep Grand Cherokee Trackhawk, care au motoare V8 de 6,2 litri cu 710, respectiv 707 CP.

Totodată, Aston Martin DBX707 promite să fie și cel mai rapid SUV de lux alimentat cu benzină. Sprintează de la 0 la 100 km/h în doar 3,3 secunde și de la 0 la 160 km/h în 7,4 secunde. Iar viteza i se plafonează abia când ajunge la 310 km/h.

Performanțele dinamice sunt susținute și de noua transmisie automată cu 9 trepte. Iar la puntea spate are un diferențial electronic cu alunecare limitată, care a fost calibrat pentru a suporta forța copleșitoare a cuplului de 900 Nm și a favoriza demaraje cât mai rapide. De asemenea, sistemul de tracțiune integrală distribuie automat cuplul între cele două punți, dar poate livra toți cei 900 Nm doar către puntea spate. Astfel, Aston Martin DBX707 promite să fie nărăvaș exact cum te-ai aștepta de la 707 cai putere cu chef de rodeo.

Dar, pentru a ține în frâu herghelia de cai putere, Aston Martin DBX707 are și un sistem de frânare impresionant. Discurile de frână foarte mari, cu diametru de 420 mm la roțile din față și 390 mm la cele din spate, au etriere cu 6 pistonașe și sunt fabricate din ceramică și carbon, pentru a rezista mai mult la solicitări intense.

Cu asemenea cote de putere și specificații, Aston Martin DBX707 îl surclasează și pe Lamborghini Urus, care era până acum regele superSUV-urilor. Modelul italian are V8 twin turbo de 4 litri cu 650 CP și 850 Nm, care îi permit să gonească de la 0 la 100 km/h în 3,6 secunde și să atingă viteza maximă de 305 km/h.
Nici Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupe nu egalează cifrele din fișa tehnică a lui Aston Martin DBX707. Modelul german folosește o propulsie plug-in hybrid care dezvoltă 680 CP și 900 Nm, având un V8 de 4 litri care lucrează în tandem cu un motor electric. Cu această propulsie, Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupe accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,8 secunde (cu pachet Sport Chrono) și poate atinge viteza maximă de 295 km/h.

De curând, Porsche a prezentat și modelul Cayenne Turbo GT, tot în format SUV/Coupe. Acesta nu recurge la electrificare, ci are o versiune de 640 CP și 850 Nm a motorului V8 biturbo de 4 litri. Porsche Cayenne Turbo GT realizează tot în 3,3 secunde sprintul 0-100 km/h, care și Aston Martin DBX707. Dar viteza lui maximă este limitată la 300 km/h.

În această ligă a SUV-urilor ultraperformante se înscriu și BMW X6 M Competition și BMW X5 M Competition. Modelele bavareze au un motor V8 de 4,4 litri, cu tehnologie M TwinPower Turbo, care dezvoltă 625 CP și 750 Nm. Atât X6 M, cât și X5 M în versiune Competition gonesc de la 0 la 100 km/h în 3,8 secunde și ating viteza maximă de 290 km/h (limitată electronic), dacă se alege pachetul M Driver.
Însă în 2022 BMW va demara și producția unul nou SUV proiectat special de divizia BMW M GmbH. Este vorba despre versiunea de serie a conceptului BMW XM, care a fost prezentat cu o propulsie de tip plug-in hybrid. Conceptul XM folosește un motor V8 și un motor electric, iar puterea totală a sistemului de propulsie este cotată la 750 CP și 1.000 Nm. De asemenea, această propulsie plug-in hybrid promite autonomie electrică de până la 80 km.
BMW încă nu oferă detalii despre performanțele lui XM. Însă este cert că XM va ținti să rivalizeze pretențiile lui Aston Martin DBX707 și Lamborghini Urus.

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account