Alpina B6 Biturbo duce puterea la extrem

Alpina B6 Biturbo

Alpina B6 Biturbo, în toate cele trei variante ale sale, duce puterea și cuplul spre extreme. Astăzi o să vorbim doar despre versiunile Coupe și Convertible, pentru că cele două au tracțiune spate, în timp ce Gran Coupe-ul are tracțiune integrală.

BMW Seria 6 Coupe și Convertible sunt două dintre cele mai frumoase și mai impresionante modele produse de BMW vreodată, iar acest lucru este valabil încă de la prima generație BMW Seria 6 E24. Principiile de bază au rămas aceleași, însă evoluția tehnologiei și-a spus cuvântul, astfel că modelel din gama Seria 6 au devenit din ce în ce mai mari, mai greoaie, mai puternice și mai rapide. Astăzi, Alpina ne propune însă cele mai puternice modele Seria 6 produse vreodată.

Alpina B6 Biturbo

Punctele de plecare pentru noile Alpina B6 Biturbo sunt versiunile 650i ale Seriei 6 Coupe și Convertible. În versiunile comercializate de BMW, cele două modele sunt echipat cu un V8 de 4,4 litri, supraalimentat, care dezvoltă 450 de cai-putere și 650 Nm. Împreună cu transmisia automată cu opt rapoarte, BMW Seria 6 Coupe 650i accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,6 secunde și are un preț de listă ce pornește de la 106.448 de euro, cu TVA inclus. Aceeași motorizare este disponibilă și pentru versiunea carbio și, în cazul ambelor modele se poate opta și pentru sistemul de tracțiune integrală xDrive. Totuși, Alpina a ales corect și a decis să lase cele două versiuni – Coupe & Convertible – doar cu tracțiune spate. Pe de altă parte, BMW pune la vânzare și versiunile M ale Seriei 6. Inima de sub capotă este tot un V8 de 4,4 litri, însă puterea sa a crescut la 560 CP, iar cuplul a ajuns 680 Nm, motiv pentru care BMW M6 Coupe face suta în 4,2 secunde și parcurge 1.000 de metri cu start de pe loc în 21,7 secunde. Prețul de listă pentru BMW M6 Coupe este 145.880 de euro.

Alpina B6 Biturbo

Ținând cont de toate aceste date, e destul de greu să înțelegem cum au reușit cei de la Alpina să ducă puterea și cuplul atât de departe. Noile modele Alpina B6 Biturbo pun la dispoziția șoferului nu mai puțin de 600 CP la 6.000 de rotații pe minut și un moment motor de 800 Nm, disponibil între 3.500 și 4.500 de rotații pe minut. Prin urmare, sprintul 0-100 km/h în cazul modelelor Alpina B6 Biturbo Coupe și Convertible este egal cu cel al modelelor M6, adică 4,2 secunde. Cum au reușit? Prin folosirea a două turbine de mari dimensiuni care lucrează în paralel pentru a livra cât mai multă putere și cât mai mult cuplu, pe o plajă cât mai largă a turației. Sistemul de răcire a aerului din admisie a fost redesenat, astfel că modelele Alpina B6 Biturbo au un sistem de răcire al aerului care este compus dintr-un intercooler de înaltă performanță și de alte două intercoolere montate în aproprierea blocului motor. În plus, localizate imediat în spatele spoilerului față mai sunt sistemele de răcire adiționale, pentru ulei și lichid de răcire. Mai departe, o optimizare cât mai eficientă a sistemului de admisie, prin modificarea circuitulelor și a carcasei filturului de aer au dus la o reducere substanțială a pierderilor din admisie, fiind astfel posibilă această creștere impresionantă a puterii.

Alpina B6 Biturbo

Și pentru că asta nu a fost suficient, pistoanele MAHLE au fost gândite special pentru a rezista unor sarcini și temperaturi uriașe, iar presiunea din cilindri a crescut până la 1,4 bar, în timp ce raportul de compresie este de 10:1. În aceste condiții, toți cei 600 CP și ce 800 Nm sunt livrați așa cum trebuie, iar consumul mediu promis de Alpina variază între 9,4 și 10,4 l/100 km, echivalent cu emisii de CO2 ce variază între 219 și 242 g/km.

Transmisia cu opt rapoarte a fost special adaptată de ZF pentru a răspunde cerințelor superioare ale modelelor Alpina B6 Biturbo, astfel că o parte din sistemele electronice au fost modificate, iar un convertor de cuplu special este utilizat pentru a se asigura livrarea cât mai eficientă a puterii și cuplului. Șasiul a suferit și el câteva modificări, astfel că suspensia adaptivă Alpina combină amortizoare controlabile electronic, cu amortizoare secundare și bare anti-ruliu. În plus, independent de amortizoarele care se adaptează continuu la stilul de condus, șoferul are la îndemână posibilitatea de a seta unul dintre modurile e condus pe care le preferă. Unghiurile de atac și de cădere ale roților au fost și ele modificate și adaptate special pentru jantele Alpina și pentru anvelopele Michelin Super Sport. Pe lângă toate acestea, un diferențial cu alunecare limitată echipează modelele Alpina B6 Biturbo pentru a se asigura că forța de tracțiune este maximă în orice condiții. Diferențialul în cazuă este construit manual de Drexler și oferă mai toate atribuțiile unui diferențial utilizat în motorsport.

Alpina B6 Biturbo

Cu o greutate a aproape două tone, Alpina B6 Biturbo Coupe nu este deloc o mașină ușoară, astfel că sistemul de frânare a fost și el corect dimensionat pentru a face față masei mari și a plusului de putere. De unde privim noi lucrurile, modele Alpina B6 Biturbo ofere performanțe net superioare modelelor BMW Seria 6 în versiunile 650i, mai ales că nivelul puterii îl depășește chiar pe cel al versiunilor M6. Mai devreme spunem că un BMW Seria 6 Coupe 650i are un preț de listă ce pornește de la 106.488 de euro, ceea ce înseamnă că un Aplpina B6 Biturbo Coupe este mai scump cu aproximativ 22.000 de euro. Practic, prețul pentru Alpina B6 Biturbo Coupe pornește, în Germania, de la 128.600 de euro, în condițiile în care valoarea TVA-ului în Germania este de 19%, nu de 24% cât este la noi.

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account